|
10 de Febrer de 2012. 10:37h. 102 comentaris ![]() 3705 lectures ![]() ![]() Acusen Cortefiel d'exigir "parlar en castellà" "Un dependent ens va dir que no tenia cap obligació de saber català" ![]() ![]() Una carta a l'Ara denuncia l'actitud "vergonyosa" d'un dependent de Cortefiel de Portal de l'Àngel envers el català. El lector Carles Blasco, explica que "la meva dona i jo ens vam adreçar en català a un depenent de la secció de vestits d'home i ens va dir que no l'entenia i que li parléssim en castellà". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #57 Marc, Barcelona. 12/02/2012 - 18:17 Si a aquest senyor se li va acudir que podia comprar-se alguna cosa a CORTEFIEL, ja tenia un problema d'abans. No es pot jugar amb l'estil.
#56 tornem a la dictadura, del tiu Pacu. 11/02/2012 - 20:51 Un tiu que em parli en castella passi però que m´obligui a parlar en castellà i dins d´un País amb dues llengues cooficials si home si!.. aixó es FASCISME PUR I DUR, tota aquest trepa que s´omple la boca amb els nacionalismes tenen una mostra amb aquest paio. "háblame en cristiano cohhoneee"
#55 gloria, valles occidental. 11/02/2012 - 13:13 DONS JA HO SABEU GENT RES DE COMPRAR AL CORTEFIEL .JO JA FA TEMPS QUE NO HI VAIG , I NO EN FALTA DE RES.
#54 porca miseria, b. 11/02/2012 - 09:55 Hago como la mayoría en este país, ni aprendo catalán, ni tengo intención alguna de hacerlo.
A veure, una cosa és que no el parlis, Una altra molt diferent és EXIGIR que un client, és a dir, algú gràcies al qual tu cobres, com ha de parlar. Segur que si et parlen en alemany et baixes les calces i et poses d'esquena, encara no n'entenguis ni un borrall. #53 panissars, badalona. 11/02/2012 - 09:06 Tothom que despatxa cara al públic ha de poder atendre al client en qualsevol dels dos idiomes. El contrari és denunciable segons la nomativa vigent. Cortefiel està incomplint: per tant ,cal no comprar-li una merda, i demanar el full de reclamacions si torna a passar alguna cosa semblant !!!!!!!
![]() #57 Marc, Barcelona. 12/02/2012 - 18:17 Si a aquest senyor se li va acudir que podia comprar-se alguna cosa a CORTEFIEL, ja tenia un problema d'abans. No es pot jugar amb l'estil.
#56 tornem a la dictadura, del tiu Pacu. 11/02/2012 - 20:51 Un tiu que em parli en castella passi però que m´obligui a parlar en castellà i dins d´un País amb dues llengues cooficials si home si!.. aixó es FASCISME PUR I DUR, tota aquest trepa que s´omple la boca amb els nacionalismes tenen una mostra amb aquest paio. "háblame en cristiano cohhoneee"
#55 gloria, valles occidental. 11/02/2012 - 13:13 DONS JA HO SABEU GENT RES DE COMPRAR AL CORTEFIEL .JO JA FA TEMPS QUE NO HI VAIG , I NO EN FALTA DE RES.
#54 porca miseria, b. 11/02/2012 - 09:55 Hago como la mayoría en este país, ni aprendo catalán, ni tengo intención alguna de hacerlo.
A veure, una cosa és que no el parlis, Una altra molt diferent és EXIGIR que un client, és a dir, algú gràcies al qual tu cobres, com ha de parlar. Segur que si et parlen en alemany et baixes les calces i et poses d'esquena, encara no n'entenguis ni un borrall. #53 panissars, badalona. 11/02/2012 - 09:06 Tothom que despatxa cara al públic ha de poder atendre al client en qualsevol dels dos idiomes. El contrari és denunciable segons la nomativa vigent. Cortefiel està incomplint: per tant ,cal no comprar-li una merda, i demanar el full de reclamacions si torna a passar alguna cosa semblant !!!!!!!
