Publicitat
Societat · 17 de Gener de 2012. 13:24h.

Agredir un treballador del transport públic és delicte

Han passat a ser considerats agents de l'autoritat després de la modificació de la Llei de Seguretat en Trasport

Agredir un treballador del transport públic és delicte

Un Ferrocarril de la Generalitat, en una foto d'arxiu

Els treballadors i les treballadores de les empreses operadores de serveis de transport públic regular tindran a partir d’ara la consideració d'agents de l'autoritat en l'exercici de les seves funcions, especialment les de vigilància immediata del compliment per part dels usuaris i per tercers en general de les regles que estableixen les lleis i els reglaments.
 
La modificació de la la Llei de Seguretat en el Transport s’ha publicat al DOGC i estableix que des de l’1 de gener les agressions a conductors, inspectors i vigilants es consideren delicte i no falta, com passa amb els membres dels cossos de seguretat, els metges i els professors de l’ensenyament públic.
 
Segons el sindicat UGT, aquesta consideració ha estat possible perquè "s’han tingut en compte les al·legacions presentades pel sector de Transport per Carreteres i Urbans de la UGT de Catalunya a les modificacions proposades a la llei".
 
En aquest sentit, afegeixen que "el nostre sindicat es mostra satisfet perquè aquesta és una de les nostres reivindicacions històriques i posa de manifest el nostre compromís amb els companys de transport de viatgers per carreteres".

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#6 Ricardo, Terrassa, 18/01/2012 - 16:32

Y q s puede hacer? Nada... son gente q les dicen q son autoridad y se piensan q son semidioses. Verguenza de pais...
Deberiamos saber cuanto abuso de autoridad se dara a partir de ahora...

#6.1 pakio, bcn, 21/01/2012 - 00:11

por ke no explica que has hecho para que te denuncien 6 inspectores, al que paga y no hace nada malo no le`pasa nada

#5 Ricardo, Terrassa, 18/01/2012 - 16:30

He tenido juicio esta semana con 6 inspectores de la FGC y un prosegur.
El prosegur me amenaza de muerte porque les pongo una queja. Llamo a los Mossos para que se identifique, y me denuncian a mi por amenazas de muerte. (el mundo al reves). Los FGC son corporativistas y esto va a causar mucho pro

#3 Gurguri, Barcelona, 17/01/2012 - 19:10

Hasta ahora agredir a un maestro o a un trabajador de los transportes públicos era a veces calificada de "FALTA".Tiene que ser un delito por las numerosas agresiones que sufrimos los trabajadores e incluso los de seguridad sobre todo en nuestros trenes.

#3.1 Terraxa, Terrassa, 18/01/2012 - 08:50

és que agredir a qui sigui hauria de ser sempre DELICTE, sinó seguirem amb ciutadans de 1ª i de 2ª.

#2 INDEPENTDENTZIA, MADRIT, 17/01/2012 - 17:55

I aviat anar a fer un riu amb la bragueta oberta, també serà delicte........

#2.1 Terraxa, Terrassa, 17/01/2012 - 18:49

Potser el dia que uns eixelebrats et fotin una pallissa recordaràs la bestiesa que has escrit.

I per cert, coincideixo amb en bert, TOTES les agressions haurien de ser delicte.
Si no és així és que no tots som iguals davant la llei (que ja sé que no ho som, vaja, però hauríem)

#1 bert, bcn, 17/01/2012 - 14:28

És que no és delicte agredir a qui sigui ?. Aquest país està molt mès malalt que no en pensava.

#1.1 Pep, BCN, 17/01/2012 - 20:28

Ja tens raó ja. I els nostres politics vinga retocar i retocar el codi penal. I res, no donen peu amb bola. Ai si legislèssim els del poble...segur que millor aniriem!!! Ja ho va dir un alcalde de Jerez fa la tira d'anys: la justiicia es un cachondeo