Publicitat
Societat · 10 de Febrer de 2012. 10:37h.

Acusen Cortefiel d'exigir "parlar en castellà"

"Un dependent ens va dir que no tenia cap obligació de saber català"

Acusen Cortefiel d'exigir "parlar en castellà"

Imatge del Cortefiel

Una carta a l'Ara denuncia l'actitud "vergonyosa" d'un dependent de Cortefiel de Portal de l'Àngel envers el català. El lector Carles Blasco, explica que "la meva dona i jo ens vam adreçar en català a un depenent de la secció de vestits d'home i ens va dir que no l'entenia i que li parléssim en castellà".

"La meva dona li va preguntar si feia poc que era a Catalunya, a la qual cosa ell li va respondre que no tenia cap obligació de saber-lo ni cap intenció d'aprendre'l i que a més, ell se'ns havia adreçat en castellà i teníem l'obligació de contestar-li en castellà", assegura.

"Em vaig emprenyar molt davant la insolència d'aquest individu i li vaig dir que havia de respectar l'entorn cultural d'on vivia. Un encarregat se'ns va adreçar en català i ens va dir que adrecéssim una carta a Madrid si no hi estàvem d'acord, afegeix.

"Després vam parlar amb la directora, que va justificar el depenent dient que era italià. A això vaig respondre que no era cap justificació per la mala resposta que ens havia donat", conclou.

Publicitat
Publicitat

102 Comentaris

Publicitat
#57 Marc, Barcelona, 12/02/2012 - 18:17

Si a aquest senyor se li va acudir que podia comprar-se alguna cosa a CORTEFIEL, ja tenia un problema d'abans. No es pot jugar amb l'estil.

#56 tornem a la dictadura, del tiu Pacu, 11/02/2012 - 20:51

Un tiu que em parli en castella passi però que m´obligui a parlar en castellà i dins d´un País amb dues llengues cooficials si home si!.. aixó es FASCISME PUR I DUR, tota aquest trepa que s´omple la boca amb els nacionalismes tenen una mostra amb aquest paio. "háblame en cristiano cohhoneee"

#55 gloria, valles occidental, 11/02/2012 - 13:13

DONS JA HO SABEU GENT RES DE COMPRAR AL CORTEFIEL .JO JA FA TEMPS QUE NO HI VAIG , I NO EN FALTA DE RES.

#54 porca miseria, b, 11/02/2012 - 09:55

Hago como la mayoría en este país, ni aprendo catalán, ni tengo intención alguna de hacerlo.

Son las costumbres sin subvencionar, es lo que tienes la libertad, es el derecho a elegir.

¡basta ya de delación lingüística racial!

#54.1 Joan, Barcelona, 11/02/2012 - 10:19

Bé, doncs cada cop tindràs menys oportunitats a Catalunya, això és evident. En nom de la mateixa llibertat que tu esmentes, els catalans tenim dret a triar amb qui tractem. El teu destí és ser un marginat social o fotre el camp a Espanya.

#54.2 un altre tossut, que no s'en entera!, 11/02/2012 - 11:46

Quan tinguis que emigrar a Alemanya, doncs la mamella catalana se us haurà acabat, que parlaràs, coi d'home? Que no veus que has de respectar el país que et dona de menjar???

#54.3 valeri torres, bna, 11/02/2012 - 12:35

Sr. Porca Miseria: ¿No vols aprendre el català o no ets capaç d'aprendre'l?. Mes aviat diria que la teva inteligencia no et permet aprendre'l. La Porca Miseria, te mes capacitat inytelectuial que tú.

#54.4 Paco Pil, Hojpitalé, 11/02/2012 - 12:47

A veure, una cosa és que no el parlis, Una altra molt diferent és EXIGIR que un client, és a dir, algú gràcies al qual tu cobres, com ha de parlar. Segur que si et parlen en alemany et baixes les calces i et poses d'esquena, encara no n'entenguis ni un borrall.

#54.5 El del mig, dels Xixus, 11/02/2012 - 20:36

A Estremadura i a Anadalussia necessiten contractar més funcionaris i oh! aquestes comunitas parlen la teva llengua única i oficial, Que hi fas aquí encara?,

#54.6 Raúl González Blanco, Tarrasa, 13/02/2012 - 10:46

No os metáis con el hombre, seguramente conoce más idiomas que vosotros, pero menos dialectos! A ver cuando os enteráis que el catalán es la un chiste

#53 panissars, badalona, 11/02/2012 - 09:06

Tothom que despatxa cara al públic ha de poder atendre al client en qualsevol dels dos idiomes. El contrari és denunciable segons la nomativa vigent. Cortefiel està incomplint: per tant ,cal no comprar-li una merda, i demanar el full de reclamacions si torna a passar alguna cosa semblant !!!!!!!