Publicitat
Societat · 2 de Gener de 2014. 21:34h.

Catalunya destaca en biomedicina

Lideratge en la recerca de vacunes contra la Sida, la malària i la tuberculosi

Catalunya destaca en biomedicina

Mas i Boi Ruiz, durant una visita a uns laboratoris

El conseller de Salut, Boi Ruiz, destaca els "nivells d'excel·lència" de la biomedicina a Catalunya en resposta a una pregunta de la seva predecessora, Marina Geli. Ruiz ho atribueix a "una governança flexible, un entorn atractiu i una vocació d’excel·lència científica, reforçada per comitès assessors científics internacionals i avaluacions periòdiques".

"Aquestes característiques úniques al sistema els han permès assolir nivells d’excel·lència destacables al nostre país", afegeix Boi Ruiz. El conseller explica que "la Biomedicina representa el 80% de les publicacions de Catalunya i el 80% dels articles molt citats. En concret, entre els anys 2005 i 2009, dels quals es tenen dades bibliomètriques definitives, l’increment en publicacions científiques en revistes internacionals del sector biomèdic català va ser de 10 a 15% anual".

En la seva opinió, les dades que reflecteixen aquests nivells "han mostrat una tendència clarament positiva del 2005 ençà" i, entre d'altres, esmenta que "el 30% dels 118 ajuts del Consell Europeu de Recerca rebuts a Catalunya han anat a projectes en ciències de la vida, trobant-se els principals centres biomèdics entre els màxims receptors"

A més, "des de Catalunya es lideren recerques de referència mundial en vacunes contra malalties globals: SIDA (Hivacat), Malària (CRESIB), Tuberculosi (IGTP)"  o que "l’IDIBAPS i el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica, amb la col·laboració d’altres centres catalans i estatals, participen a l’International Consortium for Cancer Genome Sequencing, amb la leucèmia limfocítica crònica".

Publicitat
Publicitat

22 Comentaris

Publicitat
#9 Alfons Maristany, barcelona, 03/01/2014 - 09:19

La mayort parte de la inversion para la creacion de los Parques cientificos llega a catalunya a tra¡ves de inversiones del CSIC de Madrid
Es triste pero es asi.
Con la independencia no llegara el dienbro no habra investigación
Antes de insultarme comprobadlo

#9.1 Gavarres, Girona, 03/01/2014 - 12:17

Creacion? Ya no se crean
Ahora no es el mejor momento del CSIC. Que lucha por su supervivència
Y dinero para la investigacion? Creo que ya no llega

#8 David, BCN, 03/01/2014 - 01:53

Com a futur bioquímic, aquesta notícia em dóna més ganes d'acabar la carrera!

#7 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 02/01/2014 - 23:26

és una llàstima que tantes ments prodigioses se n'hagin d'anar. Un motiu més per la independència seria la capacitat d'incrementar la inversió en R D especialment en el sector mèdic.
La feina d'aquesta gent sí que és rellevant!

#7.1 Johan, tiquismikis, 03/01/2014 - 08:20

"per la independència seria", y tan seria que es vuestra traición.
Mesetario culto,¿no se dice "serà" en futur del verb catalá ser???

CAPULLOS

#7.2 Jordi, Sant Just Desvern, 03/01/2014 - 08:58

Parla en condicional o en tot cas hauria de ser present, però no futur. El motiu "és ara" o "seria ara".

I en tot cas "català" va amb accent obert a la "a". En català la primera vocal s'accentua oberta sempre.

Que vinguis tu ara donant lliçons... quins pebrots!

#7.3 Johan, tiquismikis, 03/01/2014 - 10:10

Lo que tú digas "enterao". Así que habla en presente....pedazo de burro.

#6 FGR, Barcelona, Espanya, 02/01/2014 - 23:19

D'això és del que ha de parlar el Govern de la Generalitat, d'això és del que ens hem de enorgullir els catalans, i aquests èxits és el que hem de presentar a la resta d'Espanya i no el antiespanyolisme perniciós que es genera fa molts anys

#6.1 Gavarres, Girona, 03/01/2014 - 12:13

Qui et diu que no? Tothom se sent orgullós per això. I amb la independencia es creu que encara es pot fer millor. Pero no entenc, presentar el que a Espanya? Per fer que? Els resultats d'aqui son producte de l'esforc d'aqui, si ens el reconeixen a Espanya be i sino també.

#5 CartanyaXsisi, bcn, 02/01/2014 - 23:19

Si però no no mes en això, mireu en exportacions, en inversions de fora de Espanya , en turisme. En Fires, en Simposioms, en Congressos, en . . . . . . Catalunya es mol, agradi o no agradi.

#5.1 Johan, tikismikis, 03/01/2014 - 08:04

Mesetario culto, que este pone "simposioms" como Homs, pero sin orejeras, "Cataluña es mol", molida si que tenéis a Cataluña.