Societat · 1 d'Agost de 2011. 10:24h.

Carreteres dignes del Tercer Món

Foment té les obres en una dotzena de carreteres aturades o a un ritme lent

Carreteres dignes del Tercer Món

L'autovia del Mediterrani porta dos anys tallada

El Ministeri de Foment té pendents més d'una vintena d'obres a les carreteres catalanes, algunes de les quals es consideren "molt prioritàries", com ara el desdoblament  de l’N-II al sud de Girona entre Sils i Caldes de Malavella.

L’import de les obres (que  estan aturades des del 2009 per  concurs de  creditors  d'una de  les empreses constructores) és de 39 MEUR. L’obertura de  pliques és  a l’octubre. Per tant no es preveu que les  obres comencin abans de finals d’any.

-El tram de desdoblament de l’N-II de Maçanet de la Selva a Sils, està amb les obres aturades des de  l’any 2008 per la tramitació d’un modificat. De  moment no  s’ha  previst  el reinici de les  obres (el pressupost inicial de  les obres adjudicades l’any 2006 era de 23,3 MEUR).

-També està pendent de licitació el desdoblament de l’N-II de Tordera a Maçanet de la Selva. Es considera molt prioritari el reinici dels trams de Sils a Caldes i de Maçanet a Sils i la licitació  i inici del tram de Tordera a Maçanet.

-Està pendent el Túnel de Toses de l’Eix pirinenc (N-260), que es considera molt necessari per al reequilibrament territorial i per  a la continuïtat de l’Eix Vic-Ripoll posat en servei recentment per la Generalitat.

-Està en redacció de  projecte l'autovia Besalú-Figueres

-A Lleida, les obres de l'autovia A-22 Lleida-Osca té la variant d’Almacelles com a únic tram pendent d’executar a Catalunya. Les obres es fan a un ritme lent.

-A l'Autovia A-14 Lleida-Sopeira, el tram Lleida-Rosselló té les obres adjudicades des d’abril del 2009, però no s’han iniciat. Es considera prioritari iniciar aquestes obres com accés a l’aeroport d’Alguaire.

-Pel que fa al tram de Rosselló a Almenar, les obres  estan en fase  avançada d’execució.

-El tram d’Almenar a límit Osca és un projecte redactat del de l’any 2009.

-També es considera prioritàri l'acondicionament de la N-230 a la Vall d’Aran.

-La variant de Gerri de la Sal de l'Eix Pirinenc, amb un pressupost de 39 milions d'euros, ha inicicat les obres recentment i el termini d'execució es preveu en 40 mesos.

-Igualment, cal acabar el condicionament Xerallo-Pont de Suert, Adrall-canturri, i les variants de la Seu d’Urgell, la Pobla de Segur i Sort.

-Les obres de condicionament la Seu d’Urgell-Andorra avancen a ritme lent.

A Tarragona també avancen amb ritme lent els trams Tarragona-el Morell, el Morell-Valls i  variant de Valls, a l'autovia A-27.

-El tram Valls-Montblanc, que es considera prioritari, té les obres aturades.

-També avancen a ritme lent l'autovia T-11 Tarragona-Reus, mentre que la variant de l'Aldea té les obres aturades, malgrat que es creu imprescindible reiniciar-les.

-Les millores a l'autovia l’Hospitalet de l’Infant-Vandellòs estan adjudicades i en fase de  replanteig per posar en servei unes obres acabades ja fa 2 anys.

-A Barcelona, el tram Olesa-Viladecavalls del Quart Cinturó té les obres aturades i es considera prioritari reiniciar-les.

-També es considera necessària  l’aprovació de  la informació pública i la redacció del projecte constructiu del tram Terrassa-Granollers.

-Les obres a l'enllaç de Castellbisbal estan en execució amb ritme molt lent.

-Les obres al vial d’accés de camions al Port de Barcelona no estan licitades i es consideren prioritàries.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#11 angel, cardedol, 03/08/2011 - 16:31

L´autovia de Madrid asfalt en molt bona condiciò i ja tornen a asfaltar de dia i nit. fa 4 dies que venim de Madrid.

#10 luis, Huesca, 03/08/2011 - 01:23

¿Cual es el motivo de que en la versión en castellano de la noticia las localidades catalanas aparezcan en catalán y en la versión en catalán de la noticia Huesca aparezca como Osca? ¿ doble vara de medir o de ser respetuosos ?.

#9 Salvador, Tarragona, 02/08/2011 - 19:29

Referent a la 340, es realmet vergonyos, que el tram montroig-l'hoespitalet porti dos anya acabat, pero com que cauen pedres d'un talus, nomes està obert en un sentit. Ara, jo hi ha una cosa que no acabo d'entendre. ¿no seria mes economic rescatar l'autopista, que fer una autovia just al costat?

#8 JOSEP ANTONI, tarragona, 02/08/2011 - 18:59

FOMENTO: "Financiamos Obras Monumentales En Nuestros Territorios Obedientes". La consigna de Pepiño: "NO CAT". El més lamentable es que amb els diners nostres, malbaraten el diner public. S'haurien se seure davant d'un Jutge i entregar el seu patrimoni i la seva paga per la seva responsabilitat

#7 Pimpollo, Vic, 01/08/2011 - 22:10

Hoy he pasado por el eje camino de Playa de Aro. Una verguenza oiga! Está todo trayecto empantanado. Madrid debe recuperar las competencias en la materia a la de YA!

#7.1 josep, lleida, 02/08/2011 - 14:53

alli esta el problema.... que madrid te les competències.... altre gall ens cantaria