El diputat al Congrés Pablo Cambronero afirma que "a la Meridiana s'estan vulnerant drets fonamentals" en al·lusió als talls de trànsit des de fa més de 600 dies sense que el Govern de la Generalitat ni l'Ajuntament de Barcelona facin res.
Cambronero, a petició dels veïns, ha presentat una pregunta per escrit al Congrés instant que el Cos Nacional de Policia prengui cartes a l'assumpte davant "l'abandonament de funcions" tant dels Mossos com de la Guàrdia Urbana.
En aquesta entrevista amb e-notícies, recorda que "es talla una artèria principal" i que els dos cossos policials "no estan fent el que han de fer". "Volem garantir el dret dels ciutadans a tenir accés als seus habitatges ia circular en llibertat", afegeix.
Per al diputat "hi ha desistiment de tres administracions: la local, l'autonòmica i l'estatal" i no estalvia crítiques a la Delegació del Govern, la titular del qual és Teresa Cunillera. Segons la seva opinió, Mossos i Guàrdia Urbana actuen així "probablement seguint ordres polítiques".
Es dóna la circumstància que el mateix Cambronero, llicenciat en dret, és també policia de l'escala bàsica en excedència per càrrec públic en accedir a l'escó a la llista de Ciutadans. Després de la fallida moció de censura de Múrcia es va passar al Grup Mixt, cosa que li va valer les crítiques del seu antic partit.
Al seu parer, "Albert Rivera continua sent un referent per a molts de nosaltres" però "la moció de censura no la va entendre ningú, segueixen sense explicar-la". També considera que el pacte el 2019 entre el PSOE i Ciutadans era molt complicat. "Sánchez –afegeix– està més còmode amb Podem".
Cambronero està decidit a demostrar que, des del Grup Mixt, es pot treballar igual perquè "el Congrés és una cambra supertancada per als ciutadans i no hauria de ser així". En aquest sentit ha estat també el parlamentari que ha denunciat l'increment de patrimoni de la ministra d'Igualtat, Irene Montero, en només sis anys confrontant només les declaracions de béns.