Publicitat
Societat · 2 de Febrer de 2018. 16:30h.

Caps dels Mossos van ordenar no respondre a les agressions

El dia que els CDR van envair el Parc de la Ciutadella

Caps dels Mossos van ordenar no respondre a les agressions

Mossos intentant contenir els manifestants

Els Mossos d'Esquadra van rebre per l'emissora l'ordre "que no es respongués a les agressions que es patien, que es fes contenció i que no es fes servir la força" davant dels atacs dels manifestants durant el dispositiu policial al Parlament aquest dimarts per no donar una imatge de "repressió". El Sindicat de Mossos d'Esquadra (SME) així ho ha denunciat a través d'un comunicat, on lamenten la "inseguretat" que van patir els agents a causa de les ordres que van rebre.

L'SME explica en l'escrit que quan els efectius de la Brigada Mòbil i de l'ARRO van demanar "suport urgent" després que els manifestants trenquessin el cordó policial, com a resposta van rebre ordres de "fer contenció" i "no utilitzar la força ni respondre els atacs". El sindicat considera que la "Brimo i ARRO van patir les decisions i la gestió d'un dispositiu ineficient". 

El sindicat també ha denunciat que aquests agents es trobaven en una situació de risc "sense el casc ni altres eines" degut a "una qüestió d'imatge o pensaments populistes" i al fet que "es digui que portar casc és repressiu", després de reivindicar que "tots els policies han de treballar amb seguretat". 

"No pot ser que, per qüestions d'imatge o pensaments populistes de qui mana, es digui que dur el casc 'és repressiu', provocant que els agents es trobin en situacions de risc com va passar dimarts" lamenta l'SME. El comunicat també exigeix al Departament d'Interior que "es presenti com acusació contra tots aquells que van agredir als companys dimarts".

Publicitat
Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#11 Lorenc, BARCELONA, 03/02/2018 - 16:30

Ls mmee ho van fer mb l Q Atunyina gent x sols vota s una polí dolenta i si ls defenseu sou uns Putus feixistes i punt.

#9 Tirant, Bcn, 03/02/2018 - 11:32

Mas tarde o mas temprano habrá que disolver al CME.

#8 Rogeli, Tornabous, 02/02/2018 - 23:26

Los Mossos defendiendo a las manadas de la CUP.
El mundo al reves.

#7 Arturu contigo empezó todo, Desde el carrer Tuset con amor, 02/02/2018 - 22:35

Acabo de leer que se van a pulir a 300 mossos milicianos que apoyaron el golpe y que seguramente esto no ha hecho más que empezar......por fin...ya era hora...donaire and company..se acabó lo que se daba. Personalmente es una noticia que celebro con una alegría tremenda, ya no me siento tan desemparado ante los golpistas radicales.

#7.1 Tirant, Bcn, 03/02/2018 - 11:35

No es suficiente con eso. Se volverán a "reproducir" mientras dependan de la Generalitat. HAY QUE DISOLVERLOS y PUNTO. No son imprescindibles y sus funciones pueden ser asumidas por otros cuerpos de seguridad.

#6 Alejandro, Barcelona, 02/02/2018 - 19:47

Es lo mismo que hicieron el 1 O: Estar de brazos cruzado para no dañar la imagen de los mossos y, quedara patente que los malos eran la policía N y GC. No sé entonces de qué se extraña el sindicato de los mossos.

#6.1 Jordi BR, L'H, 03/02/2018 - 00:15

Los Mossos priorizaron la convivencia ciudadana; como ha admitido la Guardia Civil, ellos priorizaron "el cumplimiento de la ley" aunque tuvieran que pisotear, golpear e incluso quitarle un ojo a la convivencia ciudadana. Hay que ser fascista para defender lo que hizo la Guardia civil y la Policia Nacional el 1-O

#6.2 Alejandro, Barcelona, 03/02/2018 - 13:26

Y por qué esta vez no han apostado también por la convivencia? Y ¿Dóde estabas tú en el desalojo de Plaza de Catalunya? Allí sólo actuaron los mossos y se perdió un ojo, fracturas, hdas, persecución de la gente con las lecheras. Yo estaba con una pancarta que decía Resistencia pasiva pero, no la respetaron, me pegaron igual.

#6.3 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 03/02/2018 - 13:26

"Le quitaron un ojo a la convivencia ciudadana". Cursi de c0jones, don BR. Dejaron tuerto a un "hombre de paz", el Sr. Español, que iba arrojando vallas como se demostró. Otros dejaron tuerta a la Sra. Quintana hace años solo por estar en una manifa (y los mossos salieron absueltos, por cierto). Salga de la Osona mental en la que vive instalado.

#6.4 Jordi BR, L'H, 03/02/2018 - 17:41

Critiqué como el que más el desalojo de Plaza Cataluña con una carga bestial. Nosotros somos capaces de aplaudir las cosas buenas y criticar las malas. A vosotros en vuestra secta tenéis prohibida la más mínima autocrítica