Societat · 18 de Setembre de 2022. 14:31h.

Catalans demanen castellà a l'escola

La Guàrdia Urbana rebaixa l'assistència a la manifestació a 2.800 persones

Catalans demanen castellà a l'escola

Escuela de Todos ha qualificat d'èxit la manifestació que ha estat seguida segons l'organització, per "milers de persones" mentre que la Guàrdia Urbana ha xifrat l'assistència en 2.800 persones. "Demanem que l'espanyol sigui llengua vehicular a l'escola i que les institucions catalanes treballin en contra de la discriminació".

La plataforma també ha agraït la "valentia", diuen, de les famílies que "han fet el pas per denunciar la situació a les aules catalanes". Els assistents han respost amb crits de "volem estudiar en espanyol".

Amb el lema "Espanyol, llengua vehicular" i crits i pancartes contra la immersió lingüística, els manifestants han sortit des de l'Arc del Triomf fins a l'estació de França per reclamar l'aplicació de la sentència del 25% del castellà a les escoles i instituts de Catalunya.

A primera línia s'hi han situat algunes personalitats polítiques de PP, Vox i Ciutadans com ara Santiago Abascal, Cuca Gamarra, Cayetana Álvarez de Toledo, Inés Arrimadas i Carlos Carrizosa, entre d'altres.

Publicitat
Publicitat

134 Comentaris

Publicitat
#43 Yomismo, Sevilla, 21/09/2022 - 17:16

EL DESGARRADOR RELATO DE UN PADRE EXILIADO:"A MI HIJO LE NEGABAN HASTA LA COMIDA POR HABLAR ESPAÑOL"

https://www.youtube.com/watch?v=W1CbO35EFhE

#42 Ganxet, Reus, 20/09/2022 - 20:32

Esteu obsesionats ambel català. A la pràctica amb prou feines s'arriba al 25% de català als centres educatius. Però bé, si no teniu res més de que preocupar-vos, vosaltres mateixos. La realitat és que el 90% d'alumnes surten dels instituts (d'aquí i de la resta d'Espanya) sense saber fer la "o" amb un canut.

#42.1 Decebut, bcn (tbn), 20/09/2022 - 21:51

Per què els que reclamem una cosa estem obsesionats i els que reclameu (o manteniu a capa i espasa, per dir-lo suaument) una altra no esteu obsesionats?

Quina és la diferència?

#42.3 pepe, Andorra, 21/09/2022 - 12:41

la obsesión del separatismo en usar la escuela y la excusa del idioma solo para adoctrinar en el odio a España y en las mentiras de una cathaluna q como nacion y cultura, son inexistentes e inventadas sobre la marcha a finales del siglo XIX por los curas carlistas q perdieron la guerra contra los liberales.

#41 BEJOTA, bcn, 20/09/2022 - 18:33

IMPONER BAJO AMENAZA O MULTA UN IDIOMA MINORITARIO ES UNA PERDIDA DE TIEMPO. EL CATALAN NO MERECE QUE SE LE HAGA HOSTIL Y ANTIPATICO POR SER MONORITARIO.

#40 Yomismo, Sevilla, 20/09/2022 - 14:49

TOMA DOS TAZAS: El gobierno de Arán pide que el aranés sea lengua vehicular en las escuelas

https://somatemps.me/2022/09/20/toma-dos-tazas-el-gobierno-de-aran-pide-que-el-aranes-sea-lengua-vehicular-en-las-escuelas/comment-page-1/#comment-88319

#39 Nyordu de Tractòrieeeee, Osoneeeee, 20/09/2022 - 10:48

Però qui son aquests arreplegats???
Res a veureeeee amb la marcialitat amb la que desfileeeem nosaltreeees com ovelleeeees ben endreçadeteeees quan ens ho demaneeeeeen els nostreeeees estimats liders!!!!!
Imparaplaaaaas!!!!!!
Quanteeee dignitat!!!!!!