Catalunya continua patint una situació complicada amb els múltiples focs repartits arreu del territori. Aquest mateix dissabte a la tarda han coincidit una trentena d'incendis forestals simultanis.
Complicada situació #IF a Catalunya per la simultaneïtat dels serveis.
— Bombers (@bomberscat) June 18, 2022
Els #bomberscat treballem ara en una trentena d'incendis de vegetació.
Entre els quals, un a #Saldes #Pedraforca (avís 15.14h) on hem destinat 7 dotacions terrestres. (Foto) pic.twitter.com/vny0X4Wisv
Els més importants afecten els municipis d'Artesa de Segre, a Lleida, que ja ha cremat més de 2.000 hectàrees i fins al moment no ha estat estabilitzat, i Olivella, al costat del parc natural del Garraf de Barcelona, que ja ha afectat 130 hectàrees i, a més, dues urbanitzacions han estat confinades per precaució.
El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, des del centre de comandament de l'incendi d'Olivella, ha explicat "que és un dia complicat per la simultaneïtat d'incendis". Elena ha dit que tots els focs forestals "són complicats per ells mateixos, ho són molt més perquè s'han de prioritzar i decidir quins són els dispositius que s'envien a cada lloc".
Elena ha avisat que aquest diumenge "serà un dia extremament complicat. Hi haurà més vent i una escalfor acumulada que augmenta el risc d'incendi. Alguns incendis seguiran en actiu i hi ha llamps dispersos pel territori".