Societat · 19 de Setembre de 2022. 10:17h.

Can Vies va començar amb Trias

Nou hores de festa dissabte

Can Vies va començar amb Trias

Els veïns de Can Vies han mostrat el seu malestar per la quantitat de festes que se celebren a la coneguda casa okupa i que deriven en actes incívics. Sense anar més lluny, dissabte es va celebrar una festa que va començar al migdia i es va allargar fins passades les 21 h.

El local de Can Vies fa 25 anys que està ocupat. L'anterior govern de Xavier Tras va ordenar el desallotjament i enderrocament en compliment de sentència judicial l'any 2014. Això va provocar una setmana de disturbis de carrer fins que finalment Trias va cedir i va paralitzar el desallotjament.

Trias va al·legar aleshores que "la meva obligació és no crear un incendi més gran" i va afegit que "no negociarem mai amb la gent violenta, però sí que ho farem amb la gent que també representa Can Vies". "Davant una nova possibilitat de diàleg, hauria estat impresentable no acceptar-la", va argumentar el llavors alcalde de la ciutat, i va afegir que "vaig prendre aquesta decisió i els ho dic clarament: avui la tornaria a prendre".

Posteriorment, els okupes van iniciar la reconstrucció del local i durant el mandat de l'actual alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau, s'ha continuat amb la reconstrucció i amb l'activitat al local okupat. Durant aquest temps s'han dut a terme festes de manera habitual, com la celebrada aquest cap de setmana i que ha tornat a aixecar les queixes veïnals.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#13 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 19/09/2022 - 18:39

En 2014 estaban derribando el edificio municipal Can Vies okupado por anarquistas para construir la Rambla de Sants sobre las vías de l ferrocarril, pero entonces Mas se abrazó con el líder de la CUP para que apoyara el separatismo. Trias obedeció y suspendió el derribo dejando el proyecto sin terminar y el edificio para los okupas.
¡Vergonzoso!

#13.1 Dodó Escolà, Otorrinolaringólogo, 19/09/2022 - 19:03

Anarco-independentistas...jeje jejeje igual de sencillo de entender que el "feminismo negro" de la candidata de la CUP a la alcaldía de BCN.

Que diversa es Barcelona !!!!...dumm, dumm, dumm..desde el mar al Tibidabo....

#12 Els progres, Barcelona, 19/09/2022 - 15:48

Si Barcelona representa el progresisme ja ens hi podem cagar, una ciutat brillant convertida en una xavacanada, bruta, insegura que fa fàstic, és obra dels pijo-progres

#12.1 Onofre de Dip, Vigo, 19/09/2022 - 16:32

Las ciudades gobernadas durante un tiempo por gobiernos progresistas suelen acabar así. Y como ejemplo se puede poner San Francisco: lo que no logró el famoso terremoto lo está consiguiendo el actual, y muy izquierdista, equipo municipal.

#12.2 Dodó Escolà, Otorrinolaringólogo, 19/09/2022 - 16:45

Ens volen aixafaaaaar !!!!

#11 No ho tinc clar, Chez Titole, 19/09/2022 - 13:55

Com que ara la gent no llegeix desconeix la història recent d'Europa, a la URSS els proletaris havíen de compartir habitacions en pisos rònecs mentre els dirigents anàven a estijuear a la "dachas" del Mar Negre amb tots els luxes possibles de l'època. Actualment a casa nostra hi ha "progres d'esquerres" que viuen amb sous de 80 mil euros anu

#11.1 Soloesmiopinion, Tabarnia, 19/09/2022 - 17:45

Y cuando se enteren de que el auténtico comunismo aboga por el trabajo obligatorio de todos los ciudadanos a cambio de esa habitación y unas migas de pan, les va a explotar la cabeza. Y encima no permiten las drogas.

#10 Soloesmiopinion, Tabarnia, 19/09/2022 - 13:04

La solución ante vándalos y políticos cómplices e ineptos: fuenteovejuna

#8 jorge, barcelona, 19/09/2022 - 11:35

Si el sr.trías i vidal de llobatera viviera o hubiese vivido en los aledaños de Can Vies probablemente no estaría tan ufano de la decisión tomada como máximo (i)responsable en su día.Él, a seguir medrando y los sufridos vecinos a seguir ¨encantados y agradecidos a su brillante gestión. ¡Enhorabuena por el resultado logrado! Menudo visionario.