Societat · 24 de Març de 2017. 13:00h.

Una diputada denuncia a la UE l'app de Plataforma per la Llengua

Giménez Barbat acusa l'organització de "fomentar la delació" amb diner públic

Una diputada denuncia a la UE l'app de Plataforma per la Llengua

La Eurodiputada Teresa Giménez Barbat (ALDE) ha presentat una pregunta a la Comissió Europea en la qual sol·licita a aquesta Comissió la seva intervenció "per evitar la discriminació lingüística i el respecte a la diversitat".
 
La pregunta de Giménez Barbat es deu al fet que "Plataforma per la Llengua ha rebut subvencions del govern de la Generalitat per valor de més de 4 milions d'euros durant els últims sis anys i part d'ells s'han dedicat a desenvolupar una app (aplicació digital) que té per objectiu poder denunciar si alguns dels 1,5 milions de comerços existents a França i les CA de Catalunya, Aragó, Comunitat Valenciana o Balears a Espanya no fan un ús adequat del català segons el criteri tant d'aquesta plataforma com dels seus usuaris".
 
Giménez Barbat recorda en la seva pregunta a la Comissió que "aquesta acció contravé l'article 21 de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que a més és jurídicament vinculant i que es refereix a la no discriminació per motius de religió, sexe, llengua, raça, opinions polítiques o de qualsevol altre tipus".
 
Per Giménez Barbat "és inaudit que un govern d'una regió que forma part d'un estat membre dediqui diners públics a finançar accions que fomenten la delació i divideixen la societat".
 
"Paradoxalment, el web d'aquesta Plataforma està disponible en català, occità i anglès però no en francès, espanyol ni valencià provocant per tant una marginació de llengües oficials vigents als territoris on l'app és d'aplicació i posant de manifest que la veritable intenció de l'aplicació -en opinió de Giménez Barbat- és la imposició del monolingüisme tant en les CC.AA citades a Espanya com a Sud de França".

15 Comentaris

#9 Galderic, Barcelona, 24/03/2017 - 20:05

Aquesta senyora podria també denuncia a la Unió Europea com la policia espanyola a l 'aeroport del Prat o a una comissaria de Tarragona amenaça o multa a ciutadans de Catalunya per exercir el seu dret de parlar en català. Oi que ho farà ', ha ha ha. sectarisme nacionalconstitucionalista.

#9.2 Joant, Lerida, 25/03/2017 - 16:08

Tu odio te hace mentir y no ver la realidad. Aquí en la ccaa esta todo todo carteles tiendas colegios etc etc en catalán y no bilingue como era lógico y en democracia cosa q en la ccaa catalana no hay. Los únicos que tocáis la moral vfn victimismo y con vuestras mentiras sois vos q os han lavado e

#9.3 pepe.----, andorra, 27/03/2017 - 14:04

es q lo ha dicho el enchufado de la uni es mentira, el nota estaba en la cola insultando a los maderos en catalan pensando q estos no le entendian. Lo del catalan es lo q ha dicho para no quedar mal, siempre hay un madero, al igual q picoleto0, al menos 1 q habla catalan....

#8 Cap gros, Palamos, 24/03/2017 - 18:56

Jo sempre parlo en català quan vaig a un establiment, i si veig q l altre persona no l enten o li costa o , evidentment mho demana, doncs li parlo en castellà....i ja està.

#8.1 pepe.----, andorra, 27/03/2017 - 14:10

estaria mejor si le hablaras en español, ¿o tu dices toscano en lugar de italiano o prusiano en lugar de alemanb? ¿a q no dices londinense en lugar de ingles? Pues esto lo mismo. Es español, lo de castellano hace siglos q dejo de tener sentido.

#7 a , bcn, 24/03/2017 - 17:23

se ha de ir a play store, y antes de descargar, denunciar y no descargar, basta de IMPOSICIONES

#6 K3nny, Bcn, 24/03/2017 - 15:06

Excel·lent notícia per als que creiem en la democràcia i en la llibertat d'expressió.

#6.1 oriol c, terrassa, 24/03/2017 - 21:56

Llibertat d'expressio es poder parlar en catala a Catalunya? Es poder xiular l'himne espanyol en un partit de futbol? Es que segrestin la portada critica amb la monarquia d'una revista satirica? Llibertat d'expressio es que et prohibeixin portar una estelada? Llibertat d'expressio es que et condemn

#6.2 pepe.----, andorra, 27/03/2017 - 14:06

libertad de expresion es no poder hablar en español en España? es poder silbar el himno separata en la diada? es q cierren emisoras pq el locutor no es separata? libertad de expresion es q te cierren un autobus pq no te gusta lo q pone aunque sea verdad?

#5 Tom, Barcelona, 24/03/2017 - 14:35

Muy bien !!! Confío plenamente en que odioadviasor va a ser condenada por Europa.
Pero los 4 millones nos los recuperamos...

#5.1 oriol, terrassa, 24/03/2017 - 21:59

Suposo que sempre es millor subvencionar la Fundacion Francisco Franco