Societat · 21 de Juliol de 2014. 21:23h.

Atrinxerats a Bellvitge

Pacients s’amotinen per evitar el tancament de plantes de l’hospital

Atrinxerats a Bellvitge

Imatge d'una protesta a Bellvitge

Tretze pacients de l'Hospital de Bellvitge s’han “atrinxerat" a les seves habitacions per evitar així que els traslladin a una altra planta, com a protesta pel tancament de llits, segons han indicat fonts sindicals.

Els pacients s’han negat a abandonar les seves plantes, les quals s’ha previst que es tanquin durant l’estiu a causa de les retallades. La direcció ha decidit tancar aquest estiu 203 llits dels 615 que hi havia disponibles, un terç del total. I això tenint en compte que el 2011 hi havia disponibles més de 850 llits.

Els malalts que s'han amotinat són 7 de la novena planta, de Neurologia; 5 a la tercera, de Cirurgia Cardíaca, i un jove de 18 anys que està ingressat després d'un accident de moto a la desena planta de l'hospital, de Traumatologia.

13 Comentaris

Publicitat
#5 Ernesto, Vilassar, 22/07/2014 - 00:47

¿La V del 11 de septiembre llegará a Bellvitge?
Puestos a llenar la Gran Vía, la llenamos hasta el final, ¿no?

#4 unborreguuu, de poble, 21/07/2014 - 23:42

DRET A DECIDIR a quin llit volem dormir ...es lo minim en democràcia ..oi senyors DE CIU i ERC???..la sanitat és un bé de TOTS...no??

#4.1 ambaixadorCAT, UK, 22/07/2014 - 11:53

I precisament per això ens cal la independència. Gràcies per aportar un argument més.

#3 Agus_bcn, Barcelona, 21/07/2014 - 23:10

Mi solidaridad con estos pacientes. Los sindicatos como se han vendido a la monserga del derecho a decidir (dividir) ya no dicen ni pío. Habremos de ser los ciudadanos quienes defendamos nuestra sanidad

#3.1 ambaixadorCAT, UK, 22/07/2014 - 11:54

efectivament. Cal defensar la sanitat votant si-si a la consulta, i després exigint als governants de l'estat català que una part important dels diners que ja no ens roben vagi a sanitat per no haver de retallar res.

#2 ambaixadorCAT, UK, 21/07/2014 - 22:15

quan veig aquestes coses tinc ganes que facin una DUI el més aviat possible. No és normal que haguem de tancar hospitals i al mateix temps tinguem un dèficit fiscal corresponent al doble del pressupost total de sanitat!

#2.1 Sergi S., BCN, 21/07/2014 - 22:53

Demagògia barata. La Comunitat Autònoma de Catalunya no és titular de cap impost. Ho son els ciutadans (espanyols) amb domicili a Catalunya, i les empreses amb domicili fiscal aquí. Els tributs que es liquiden es generen a tot Espanya. Exemple: Danone. Domicili BCN. Vendes a tot Espanya

#2.2 Terraxa, Terrassa, 21/07/2014 - 23:42

Exacte Sergi. Catalunya no és titular de res, suposo que els titulars són els quatre passatgers diaris dek
Ls AVE's d'Albacete, Huesca o Burgos, o els que van per les autopistes rescatades de Madrid o fins i tot l'almirall d'aquell submarí que no sura.
Però Catalunya? Titular? I ara!!

#2.3 ambaixadorCAT, UK, 22/07/2014 - 00:21

#2.1

Sergi S
i si sumes el que paguen tots els ciutadans catalans i empreses (només considerant el negoci fet a Catalunya, ja que el negoci fet a altres llocs no es comptabilitza - segons indicadors de territorialització del INE) obtens la part "igrés" de la balança fiscal.

#2.4 Sergi S., Barcelona, 22/07/2014 - 08:06

Pero quina bestiesa dius. No hi ha cap indicador que pugui medir el que s'ingresa només a un territorio. No menteixis, que el discurs de només balançes fiscals és fals. Jo per exemple que sóc advocat, una part que no puc quantificar la genero amb feines a Zaragoza o Madrid, pero liquido a Catalunya

#2.5 ambaixadorCAT, UK, 22/07/2014 - 11:42

#2.4

Sergi S
no és un dada directa, però es pot calcular. Et recomano que llegeixis l'apartat 5.1 del document "Metodologia i càlcul de la balança fiscal de Catalunya amb l?Administració central 14 2002-2005"

#1 Papaluna, Barcelona, 21/07/2014 - 21:40

I mentre tant, gastant-se els calés en finançar ANC's i Omniums i Consells Raholaires. I mentre tant contractant assessors ianquis que manipulin a la gent per tal de que s'empassi la gran farsa del procés sediciós i xenòfob antiespanyol. I mentre tant dilapidant recursos en atendre immigrants.

#1.1 ambaixadorCAT, UK, 21/07/2014 - 22:17

per començar moltes coses de les que dius no es financien amb diner públic, i les que sí que en tenen poden estar més o menys justificades, però són quantitats irrisòries al costat de l'espoli fiscal, així que critica allò que de veritat ens treu els diners: es diu espanya.