#50 xavier fabra, bcn españa. 11/02/2012 - 00:47 donde las dan las toman , tanta apartheid contra el castellano al final tenia que petar , la gente esta hartisima del regimen NACIonalista , ya esta bien de imposicion , ademas el catalan se ve como la lengua del regimen catalanista ,eso significa cada dia mas y mas rechazo , si es que alguna vez .
#49 Fran, Llinars. 10/02/2012 - 23:58 El motiu per que no hi hagin gaires depenents que atenin en catala es perque els d´aqui que si el parlen prefereixen estar endollats a carrecs publics, funcionaris o subvencionats directament. Si el apendre catala fos transmes de forma amable, cultural, inclos exclusiva, molts mes s´interessarien.
#47 Frank, Berga. 10/02/2012 - 21:21 Yo a esto que a usted le paso siempre hago y digo lo mismo, con mi dinero hago y me lo gasto donde me sale de hay así que le aconsejo que no entre ni compre mas en esta tienda.
#46 talk, bcn. 10/02/2012 - 21:06 Molts dels dependents d'aquestes grans cadenes no entenen el català, cal que les persones que treballen de cara al public com a mínim -ja no dic parlar- entenguin les dues llengues
#45 SantJordiet, Girona. 10/02/2012 - 20:37 I el dependent italià, amb més d'un 50% d'idioma en comú . . . s'ha de tenir mala llet!! O ganes que el despatxin!! O ignorant!
#43 lluis, Barcelona. 10/02/2012 - 20:13 Vinga boicot al cortefiel......però després no plorem quna fan boicot al cava!!!!!!! o Dammdiu queno penetra prou a MAdrid....
#42 INDEPENTDENTZIA, MADRIT. 10/02/2012 - 19:40 CORTEFIEL (LA CAVERNA)
#41 London barselona vivir para ver, b. 10/02/2012 - 18:28
Para los que hablan de oido, recomiendo la lectura del articulo 2 y 3 de la Constitución Española y el articulo 6 del Estatut. Jaume I insisto, no tiene usted razón a tenor de lo que pone la constitución. La obligatoriedad es la de conocer el castellano no el catalán. No ocurre lo mismo en la función pública, donde si usted habla al funcionario en catalan, le deben contestar en catalán. De cualquier foma CORTEFIEL es privad Pelaia, l'italià és l'ignorant, perquè hauria de saber que hi ha dues llengües cooficials i que no pots obligar ningú a parlar l'atlra. A més, li falta sentit comú, perquè és un client. Si a tu et ve un alemany i no parles el seu idioma, ja t'esforçar&ag rave;s per entendre'l. O l'obligaràs a canviar? #40 Las costumbres del pais sin subvenciones, b. 10/02/2012 - 18:16 Hace como la mayoría en este país, ni aprende catalán, ni tiene intención alguna de hacerlo.
#39 Pere, Barcelona. 10/02/2012 - 17:36 No m'hi he trobat mai, però abans de tornar-hi a comprar m'ho pensaré molt i molt.
#38 valeri torres, bna. 10/02/2012 - 17:33 Gràcies per avisar. Ara ja se on no tinc d'anar a comprar els meus vestits. Independencia.
#37 los catalanistas, no saben convivir. 10/02/2012 - 16:56 Las SS cabalgan de nuevo, esta vez con cuatribarrada.
#35 Cansada, Barcelona. 10/02/2012 - 16:46 porque claro, nosotros tenemos que respetar vuestro dialecto pero vosotros no respetais el nuestro, no?
#34 POL, BCN. 10/02/2012 - 16:45 Mire Sr. Blasco, como bien sabe su apellido proviene de Aragón, por lo cual es usted lo que llamamos en Cataluña un "CHARNEGO". Entonces deje de ir contra sus principios.
#33 Cansada, Barcelona. 10/02/2012 - 16:45 Pero tampoco me parece bien que alguien, por ejemplo, de otra de otra Comunidad de España tenga que gastarse 597,55 € (sin contar con los libros y el material necesario) para aprender perfectamente el catalán
#32 Cansada, Barcelona. 10/02/2012 - 16:43 Hay que ver qué cansinos que sois. No me parece en absoluto bien que el empleado les dijera que tenían que hablar en castellano porque él les estaba hablando en castellano.
