Societat

 

1353

0012

05 / 08 / 2009

"Els morts s'havien d'evitar i es podien evitar"

La germana d'un dels bombers mort a Horta de Sant Joan creu que hi va haver errors estratègics

Llistat de Comentaris Comentar Enviar Imprimir Votar Imatges Vídeos Disminuir lletra Augmentar lletra

Vídeos

Tancar
 
 

Maria Dolors Espinet, germana de Ramon Espinet, un dels cinc bombers que van morir a l’incendi d’Horta de Sant Joan, ha criticat en el programa “Els Matins d’Estiu”, de TV3, els comandaments del cos de bombers que van dirigir l’operatiu per extingir el foc, i els ha demanat respostes: “Jo i els meus germans volem parlar amb el cap (dels bombers) que va ser allà, per tenir una versió directa dels fets”.

 
Molt dolguda, Maria Dolors ha denunciat l’hermetisme que, segons ella, envolta les investigacions: “hi ha una falta d’informació total”. A més, la germana del bomber creu que hi va haver errors estratègics: “Es va fallar a l’hora d’avisar-los a temps per evitar les morts”. Maria Dolors ha criticat que els avisessin per “buscar una zona segura, quan els havien d’haver dit que marxessin d’allà”. Ha recordat que, segons ella, els bombers morts, des de la seva posició, “no tenien cap visió del terreny”.  "No vull que es culpabilitzi els difunts, perquè aquestes morts s’havien d’evitar i es podien evitar”, ha afegit.
 
Espinet creu també que hi va haver un gran descontrol: “Amb tants membres treballant, se’ls va escapar de les mans”. Ha confessat no entendre “per què no hi havia un recolzament que els pogués treure d’aquell lloc espantós”. “Ells esperaven un helicòpter que no va arribar mai. Devien sentir una gran impotència i ràbia en veure que no els venien a buscar”, ha apuntat.
 
Finalment, com a exemple dels errors  que segons ella va tenir l’operatiu, ha explicat que quan els bombers atrapats “van prémer el botó vermell d’emergència, que emet un senyal a través d’un GPS per permetre una localització instantània, des de la central els van preguntar on estaven situats”. Maria Dolors Espinet ha acabat dient: “Volem arribar al fons de la veritat i que des de Bombers s’expressi la veritat”.

Article de Xavier Rius: "Saura s'amaga darrera els bombers"

seth  (seth)

06/08/2009

13:00

quines ulleres mes lletjes que porta

Joaquim  (Tarragona)

06/08/2009

12:07

Perquè un accident aíxí tingués lloc, segur que hi van haver errors humans i no es pot culpar sol a la fatalitat. Cal analitzar que va passar realment, contrastar les dades i extreure conclusions perquè no torni a passar.

Sharp I  (Tarragona)

06/08/2009

11:48

Ayer colge un comentarios, creo que el primero que no aparece. Cuando mueren cinco personas alguna o algunas cosas se han hecho mal. No existe la fatalidad, excusarse en ella, demuestra aparte de poca hombría, pocos conocimientos sobre analisis de riesgos

Ramon  (Sants-Barcelona)

06/08/2009

11:09

Ton, ha mort gent lluitant contra les flames. I els familiars tenen el dret a saber perque va ocorrer la desgracia. Però tu t'has llegit el que has escrit? Menys tonteries i més respecte a aquells que donen la vida per nosaltres. Stasi dius? Ets patètic.

Ton  (La Catalunya analfabeta del Montilla i cia)

05/08/2009

22:48

Dies desprès de la collonada patètica del Saura al Parlament els familiars d'un d'ells varen trobar restes dels GRAF enterrades premeditadament al lloc dels fets. Qui va menar enterrar les proves? Amb quin objectiu? Hi ha por d'una stassi a la Gene

 
Tots els comentaris
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/410c093c1fd8ca69?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/410c093c1fd8ca69?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/3823930337bff47f?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/3823930337bff47f?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
Guia d'empreses
  Cercar
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/096570185133d9ba?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/096570185133d9ba?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Societat - "Els morts s'havien d'evitar i es podien evitar"

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Ben Mirat


  Amb la col·laboració de
Generalitat de Catalunya