Publicitat
Societat · 3 de Desembre de 2019. 20:53h.

Com al salvatge oest

Les estacions del Baix Penedès són les "més perilloses" de Catalunya

Com al salvatge oest

Estació del Vendrell

Que els passatgers de Rodalies Renfe de les línies R2 i R4, entre Barcelona i el Baix Penedès, puguin tenir por segons en quina hora viatgen no és estrany. Que aquesta por la tinguin fins i tot els vigilants de seguretat, ja és menys normal. I això és el que asseguren des del comitè d’empresa de Trablisa, l’empresa que s’encarrega de la seguretat en aquestes línies.

Segons han explicat als mitjans, les estacions de Rodalies del Baix Penedès són de les “més perilloses” de Catalunya, fins al punt que els mateixos vigilants de seguretat tenen “por”. La majoria d’ells intenta evitar que se’ls destini en aquestes línies o estacions.

A conseqüència d’això, l’empresa ha retirat la vigilància a l’estació de Segur de Calafell (R2), i no descarta fer el mateix en altres estacions d’aquesta comarca. També han posat una denúncia a Inspecció de Treball, per una situació que consideren “insostenible”.

Des de Trablisa demanen un reforç dels efectius, de manera que no hi hagi mai un vigilant sol en aquestes estacions. També insisteixen que aquests han d’anar armats sempre, per poder fer front a “grups vandàlics” que s’enfronten als vigilants quan se’ls recrimina alguna acció.

L’estació de Segur fa més de dues setmanes que està sense vigilants, raó per la qual des de l’Ajuntament de Calafell han exigit a Renfe i Adif que trobin una solució i restableixin el servei. Segur és una de les estacions més conflictives, i els últims anys hi ha hagut diversos episodis de destrosses al mobiliari i agressions als vigilants.

Però des de Trablisa estenen aquest panorama a tot el Baix Penedès, especialment també a la línia R4, que passa pel Vendrell i acaba a Sant Vicenç de Calders. És una línia on fa molts anys que no hi ha revisors, i on diverses estacions no tenen cap tancament, raó per la qual es pot accedir i viatjar sense cap bitllet.

L’Ajuntament del Vendrell té una reunió la setmana vinent amb Renfe Rodalies per tractar el tema de la seguretat, i demanaran per quin motiu les dues estacions del seu municipi tenen l’accés als trens sempre obert. La de Sant Vicenç de Calders és una altra d’aquestes estacions altament conflictives, on les últimes setmanes s’han produït diverses agressions a vigilants.

Tampoc són estranys els furts a passatgers, el consum de drogues o, fins i tot, episodis d’agressions sexuals com el que hi va haver fa uns mesos en un tren que anava de Barcelona al Vendrell, ja a última hora del vespre. Una noia va patir una agressió sexual per part d’un assetjador reincident, que poc després va ser detingut al seu domicili de la capital del Baix Penedès.

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#5 gurguri, barcelona, 04/12/2019 - 15:27

El problema de los ataques violentos en la RENFE, no es cuestión de mas policia.El problema está en el Codigo Penal, que obliga a los jueces a dejar los delincuentes en la calle, con el consabido LIBERTAD CON CARGOS, como ha ocurrido esta semana en Pineda,donde hirieron a 3 vigilantes.

#4 Capit@n España, The broquil is over, 04/12/2019 - 13:01

Perdó..els mossos fan alguna cosa?? Serveixen per a quelcom?

#3 Jos, VNG (Ghost Republic), 04/12/2019 - 10:01

Crec que molts dels que estan per aquí sabem la solució. Però no es pot dir avui en dia perquè és politicament incorrecte (però efectiva).

#3.1 Man-uel, BCN, 04/12/2019 - 13:28

Por supuesto que se la solución, pero no se puede decir, que razon tienes.

#2 Soloesmiopinion, Tabarnia, 04/12/2019 - 08:36

¿Buch?¿Torra?¿Hola?¿Que hay alguien ahí?¿Hola?

#1 Eso no es Segur, Bleh, 03/12/2019 - 22:08

Pues suerte que pone El Vendrell, en la foto...