#31 Artur, Tortosa. 10/02/2012 - 16:33 Les llengues pròpies són les que parlen els que tenen cervell impropi.
Si senyor, cap pelat, cap pelut, aixo es tenir nivell. Analitza una mica la frase, home, no veus que el que dius no te cap sentit? Que vol dir tenir cervell impropi? Prefereixo als ecspanyols que insulten als que, com tu, fan dubtar del futur de la raça humana... #30 NO ENTENC EL CASTELLANO, ES FULANO, BARCELONA. 10/02/2012 - 16:25 ES BEN SIMPLE, SI NO US CONTESTEN EN CATALA, NO TORNEU MAI MES A LA BOTIGA I DESPRES DE PAGAR, DIGUEU-HO BEN CLAR, O OMPLIU EL FULL DE RECLAMACIONS PER FALTA DE COMPRENSIO AMB EL CLIENT.
No, no, jo allà on no m'atenen en català ni tan sols hi compro, faig mitja volta i marxo. Normalment ja sé a quins llocs no he d'entrar mai, però si un dia em confonc, ho tinc molt clar: en català o res. No és raonable sota cap concepte que a Catalunya no t'atenguin en català. #29 LLENGUES PROPIES, SON LES DE VERITAT, barcino. 10/02/2012 - 16:18 LA LLENGUA ESPAÑOLA NO EXISTEIX. EXISTEIX EL CASTELLANO I EL CATALA. LA LENGUA ESPAÑOLA NOMES ES UNA LENGUA POLITICA ANOMENADA AMB AQUEST NOM PER BARNISSAR A TOTSES LES LLENGUES PENINSULARS D'UNA FORMA DE PARLAR IGUAL. ES PER EXTERMINAR LES LLENGUES AUTENTIQUES, LES PROPIES. ES LA REALITAT
#28 Con la Ñ, b. 10/02/2012 - 16:14 Si no compras porque te hablan en español eres un racista.
El que és una racista i un criminal ets tu, noi, perquè el castellà s'ha imposat a Catalunya a base de foc, pòlvora, repressió i dictadura. A mi ningú m'ha demanat si volia aprendre castellà, m'ho van imposar a l'escola franquista i em van privar de del dret d'aprendre la meva llengua. Si no compres a una botiga per que et parlen en ecspanyol o per altres motius, estas en el teu perfecte dret, per que ets el client. Si ets un bon botiguer, et preocuparas prou d'atendre a tothom en el llenguatge que els faci sentir mes a gust. Si no ho fas, doncs aniran a la botiga del costat... #26 Yo elijo en qué lengua hablo, Barcelona, capital de España. 10/02/2012 - 16:00 si no te gusta que te atiendan en español no vayas a la tienda, tan simple como eso. aunque hay que estar muy mal para ir a una tienda a fijarse más en eso que en qué pantalones o qué cosa me compro.
No només no m'agrada gens que algú a qui m'adreço en català em contesti en castellà, sinó que ho considero una falta de respecte al client, al país i també a la llei, que diu clarament que els catalans tenim dret a ser atesos en català a casa nostra. La llei és per complir-se, no? Home, per descomptat que als catalans no ens agrada gens que ens atenguin en castellà a Catalunya. Per què ens hauria d'agradar? T'agradaria a tu que t'atenguessin en portuguès a Madrid o Toledo, posem per cas? L'estima que tu sents pel castellà és la mateixa que nosaltres sentim pel català. #25 pep, Bescanó. 10/02/2012 - 15:47 Cortefiel (Av. Portal de l'Àngel)
#24 las lenguas impropias no existen EU, b. 10/02/2012 - 14:49 Las lenguas impropias no existen, si en Francia se dice francés, en Alemania alemán en España se español propiamente como en EU
#23 La lengua propia no existe, b. 10/02/2012 - 14:09 Hablar una lengua regional o dialecto no es obligatorio en un Estado de democrático.
