Societat · 11 d'Agost de 2017. 12:56h.

El Govern espanyol no s'atreveix a enviar la Guàrdia Civil al Prat

Foment dóna de termini als treballadors fins dilluns perquè arribin a un acord

El Govern espanyol no s'atreveix a enviar la Guàrdia Civil al Prat

El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha anunciat que s'ha acordat intensificar la presència de la Guàrdia Civil a l'aeroport del Prat per la vaga dels treballadors d'Eulen. "Els efectius de la Guàrdia Civil donaran seguretat per mantenir l'ordre públic", ha justificat.

De la Serna ha explicat en una compareixença a la delegació del Govern que la mesura s'adoptarà si els treballadors no arriben a un acord abans de dilluns i ha recordat que "és el Ministeri d'Interior qui ha de donar l'ordre d'incorporar els efectius de la Guàrdia Civil". "No podem oblidar el nivell d'alerta en matèria antiterrorista", ha subratllat.

També ha exposat que "la Generalitat ha fet una bona mediació" i ha afegit que "la coordinació amb els Mossos és extraordinària i la seva presència és important per garantir l'ordre".

El ministre ha denunciat que "això està afectant milers d'espanyols i turistes, i afecta la imatge del país" i ha reconegut que "les expectatives no són bones i més escoltant les declaracions del comitè de vaga".

Imatge de la reunió

27 Comentaris

Publicitat
#16 vicedo, barcelona, 12/08/2017 - 09:33

Això dels indepes, no s´enten.... Fa quatre dies volien fer fora a la Guardia Civil de Catalunya, i ara els hi han de treure les castanyes del foc... Déu meu, quanta estultícia la dels governants d´aquest país...

#15 Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu ..ESTACION DE TREN SIN MARQUESINAS , EL PRAT SALVADO PER LA GUARDIA CIVIL ,ELS QUE BAN FER FORA DE CATALUNYA , 11/08/2017 - 23:29

MOLTS GUARDIA CIVILS .No Volem benir a SALVAR EL PRAT A BARCELONA ! Normal ¡ Cuan va ser Catalunya el Govern Català QUI ELS VA FER FORA DE CATALUNYA .Es normal molts no perdonin aixo al Govern Català QUE ARA LA GUARDIA CIVIL TINGUES QUE SALVA EL AEROPORT DEL PRAT Tindria Gracia he.

#14 Lluís, Al-Barcino, 11/08/2017 - 20:23

Que comencin per l'aeroport del Prat, i continuin fins a la Generalitat!!! Visca la Guàrdia Civil! Guàrida Civil Wellcome!

#13 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 11/08/2017 - 19:15

Es veu que la Guàrdia Civil està tota a Barajas. Allà tot funciona com una seda...

#13.1 Raurell, Barcelona, 11/08/2017 - 19:57

A ver Perpiñán, decídete, ¿dónde quieres a la Guardia Civil? ¿En Cataluña, o fuera?.
Pareceis niños pequeños, quereis una cosa y la contraria y todo junto lo quereis "ya".
Ten cuidado que no venga la bruja piruja y te dé un buen barrido, hahahahaha!!!

#13.2 Karhu, Bcn, 12/08/2017 - 09:12

Ya se ha dicho publicamente de intensificar los mossos y en estas declaraciones en esta misma noticia te alaban su labor los tuyos. Asi que cuentanos mas Raurell

#13.3 Raurell, Barcelona, 12/08/2017 - 12:28

#13.2

Karhu
Los mossos son unos 15.000 agentes en un territorio de 7 millones. Su armamento es ligero. Si el día 4 de octubre se proclama la independencia, ¿cómo quedaría la defensa militar de Catalunya?. ¿Alguien ha pensado en ello? Un par de huelgas en espacios estratégicos serian suficientes para sembrar el caos. Cuéntame tu.

#13.4 Karhu, Bcn, 12/08/2017 - 17:04

Las huelgas se solucionan politicamente. No con la policia, aunque os esten enseñando eso como lo correcto, es de lo que se ha uido siempre, y algunos deseais que sea la norma.
Defensa militar en mediode europa quien nos invadiria exactamente? Y quien de europa permitiria tener una base militar ajena alli? Ilustranos

#12 Raurell, Barcelona, 11/08/2017 - 19:14

La presencia de la Guardia civil se retrasa hasta el lunes, porque para ese día está anunciada la huelga indefinida, no antes.

#12.1 Karhu, Bcn, 12/08/2017 - 09:14

Alguien ha dicho que no siga un orden logico? Es simple: administra bien los contratos wue cedes porque parece ver que algunos se te van de las manos y tenemos que arreglarlo nosotros despues y encima comernos los marrones de su preciosa gestion :)

#12.2 Raurell, Barcelona, 12/08/2017 - 12:33

Es una huelga en un ámbito estratégico. Se tiene una cierta paciencia, se negocia, y si no entran en razón se llama a la Guardia Civil, punto. Eso es un país moderno y civilizado. Los contratos se vinculan a la ley laboral, como todo el mundo, pero estos se han crecido porque tienen capacidad para crear un buen caos. Guardia Civil, punto.

#12.3 Karhu, Bcn, 12/08/2017 - 17:06

Sabes lo que son las bajas por depresion? Tienen un escenario mas que de sobras para presentar depresion, y la guardia civil ira a trabajar por la seguridad de un acceso a sus fronteras en lugar de una empresa privada que pagaba un chiste a diferencia de a un guardia civil. Incluso es bueno para la economia