Publicitat
Societat · 21 de Maig de 2015. 08:12h.

Col·lapse a Rodalies dos dies després que el conseller Vila signés un conveni a Califòrnia

Retards de fins a una hora per una avaria ja resolta al centre de control

Col·lapse a Rodalies dos dies després que el conseller Vila signés un conveni a Califòrnia

Santi Vila, en una roda de premsa de Rodalies el passat mes de desembre

Una avaria al centre de control de trànsit ferroviari de l'estació de França aquest dijous ha paralitzat la circulació de totes les línies de trens de Rodalies i Regionals de Catalunya. L'avaria, que s'ha produït  s'ha iniciat cap a les 6.45 hores a causa d'un problema en el sistema informàtic que organitza el control del trànsit.

L'averia s'ha produït dos dies després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, signès un conveni a Califòrnia. Fonts de la conselleria han explicat a e-notícies que "el conseller Vila és a Barcelona des d'ahir dimecres a les 14:20 h". 

Renfe ha informat que el sistema es va recuperant progressivament. Tot i això, el servei és irregular i hi ha retards, que en alguns casos poden ser d'una hora en els serveis de rodalies i regionals, no a la línia de l'AVE.

La portaveu d'Adif, Mar Ruiz, ha explicat en declaracions a TV3 que la circulació ferroviària està funcionant amb "irregularitats" ja que el sistema informatic no dóna prou fiabilitat. 

"S'encén, s'apaga, reinicia, semba que funciona, torna aturar-se", ha admès Ruiz, que ha afegit davant d'aquesta situació no es pot garantir la circulació ferroviària normal. Tot i això, ha aclarit  que quan el sistema s'apaga o no funciona amb normalitat, aturen els trens per garantir la seguretat.

Adif ha precisat que encara que els seus tècnics estan treballant en reparar la incidència, no poden vaticinar quan estarà solucionada, i han suggerit utilitzar un transport alternatiu al tren.

Vila, signant un conveni a Calofòrnia

Publicitat
Publicitat

55 Comentaris

Publicitat
#40 Manolo, Barcelona, 21/05/2015 - 19:49

Desde hace 5 años se traspasaron funciones a la Generalitat

En qué se nota la diferencia de lo anterior?

Si hace cinco años funcionaba mal, ahora sigue funcionando mal.

El Sr,.Vila tiene que velar para evitar que se produzcan situaciones como esta, y sino para qué aceptaron los traspasos?

#40.1 Terraxa, Terrassa, 21/05/2015 - 21:56

O s'hi inverteix, cosa que no es fa des de fa mooooolt de temps, o anirà cada cop pitjor, encara que ho gestioni l'Stephen Hawkins

#39 Gat ferroviari, Barna, 21/05/2015 - 18:28

Perquè no els fotem a fora a tots a partir de diumenge? Es retira la llicència d'operador a RENFE i es contracta a un operador estranger amb reconeguda solvència de més amunt dels Pirineus, senzillament. No cal anar a USA per fer el ximple. Allà van bé les mercaderies per tren o es que pensen que ..

#38 barcelones45, Barcelona. España. , 21/05/2015 - 17:55

El metro también se ha averiado hoy en Barcelona. Pero esto parece que no interesa que se publique. Con la independencia del área metropolitana de Barcelona tendríamos mejores recursos. No es así indepes?

#37 Espectador, Barcelona, 21/05/2015 - 16:20

"S'encén, s'apaga, reinicia, sembla que funciona, torna aturar-se", Deixeu Windows ja, home!!! Menys anar a Estats Units i menys pagar llicències de programari.

#36 sr pepito , Lerida , 21/05/2015 - 15:44

Cuanto tardará en salir el primer lumbreras diciendo que con la independencia éstas cosas no pasarian,que con ls independencia los trenes volarian.

#36.1 Terraxa, Terrassa, 21/05/2015 - 17:05

El que passaria amb la independència ja es veuria.
El que passa SENSE independència és que RENFE porta 50 anys sense invertir un cèntim a rodalies Catalunya.
I ara com ara segueix així, a diferència d'altres xarxes de rodalies, cosa que es veu a poc que viatgis.

#36.2 Arturo Menos, BCN, 21/05/2015 - 18:25

Para Terraxa:

Desde 2010 que es competencia de la gene

http://premsa.gencat.cat/pre s_fsvp/AppJava/notapremsavw/27 262/ca/rodalies-catalunya-posa -marxa-centre-gestio-telefon-d informacio.do

Independence FAIL!

#36.3 Terraxa, Terrassa, 21/05/2015 - 22:00

No t'enteres. Si has de gestionar unes infraestructures que es cauen a trossos per què el gestor fa moooooolts anys que no inverteix ni cinc no te'n sortiràs.
La Gene és el cuiner però la nevera l'ha d'omplir la Renfe. I per aixô tenim el menú que tenim.