El consultor d'empreses i dirigent de SCC, Juan Arza, en una entrevista al canal de youtube de Xavier Rius, s'ha mostrat crític amb el procés independentista: "aquí no hem acabat a hòsties pel carrer de miracle. Aquí no hi ha hagut morts de miracle", ha afirmat.
Arza ha manifestat que "esperem que el procés degeneri en farsa i no en tragèdia". "Hi ha milers de joves que van sortir al carrer encaputxats, van llançar pedres i van cremar coses per l'empresonament de Pau Hasel. Em fa por", ha advertit.
Ha afirmat igualment que "Catalunya està en decadència. Em ve al cap el cas del gripau que fiquen en una olla amb aigua i li van pujant la temperatura".
"El gripau diuen que no té capacitat de registrar petits canvis de temperatura i s'acaba coent sense saltar. Si el posessis en una olla amb aigua calenta saltaria. A nosaltres ens estan coent a foc lent. És una decadència que gairebé no es nota però a poc a poc la situació es va degradant en tots els sentits", ha apuntat.
D'altra banda, ha assenyalat que "el típic convergent de tota la vida sempre ha estat un ‘pijo’, un classista, i ara amb els seus 50 o 60 anys vol fer la revolució. I s'uneix a qui està fent pintades amb un esprai o surt al carrer a cridar consignes antisistema”.
També ha lamentat que "s'ha creat un sistema d'incentius que fa que es premiïn les conductes més estúpides. Fins i tot persones intel·ligents, per la pressió de grup, per la crida de la tribu, es veuen fent coses que no són del seu nivell. Penso en algú com Andreu Mas Colell. Es va convertir en escuder d’algú tan miserable com Artur Mas".
El tresorer de SCC ha indicat que "salvant totes les distàncies, també el nazisme va comptar amb el suport de persones intel·ligentíssimes". "Molts intel·lectuals d'esquerres van pensar que podien erosionar el PP i a la dreta aproximant-se al procés", ha considerat.
Arza s'ha mostrat crític amb el govern de Rajoy en opinar que a l'independentisme "se'ls hi hauria d'haver tallat l'aixeta econòmica, se'ls va permetre alimentar aquest moviment amb recursos públics".
"Un dels principals problemes de Catalunya és l'hegemonia de les idees d'esquerres. Com pot ser que al Cercle d'Economia els intel·lectuals principals siguin d'esquerres?", ha preguntat. El consultor ha sentenciat que "ens han fallat totes les elits. L'elit social, l'elit política, l'elit intel·lectual i l'elit periodística".