Publicitat
Societat · 19 de Maig de 2022. 18:02h.

Cultura gasta 38.000 euros en un diccionari amazic-català

Natàlia Garriga al·lega que "és una de les llengües més parlades" a Catalunya

Cultura gasta 38.000 euros en un diccionari amazic-català

La Secretaria de Política Lingüística, que depèn del Departament de Cultura, va atorgar un ajut de més de 38.000 euros per a l'edició en línia d'un diccionari català-amazic/amazic-català publicat l'any 2018.

Arran d'una pregunta per escrit del diputat de Vox Manuel Jesús Acosta, la consellera Natàlia Garriga explica que la Secretaria de Política Lingüística no ha tingut res a veure amb el diccionari català-amazic/amazic-català publicat en paper l'any 2016 per l'editorial Llibres de l'Índex i la Gramàtica amaziga, publicada el 2021 per edicions de la Universitat de Barcelona.

Tanmateix, Garriga assenyala que l'edició en línia publicada pel PEN Català el 2018 tampoc ha estat un projecte de la Secretaria, però admet que se li "va atorgar un ajut de 38.229 euros per a la seva digitalització".

La titular de Cultura al·lega que "l'amazic és una de les llengües comunes presents al nostre país, en bona mesura fruit també dels processos migratoris dels darrers anys". "Compta amb una àmplia comunitat d'usuaris a Catalunya, on és una de les llengües més parlades", conclou.

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#18 Capit@n España, Purgandus populus!!, 20/05/2022 - 23:26

L'amazic es tan català com el pa de pesic......lalala
El parla la consellera pel davant i pel darrera...
El parlen els estudiants pel darrera i pel davat...
L'amazic es tan català com el pa de pesic

Tralarà !!!

#17 Patumeiro, Sant Patumet, 20/05/2022 - 11:30

Amazic? del Amazonas? En cristiano se dice bereber.

#17.1 Capit@n España, Purgandus populus!!, 20/05/2022 - 12:06

Ya pero los "meapoquito" han impuesto su neolenguage per "no ofendre a les minories"
Amazic por bereber.
Inuit por esquimal
Sami por lapón
etc

#16 pepe, andorra, 20/05/2022 - 11:07

si fuera lo q dice esta señora, q es mentira, ya habría algún espabilado q hubiera hecho eso, pq el mercado esta para resolver estos problemas, si el mercado no lo ha realizado, sera pq no es del interés de nadie q no sea vasallo del señor feudal, pq al común de los mortales, no le interesa dicho libro en absoluto.

#15 Barcelonés , Barcelona no es Cataluña , 20/05/2022 - 09:28

Hay que tomarlo como una inversión de futuro ya que en unas décadas la Secretaría de Política Lingüística, convenientemente ataviada con su burca, saldrá a imponer el amazic, el urdu, el árabe

#14 Ramonet, Tarragona, 20/05/2022 - 09:06

Veig alguns contertulis preocupats perquè dins d'uns anys l'amazic pugui ser la llengua predominant de Cat.
No us preocupessiu pas. L'amazic no té aquí un estat al darrere amb tots els seus jutges, fiscals, exèrcit, policia patriótica i clavagueres, que puguin imposar amb coacció la seva llengua.

#14.1 Barcelonés , Barcelona no es Cataluña , 20/05/2022 - 09:29

Comentario típico de quién no ha hecho ni hará nada por Cataluña salvo parasitarla y odiarla

#14.2 pepe, andorra, 20/05/2022 - 11:02

puf, como ir de victima por el mundo cuando eres el verdugo, habria q preguntarle a los padres q han solicitado educacion para sus hijos en español en Barcelona, lo q les pasa cuando el separatismo totalitario te ataca de la forma mas vil y miserable, usando todo el poder q tienen para silenciar esto, pero llorando siempre, q se disimula muy bien.

#14.3 pepe, Andorra, 20/05/2022 - 11:04

Lo único q dice el llorica este, es q lo q le gustaría seria q los fiscales, los jueces y toda la maquinaria estatal, estuviera al servicio del proyecto totalitario separatista, como en Ucrania, q ese es el futuro q nos han organizado los q les pagan subsidios por lo bajini a estos para q la líen y desestabilizar Europa por el sur. Son muy pesados.

#14.4 Capit@n España, Purgandus populus!!, 20/05/2022 - 12:07

I tu? Que has fet per l'amazic??