Publicitat
Societat · 23 de Novembre de 2020. 09:58h.

Caos a Barcelona per les obres de Colau

L'Ajuntament canvia la mobilitat de la ciutat sense consens

Caos a Barcelona per les obres de Colau

L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un seguit d'obres a la Diagonal, ronda Universitat, carrer Aragó i la Zona Franca per ampliar voreres, crear carrils bici i carrils bus. Aquestes intervencions afectaran la mobilitat i, de fet, el consistori recomana planificar els desplaçaments i comprovar quin és el millor recorregut a través del web de mobilitat per evitar els previsibles embussos. Les obres s'allargaran 14 mesos i afectaran vuit línies d'autobús.

La calçada central de l'avinguda Diagonal entre els carrers Roger de Llúria i Aragó, quedarà tallada al trànsit per les obres d'ampliació del col·lector. El trànsit es desviarà per Aragó o Mallorca en sentit Llobregat i per Rosselló o València en sentit Besòs. Les obres serviran per ampliar la capacitat del col·lector d'aigües fluvials i residuals entre el passeig de Sant Joan i el carrer Girona, en un tram de 309 metres. S'ampliarà la capacitat del clavegueram per reduir el risc d'inundació.

Per agilitar la circulació d'autobusos a l'entrada i la sortida de la ciutat per l'avinguda Diagonal, entre el 23 de novembre i el 3 de desembre es faran treballs també a l'avinguda Diagonal, que en aquest cas estarà tallada entre Pius XII i la zona universitària. S'hi habilitarà un segon carril bus. I una mica més a l'extrem sud de la Diagonal, a l'avinguda d'Esplugues, es crea un nou carril bus entre el parc de Cervantes i el carrer González Tablas.

També comencen les obres a la ronda Universitat entre Rambla Catalunya i el carrer Balmes. En aquest cas, les obres es fan per guanyar més espai per als vianants: s'ampliaran les voreres, es reduiran els carrils de circulació i es plantaran més arbres. Les obres a la ronda Universitat duraran 4 mesos. L'actuació es farà primer a la banda de mar i, després de Nadal, a la banda de muntanya. Aquestes modificacions comportaran una redistribució de l'amplada dels carrils, i sempre en funcionaran com a mínim dos per als vehicles privats i un altre per als autobusos.

També estan en marxa els treballs al carrer Aragó per fer un carril bici de 4,8 quilòmetres entre l'avinguda Meridiana i el carrer Tarragona. Aquestes obres, que s'acabaran el gener del 2021, tallen dos carrils de circulació en horari diürn durant els caps de setmana i tres carrils de circulació en horari nocturn entre setmana. L'Ajuntament també està desplegant un nou carril bici del passeig de la Zona Franca, 3,6 km de longitud entre la plaça d'Ildefons Cerdà i el carrer dels Motors que connectarà els barris de la Marina amb la xarxa pedalable.

Totes aquestes obres se sumen als canvis que ha fet l'alcaldessa Ada Colau durant la pandèmia, que ha utilitzat pintures i elements mòbils per guanyar espai per als vianants i les bicicletes amb més carrils bici, amb superilles que agrupen carrers i limiten el trànsit al dels veïns, amb menors velocitats de circulació, alliberant de vehicles l'entorn de les escoles —s'han creat 25 d'aquestes zones i l'any que ve n'hi haurà 53 més—, o amb la zona de baixes emissions.

56005-colau1.jpg

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#16 Barcelona, Barcelona, 23/11/2020 - 17:38

La gran dictadora populista, una crack en Urbanisme, i en totes les matèries, en pocs anys ha convertit una ciutat esplèndida de grans ingeniers i arquitectes en una ciutat antipàtica, patxanguera, fregida a impostos i pintada com una mona sense ordre ni concert per tot l'Eixample Cerdà

#15 Progre Il.lusionat, Sarrià, 23/11/2020 - 16:55

Hem d'acabar amb els cotxes assassins del medi ambient!

Tots els carrers haurien de ser exclusivament per ciclistes i vianants!

I qui vulgui cotxe (que obligatòriament hauria de ser només elèctric) que pagui un impost de 30.000€!

#15.1 Sergi Sergio, Barcelona, 23/11/2020 - 17:07

I el patinet, no oblidis el patinet.

#14 Ailasorninas, Barcelona, 23/11/2020 - 16:34

La culpa la tienen en gran parte la resta dels partits, que siempre, per un motiu o altr li ballen el gara gara.
Llastima de barcelona s.ha convertir en un circ, i tambe bruta, fa mala olor, poca plum. Fregeixen a impostor als pobres vells i als que no gaudeixen de la fortuna que están fent apuest grup de l.ajuntament i a sl re s.enfoten de to

#14.1 Sergi Sergio, Barcelona, 23/11/2020 - 17:16

Els partits de l'oposicio poca cosa poden fer, protestar i poc mes, el principal culpable es el soci de govern d'aquesta señora, el PSC, li recordo que el PSC a fet govern de coalicio amb ella.

#13 NOS FRÍEN A IMPUESTOS !!!!!, bcn, 23/11/2020 - 14:35

Como puede ser que el Ayuntamiento de Barna se saque de la manga un nuevo impuesto que te endosan vía factura del agua (unos 100€ al año, por lo menos) y N-A-D-I-E proteste ???!

para muchos 100€ o más euros no es nada, pero no para mí

y es un impuesto que no aporta nada, es de "residuos" cuando ya exite el mismo impuesto para área metro

#13.1 Sergi Sergio, Barcelona, 23/11/2020 - 17:09

Si este impuesto lo hubiese metido la derecha, Colau y su tropa estarian liandola todos los dias, pero en este pais la izquierda tiene patente de corso.

#12 botifler1914, Waterpus, 23/11/2020 - 14:25

La culpa es de los barceloneses por votarla.