#23.4 Jordi, jajajaja, aplícate la coletilla. ¡El tío dice que el Estaturo es equivalente a la Constitución! Jajajajaj Si hombre, si. Tienes razón. Catalunya es el único lugar en todo el planeta que no tiene una lengua propia. Es mas, según vosotros, tiene dos. Mas aún, el español, siendo propia, era la propia de Filipinas, hasta que los últimos, se ve que se fueron. El español según la constitución es llama "castellano&quo t;, mal que le pese. Espanya un estat democràtic? jajajajajaja Espanya no és cap democràcia, sinó el producte d'un pacte entre franquistes i esquerres i dretes constitucionalistes, o sigui franquistes, perquè la constitució es va votar tutelada pels militars. Jo hi era, no m'ho han explicat. #21 Grimm, BCN. 10/02/2012 - 13:58 A mi m'ha passat diverses vegades i a) poso una reclamació amb total educació dient que no estic d'acord amb la política lingüística B) si han estat maelducats poso també a la reclamació el tracte al client i C) no hi torno més. Però amb tota l'educació del món i sense cartes als diaris.
Estic 100% d'acord amb tu, però penso que la carta als diaris també és necessària perquè té un efecte crida i va més visible el problema i també el fet que molts catalans hem començat a dir prou. Si no som molts i molt potents, se'ns menjaran els fashions i els cosmo. Cal mantenir-los a ratlla #20 JordioSeg, San Salvador. 10/02/2012 - 13:34 Tampoc es obligatori comprar al Cortefiel, oi? Jo compro alli on em sento ben tractat. I el que no em vulgui tractar be, doncs ja s'ho fara. Jo puc comprar a altres botgues. Te la botiga clients de sobra?
#19 José Miguel, El Prat de Llobregat. 10/02/2012 - 13:20 #12.3 Como si para trabajar fuera imprescindible saber catalán.De hecho,es irrelevante
#18 Joan, Barcelona. 10/02/2012 - 13:19 No cal enfadar-se. A mi si em passa una cosa així (que per sort no m'ha passat mai), me'n vaig i no torno mai més a posar els peus en aquell lloc. No faig negocis amb gent maleducada i desagradable.
#17 Pere, Sabadell. 10/02/2012 - 12:40 Des de quan el client ha d'estar al servei del venedor? Té collons, la cosa.
#16 Jordi, Teià. 10/02/2012 - 12:26 Això els passa per cutres. Cortefiel, Pedro del Hierro... coses per gent cutre de Madrit. No hi posaria els peus ni sota amenaça!
#15 jan, bcn. 10/02/2012 - 12:25 s'hauria d'exigir l'acomiadament d'aquest "treballador" i que donin el lloc de treball a un català (no simplement resident a catalunya), ja està bé!
#14 Ajuiciador, Barcelona. 10/02/2012 - 12:09 En ayuntamiento de Barcelona no dispone de formularios en español, los policia regional notifica de forma monolingüe. Primero preocupense de que la administración cumpla la ley y después de que la haga cumplir a los demás. Al que no le guste que se vaya a Andorra.
#13 -emilio, a. 10/02/2012 - 12:08 una vez en el metro un italiano me preguntó porque estaba todo escrito en dos idiomas-aparte del ingles-, le dije que uno era español y el otro castellano antiguo. Y estoy seguro que se lo creyó completamente.
#12 José Miguel, El Prat de Llobregat. 10/02/2012 - 12:07 ¿Por qué siempre q alguien quiere expresarse en castellano aparece la coletilla del "ej q no lo entiendo"?Es obvio q alguien q sabe castellano entiende a la perfección el catalán.Pero eso no nos quita el derecho a expresarnos en castellano.Hay q decir sin complejos,"porque no me da la gana"
Bé, ara que hi ha crisi, i de la forta, comencen a aparèixer molts empresaris i comerciants catalans que no contracten castellanoparlants simplement "perquè no els dóna la gana". La vostra xuleria decaurà mica en mica perquè el treball cada cop serà més escàs i treballaran els bilingües reals. #11 Joan, Barcelona. 10/02/2012 - 12:06 Aquests casos són diaris i el que cal fer és el que ha fet aquest matrimonI. explicar-ho i denunciar-ho. Generar problemes és la manera més eficaç d'obligar les empreses i el seu personal a acceptar la realitat. No fa gaire em vaig trobar amb un cas semblant a McDonalds i vaig marxar. Punt.
