Publicitat
Societat · 13 de Gener de 2012. 09:39h.

Denuncien que a Port Aventura "no volen atendre en català"

El mateix parc admet que "no es pot descartar" tot i considerar la llengua "prioritària"

Denuncien que a Port Aventura "no volen atendre en català"

Entrada a Port Aventura

El lector de La Vanguardia, Salvador Ramon, en una carta al director, denuncia que "el passat 2 de desembre vam passar tot el dia a Port Aventura" on "tant a l’entrada del pàrquing com a la taquilla de venda d’entrades, a informació, en una parada on maquillaven les criatures, a les entrades de les atraccions, preguntant horaris, a les botigues, als bars, comprant un gelat, a les paradetes de fira, ningú no em va voler respondre en la meva llengua".

"S’hi negaven sistemàticament. Fa més de deu anys que cada any hi anem, i no hi tornarem més fins que l’empresa no respecti la terra que l’ha acollida i el poble que li dóna menjar", afegeix.

Per la seva banda, el cap de premsa i relacions de Port Aventura, Oriol Garcia, assegura que "l’atenció adequada en català és una prioritat per a nosaltres. Des de fa anys, Port Aventura té una política de contractació que dóna prioritat als professionals de la província de Tarragona, cosa que assegura que la majoria de treballadors sigui bilingüe català-castellà per donar una bona atenció als visitants".

"Atès el creixent nombre de visites internacionals (actualment, un terç del total), també és necessari incorporar a l’equip persones que dominin una o més llengües estrangeres, com el francès, l’anglès o el rus. Sovint costa trobar persones que dominin al mateix temps el rus (per exemple) i el català. No podem descartar, doncs, que durant la visita al parc trobin algun treballador que no els pugui atendre en català, però en són l’excepció", indiquen.

"Evidentment, el que sí que podem garantir és que cap treballador bilingüe no es pot negar a canviar de llengua si un client així ho demana. Dit això, lamentem que l’atenció rebuda no hagi estat l’esperada", conclou.

Publicitat
Publicitat

106 Comentaris

Publicitat
#55 c.cat.e., bcn, 21/01/2012 - 01:05

desde luego si esto es cierto inciaremos un estudio con diferentes personas de incógnito para ver si responden en catalán y si el resultado del estudio es se iniciarán las acciones legales oportunas contra la dirección y una campaña en medios de comunicación masiva.

#54 maria, tarragona, 20/01/2012 - 20:33

que ganas de armar si el trato es correcto porque hay que enfadarse yo trabajé en el parque y hablaba unas veces en catalán y otras en castellano,que ganas de vuscar follón

#53 Alfons Sànchez, Lloret de Mar, 16/01/2012 - 11:16

Estic fent cua en un quiosc abans de la SORTIDA on venen frankfurts, Davant meu fan la comanda unes persones en diverses llengües, en italià, alemany i en anglès, els hi respon en les seves la caixera. Faix la meva: una cervesa i un frankfurt s.u.p., em diue: hablame en español que no te entiendo :(

#52 xavier, barcelona, 16/01/2012 - 00:28

Dons com fan al País Valencià el españolistes que fan treure el Català del Carrefour. Boicot a Port Aventura fins que no facin del Català la llengua prioritaria.
Catalunya Estat Independent.

#51 Víctor, Reus, 14/01/2012 - 13:59

Al señor denunciante le recomiendo una visita al psiquiatra, porque, si no lo sabe, los trabajadores también son ciudadanos que tienen el derecho de expresarse en la lengua que les de la gana. Y si no le gusta el servicio puede ir al Parc temàtic del Calçot.

#51.1 Tonteries, les justes, Salou, 14/01/2012 - 16:52

Doncs a vosté li dic que, per si no ho sap, a Catalunya ENCARA tenim el DRET de ser atesos en català, i que jo sàpiga, Port Aventura no ha canviat pas d'ubicació. I si li molesta el català, desde Reus, agafant l'AP7 i desprès l'AP2, pot anar tirant i, passat Fraga, instal·lis vosté allà on vulgui!