Publicitat
Societat · 10 de Febrer de 2014. 21:25h.

Colar-se a Rodalies amb tota impunitat

Com quatre joves surten sense pagar

La campanya contra l'increment del preu de Metro i Rodalies contrasta amb l'elevat nombre d'usuaris que fan servir el transport públic sense pagar com mostra amb dificultat el vídeo gravat a l'estació de Martorell. Quatre joves, en aquest cas magrebins, han sortit sense abonar bitllet davant el malestar de la resta d'usuaris.

Els joves simplement s'han colat darrere d'una persona que sí que portava bitllet i han aguantat la porta automàtica sense cap impediment. Les retallades a Rodalies han reduït el nombre d'interventors i de vigilants de seguretat.

Alguns dels que es colen ho fan, a més, amb tota impunitat o fins i tot agressivitat. El passat 1 de gener, els Mossos d'Esquadra de la comissaria de Sant Martí van detenir tres persones: dos homes -un de 35 anys i nacionalitat marroquina i un altre de 18 anys i nacionalitat espanyola- i una dona de 37 anys de nacionalitat espanyola com a presumptes autors d'un delicte d'atemptat contra els agents de l'autoritat/funcionari públic.

Tot va començar quan els vigilants van cridar l'atenció a tres persones perquè volien accedir al Metro sense el bitllet obligatori. Aquestes van començar a increpar-los, però els vigilants del metro els van retenir. Aleshores les tres persones presentades com a detingudes van reaccionar violentament, tot agredint el vigilants.

La Generalitat, de fet, va incoar els primers mesos del 2012 -entre gener i juny- fins a 127.000 expedients per multes impagades per viatjar de franc en el transport públic, la majoria de difícil cobrament.

L'elevat nombre d'usuaris que es colen -que al Trambaix pot arribar a ser un de cada quatre usuaris- contrasta amb l'augment del transport públic. La T-10 de tres zones, per exemple, ha passat de 18.30 euros el 2006 a 27,70 el 2014.

El cost s'ha disparat també perquè l'Estat ha disminuït també la seva aportació: de 184 milions el 2011, a 101 el 2012 i 95 milions el 2013. La Generalitat va aportar-hi l'any passat 280 milions i l'Ajuntament 179 milions. L'increment també és causat pel fet que TMB arrossega un deute de més de 500 milions.

Els quatre joves que han sortit sense pagar
Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#11 El mico de l'anís, Badalona, 11/02/2014 - 14:09

Xavier, vine al Metro de Sant Roc i veuràs què és que només paguem els quatre pringats de pell blanca.

#10 fins els c..., somalilandia, 11/02/2014 - 13:45

Tots son drets i cap obligaciò, tant els de aqui com els immigrants.
Limitar-ho es facil. S'hauria de fer un registre d'aquestes persones inciviques i quan van a serveis socials, a demanar ajuda familiar, l'atur, sanitat ... ZERO PATATERO.

#9 Tomppa, Sabadell, 11/02/2014 - 07:02

La gent que no paga per serveis públics no haurien de tenir drets als serveis públics.

#8 Barcelona, Barcelona, 11/02/2014 - 01:48

Això no treu que les pujades dels transports públics a Catalunya són una salvatjada contra les classes mitjanes i populars i que promocionen aquest tipus d'actes en contra de tots.

#7 jaume, bcn, 11/02/2014 - 00:44

Vamoave.....vamoave.....si se deben 500 millones de euros......y cada viaje vale un euro.....san colao .....500 MILLONES DE MARROQUIS.....y si en el africa hay 1000 millones.....tonces.....sacolao media africa.....asi ya salen los numeros......CLARO.