Publicitat
Societat · 24 de Novembre de 2011. 15:13h.

Comparen els 'indignats' amb la revolta àrab

Josep Fontana: "el moviment dels ‘indignats’ d’Europa és el mateix dels joves del Caire, Tunis"

L'historiador Josep Fontana, que acaba de publicar el llibre "Por el bien del Imperio. Una historia del mundo desde 1945", ha manifestat en una entrevista a Els Matins que "el moviment dels ‘indignats’ d’Europa és el mateix dels joves del Caire, Tunis, etc., i de països de l’Àfrica subsahariana". 

"És el moviment de joves de tot el món que veuen que els han estafat, que no tenen futur i que s’han de canviar les coses. El problema és com s’aconseguirà que aquest moviment  obtingui resultats. Com s’aconseguirà que arribin a estendre la consciència de la necessitat de canviar les coses en la societat del seu voltant, que, encara, més aviat està espantada”, ha afegit.

“Si hem arribat a un moment en què els governs no els eligeixen els votants, sinó que els posen des de dalt, ja em dirà si no haurem de revisar tot el que entenem per democràcia”, ha sentenciat.
 

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#6 ramon, barcelona-c, 24/11/2011 - 23:02

Quan els apriorismeas idelógics impedeixen desenvolupar la propia carrera es millor dedicarse a una altre cosa . Entre els indignats i les revoltes del nord d'Africa hi ha un abisme ,perque l'impulsor dels moviments africans es la religió.Recomenable revistes de Harvard de fa tres anys.

#6.1 Badoret, Barcelona, 24/11/2011 - 23:49

Exactament, si els anomenats:"indignats" de casa nostra veuen els comentaris d´aquest paio, que es diu historiador, crec que s´emprenyarien moltissim.
comparar les protestes dels fànatics islamistes, amb ells demostra l´ignorància del paio...

#5 Mr. X, ., 24/11/2011 - 21:18

Per un historiador ha de ser molt i molt temptador probar de vincular els dos fenomens. Altra cosa és q aquesta hipòtesi sigui realment certa. El q importa és el grau de coherència d'aquesta indignació. És a dir: -com és que a hores d'ara els voltants de la Zarzuela no són plens d'indignats?

#4 Ramon, Barcelona (Barcelonès), 24/11/2011 - 20:02

parides comunistes, progres i internacionalistes, els de la plaça Tahrir lluiten i moren perquè el seu país sigui una dictadura islàmica en comptes d'una dictadura militar. ja em diràs si això és una manera de millorar...

#4.1 mxk, bcn, 24/11/2011 - 23:33

bfffff....kuanta ignorancia!!!!No saps ni el k vol dir progre, ni comunista, internacionalista, ni segurament saps el k defenses, respecte a la lluita k duen a terme els egipcis...siusplau no parlis en va i daksta manera quan tas sentat a ksa tva pamplinasssss.

#3 Javi, Barcelona, 24/11/2011 - 18:42

Me parece a mí que es muy prepotente por parte de nuestros progres comparar a nuestros indignados con los de Egipto, con la de muertos que llevan allí.

#1 Badoret, Barcelona, 24/11/2011 - 15:49

Es penós que hi hagi gent com aquests paio que es diu "historiador" (per autodonar-se titols) que diguin les bajanades que diu. Tota la història de la humanitat els governs siguin els que siguin, els han posat el que ell diu:"els de dalt" sembla mentida que sigui tant ignorant...

#1.2 Underclass, Tarragona, 24/11/2011 - 18:11

Més val semblar idiota que obrir la boca i esvaïr els dubtes definitivament. Puc entendre que no esitguis d'acord amb el que diu, tothom es lliure d'opinar. Ara, que el desqualifiquis professionalment sols mostra la teva supina ignorància, cosa que ja desacredita la resta del teu comentari.

#1.3 Javi, Barcelona, 24/11/2011 - 18:36

A Lenin, Estalin, Hitler, Mussolini, Franco, Castro, Pol Pot, etc. ¿Los pusieron los de arriba? Pero, ¿los de qué lado de arriba, de la derecha o de la izquierda?