Publicitat
Societat · 4 de Febrer de 2015. 08:31h.

Catalunya, enfarinada

Protecció Civil activa la fase d'alerta per fortes nevades a cotes baixes

Catalunya, enfarinada

La neu ha agafat a Lleida

Protecció Civil de la Generalitat manté l’alerta del Pla NEUCAT per les nevades que s'estan produïnt i que es poden produir fins el migdia a comarques de litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona, així com comarques de Lleida i la Catalunya Central en la seva part sud, especialment Bages i Anoia.

Els següents municipis han activat en alerta o han posat en prealerta els seus plans municipals de Protecció Civil: Cardona, Rubí, Òdena, Muntanyola, Lliçà de Munt, Sant Bartomeu del Grau, Barcelona, Santa Perpètua de la Mogoda, Cardedeu, l'Estany, Castelldefels, Sant Llorenç Savall, Castellbisbal, El Masnou, Collsuspina, Sant Quirze del Vallès, Terrassa, Sabadell, Tarragona, Sant Cugat del Vallès, Guissona, Igualada.
 
Hores d'ara les precipitacions en forma de neu que agafa i pot acumular-se es produeixen a cotes altes de les zones d'interior de comarques de prelitoral i litoral de Barcelona i Tarragona. Cal tenir especial precaució en la mobilitat amb vehicle en aquestes zones i especialment en les parts altes de l'AP2, A2, N-340, etc.
 
Cal dur cadenes a les zones on es prevegi acumulacions de neu, especialment a les zones altes de les zones afectades. En el moment de la nevada, si és abundant o acumula gruixos de neu, cal evitar la mobilitat per facilitar la neteja de les vies i evitar el col.lapse. Vigileu també amb les plaques de gel. També, donada la baixada de temperatures, abrigueu-vos bé, especialment criatures i gent gran.
 
Fins el moment el telèfon d'emergències 112 ha rebut 114 trucades relatives a incidències amb la neu, el 87% de les quals relatives a temes de trànsit per neu o gel a la calçada que han estat derivades a Mossos d'Esquadra i Policies Locals i la resta a Bombers de la Generalitat i de Barcelona.

Cotxes, enfarinats

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#6 Carlos Gomez, Bcn, 05/02/2015 - 16:14

En Itaca no ha nevado nunca.

#4 Pablito, Barcelona, 04/02/2015 - 10:55

Dicen que año de nieves es año de bienes. En Cataluña buena falta nos hace que fuera verdad.
Y que la inmaculada blancura de la nieve nos invite a fraternizar unos con otros en lugar de los enfrentamientos caducos, negros y trasnochados que nos invade a los catalanes por culpa de los nacionalismos

#4.1 hector, bcn, 04/02/2015 - 16:05

Ojala lo del año de bienes.En cuanto a lo otro, mientras una gran parte de la poblacion(en este caso mayoria de votantes que ejercieron su derecho a voto)vote a partidos que hacen esos debates,seguiran existiendo esos debates,porque asi lo desean los ciudadanos.Si no les votan,no salen,no debates

#3 Homs, El Paraiso Estelado, 04/02/2015 - 10:21

Con la independencia ya no nevara...

#3.1 iñigo, bilbao, 04/02/2015 - 12:27

Jajajajajaja. Son muy capaces de decirlo...

#2 iñigo, bilbao hundida en la nieve., 04/02/2015 - 10:04

Bah, mucho os quejáis...

#1 figaro, barcelona, 04/02/2015 - 09:53

Como siempre que cae un poco de nieve, Cataluña incomunicada por falta de máquinas quitanieves y por estos inútiles de gobernantes que o se lo han llevado los Pujol o la incapacidad de estos politicastros. ¡Vaya Cataluña independiente!

#1.1 Sisquet, Barcelona, 04/02/2015 - 11:02

Callate pallaso!!

#1.2 bcn, bcn, 04/02/2015 - 11:25

Sisquet no es el nom pallasso del circ Catalunya????

#1.3 Hector, bcn, 04/02/2015 - 16:02

Sabes el coste de tener quitanieves para cubrir la totalidad de carreteras catalanas? te gustaria pagar eso de mas, por si a caso 1 dia al año nieva y ese dia al año no puedes moverte en coche? o por un dia u horas no merece la pena ese coste? Un poco de sentido comun.

#1.4 De-MAS-Cràcia, Barcelona, 05/02/2015 - 16:11

En un solo día con miles de personas atrapadas a temperaturas bajo cero pueden haber desgracias. Y más cuestan los dispositivos de rescate. Con que quiten un asesor inútil en la Generalitat, consejos comarcales, diputaciones y ayuntamientos; créeme, da para las carreteras de todo el Sistema Solar.

#1.5 Hector, bcn, 06/02/2015 - 07:52

En cuanto a lo de los asesores estoy contigo,haria limpieza,pero no solo aqui,si no en toda españa tambien.Lo unico, que la clase politica que nos gobierna (en ambos lados) sabes que ese dinero no lo usarian para servicios a los ciudadanos desgraciadamente,hay que cambiar a los que "nos representan