Societat · 19 d'Abril de 2017. 10:43h.

No és Espanya, és Puigcerdà

Catalunya també acull processons de Setmana Santa

No és Espanya, és Puigcerdà

Espanya dóna sovint una imatge de país profundament catòlic i anclat en les tradicions amb les processons de Setmana Santa -algunes tan importants com la de Sevilla o Màlaga-, però a Catalunya també se celebren.

caputxinsblancs.jpg

Puigcerdà va acollir divendres sant la tradicional processó del Sant Enterrament com mostra la foto. Es dóna la circumstància que Puigcerdà té un ajuntament sobiranista amb Albert Piñeira, del PDECAT, d’alcalde. El conseller de Governació amb el tripartit, Joan Carretero, d’ERC, també havia estat batlle d’aquesta població.

La processó és un esdeveniment religiós de l’església catòlica que simbolitza la passió i mort de Jesucrist. La processó en sí consta de cinc passos: els Improperis, la Pietat, el Sant Sepulcre, la Dolorosa i el Natzarè.

25 Comentaris

Publicitat
#16 Passos processionals, Langsamdorf, 19/04/2017 - 19:55

Tractant-se d'una vila independentista a més del pas dels improperis, la Dolorosa i tutti-quanti, hi manca el pas "enrera", el pas a Banda i el Crist estelat.

#15 jotaeme, Mataró, 19/04/2017 - 17:58

Os invito, el próximo año, a ver la procesion general de Viernes Santo en Mataró. Es fabulosa

#13 Alwix, Barcelona, 19/04/2017 - 16:10

Però és clar que si, com la processió de la Sang a Perpinyà o a l'Alguer. Catalunya és molt catòlica també. Només cal veure el nostre refranyer per adonar-se'n.

#12 Pan con tomate y jamón Ibérico, Desenroscando barretinas, 19/04/2017 - 16:07

¿Que Puigcerdà ya no es España? ¿Me he perdido algo? Aquello de; mitad Francia, mitad España, no hay otra tierra como la Cerdaña ¿donde ha ido a parar? ¿Han salido al balcón ellos solos...?

#11 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 19/04/2017 - 14:13

El Parlament Britànic debat aquest dimecres sobre Catalunya
El debat tindrà lloc a les 19 hores a l'Attlee Room del Portcullis House, una de les sales de Westminster amb capacitat per a 170 persones.

#11.1 Capit@n España, Una pregunta que me corroe, 19/04/2017 - 15:15

Assistirà Jimmy Carter???

#11.2 Antonio, Madrit, 19/04/2017 - 15:31

Si, y que aunque todo el mundo estuviera a favor del separatismo, España nunca va a dejar que una parte se separe del resto, lo digas tu o lo diga Puigdemont, que os olvidéis. Cansinos.

#11.3 JH, Sant Boi, 19/04/2017 - 15:56

Parlaran de Catalunya en la POR CULIS HOUSE?
Pues, prepárate, relaja el esfinter.

#11.4 Vallesana, descolloning myself, 19/04/2017 - 17:43

clar, qualsevol deu poder llogar una sala de la Porculis aquesta i muntar una xerrada sobre bolets, puntes de coixí o viatges astrals :)

#11.5 a Westminster dius, Georges?.., unes oficines annexes a W.. i para de comptar, 19/04/2017 - 17:55

Portcullis House (PCH) is an office building in Westminster, London, UK, that was commissioned in 1992 and opened in 2001 to provide offices for 213 members of parliament and their staff.[1][2] Part of the Parliamentary Estate, the building augments limited space in the Palace of Westminster and surround

#11.6 Stanley, London, 19/04/2017 - 20:12

A #11.3



Que no JH, que no... es la casa del rastrillo....

Relaja esa hierba...

#11.7 pepe.----, andorra, 20/04/2017 - 13:16

Lo q de toda la vida se ha dado en llamar, meterse en asuntos q no les importan. ¿Alguien se imagina q los escoceses vinieran a darnos la chapa con sus historias? De nuevo los separatas no se dan cuenta de q los ingleses les usan de nuevo. No aprenden nunca del pasado estos separatas.

#11.8 pepe.----, andorra, 20/04/2017 - 13:16

Lo q de toda la vida se ha dado en llamar, meterse en asuntos q no les importan. ¿Alguien se imagina q los escoceses vinieran a darnos la chapa con sus historias? De nuevo los separatas no se dan cuenta de q los ingleses les usan de nuevo. No aprenden nunca del pasado estos separatas.

#11.9 pepe.----, andorra, 20/04/2017 - 13:16

Lo q de toda la vida se ha dado en llamar, meterse en asuntos q no les importan. ¿Alguien se imagina q los escoceses vinieran a darnos la chapa con sus historias? De nuevo los separatas no se dan cuenta de q los ingleses les usan de nuevo. No aprenden nunca del pasado estos separatas.