#10 josep, barcelona. 10/02/2012 - 12:00 Fa anys que soc del club cortefiel, però si no demanen perdó em donaré de baixa.
#9 Don Severiano, Madriz. 10/02/2012 - 11:51 Harto de oír siempre la versión del separatista. Siempre es brutalmente agredido...
Te das cuenta como ya pretendes impulsar el éxodo de los castellanoparlantes. On està escrit que ser separatista sigui delicte? democràticame nt és tan legítim ser unionista com separatista. Al marge de tot això, la llengua pròpia de Catalunya la llei diu que és el català. Em sembla que ja està tot dit. Qui no vulgui acceptar-ho, a Barcelona no hi té res a fer. Punt. #8 Don Severiano, Madriz. 10/02/2012 - 11:46 La eficiencia de enoticies por buscar entre las millones de conversaciones diarias, es prodigiosa.
#7 juli, BCN. 10/02/2012 - 11:44 mai mes tornaré a comprar a cortefiel. si tots fem el mateix la direcció ja s'encarregará de solucionar el tema.
#6 Boicot, CAT. 10/02/2012 - 11:37 BOICOT INMEDIAT A CORTEFIEL. O l'empresa es disculpa INMEDIATAMENT o no li comprarem una merda. Pero que s'han cregut, home, amb la quantitat de petites botigues del pais que matarien per tenir mes clients. I tambe te collons l'encarregadet, dir que enviin una carta a Madrid...
#5 A Italia es viu molt bé, que hi fas aquí?. 10/02/2012 - 11:23 Quin fatxenda aquest paio... de la mateixa manera que ell parla en castellà perquè vol, no pot obligar a l´altra persona a contestar.li en castellà, tan lliure és de parlar ell en castellà com l´altra parlar en català, gens obligada a parlar en castellà i ell al menys si està obligat a entendre´l
#4 Ferran, Badalona. 10/02/2012 - 11:08 Ja sabem que aquesta noticia seria portada a ElMundo i LaRazon si enlloc de "no tenia cap obligació de saber-lo ni cap intenció d'aprendre'l (el català", fos un català qui ho digués del castellà. On està Convivència Cívica i Ciudadanos denunciant això?? Ara no toca, oi?
#3 SantJordiet, Girona. 10/02/2012 - 10:59 Doncs ja ho sabeu, jo no tinc cap obligació ha comprar-vos la vostra roba, us la mengeu, en espanyol, és clar!!
#2 Joan, Montbrió. 10/02/2012 - 10:54 La gente nacionalista es maleducada y presume de ello. Propio de psicópatas.
Me voy a Madrid y hablo en francés. Me contesta un "nacionalista&q uot; y me dice que no me entiende. Que le hable en español, porque no sabe francés y está en su país. ¿Es nacionalista maleducado y presume de ello? Amic, Joan? Disculpes per aquest impresentable, ultimament ha vingut molta gent de fora a viure al nostre poble i encara els costa integrar-se. Pero amb les classes per adults que ha posat en marxa l'Ajuntament, la cosa ja esta millorant. Fins i tot en Mohamed s'ha canviat de nom i s'ha posat Joan!!! #1 marta, Girona. 10/02/2012 - 10:52 Dons ja sabem el que s'ha de fer, no comprar en els llocs que no ens respecten. El Cliente sempre te raó i no el dependent, son ells els que volen vendre, hi ha un fotimé de marques i botigues on podem comprar. Aquest italiá que vagi a Paris a vendre i veurem en quin idiome tindrà de parlar.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Societat - Acusen Cortefiel d'exigir "parlar en castellà"


























