Publicitat
Societat · 9 de Juliol de 2011. 18:19h.

El 10-J es converteix en un toc a la classe política

"No ha fet res per escoltar la demanda del poble de més autogovern"

El 10-J es converteix en un toc a la classe política

Imatge de la manifestació (Foto: http://manifestacio9juliol.blogspot.com)

Més d'un centenar d'entitats i partits han celebrat aquest dissabte el primer aniversari de la multitudinària mobilització que va omplir els carrers del centre de Barcelona el 10 de juliol del 2010. Ho han fet amb una manifestació de caire independentista, que ha aplegat milers de persones, i organitzada des de la societat civil, via twitter i facebook, amb el lema 'Pel nostre futur: Independència'. Els organitzadors han afirmat que "un any despres del 10J la classe política catalana no ha fet res per escoltar la demanda del poble de més autogovern. Per tant, considerem que cal tornar a sortir al carrer".

El recorregut ha començat a la plaça d'Urquinaona a les 18h i ha avançat per la ronda de Sant Pere i ha acabat al Parc de la Ciutadella. ERC, Solidaritat, la CUP, Democràcia Catalana i Reagrupament han donat suport a la manifestació, altres partits que van participar a la concentració del 10 de juliol de l'any passat, però, com CiU, han decidit no participar-hi.

D'altra banda, Òmnium Cultural, organitzadora de la manifestació del 10-J l'any passat, tampoc s'ha adherit a la convocatòria. En un comunicat a la seva web, explica que la funció de l'entitat "no és organitzar manifestacions" i que la del juliol passat va ser un fet històric i excepcional. Òmnium no vol establir el 10J com una efemèride anual i creu que fer això podria restar força a l'èxit que va tenir.

Publicitat
Publicitat

73 Comentaris

Publicitat
#39 Todo por la pasta, bcn, 11/07/2011 - 12:22

¡Ostras, sin organizaciones subvencionadas el secesionismo desaparece!

#39.1 Francesc, Barcelona, 11/07/2011 - 22:41

Desaparèixer, nouuuuu! 60% de persones que votarien sí a la independència...

#38 Benançio, Barcelona, 11/07/2011 - 00:26

En un año se han "extraviado" 1.487.000 indepes. Igual hay un Triángulo de las Bermudas en el Paseo de Gracia.

#38.1 Francesc, Barcelona, 11/07/2011 - 22:40

Sí, creu-t'ho!

#37 Xavi, Gandesa, 10/07/2011 - 22:43

Un toc a la classe política? ha ha ha ha... Mentre els partits autonomistes com CyU vegin que la gent els continua votant, continuaran prenent-se un Martini mentre veuen com desfila amb l'estelada el mateix poble cretí que els vota.

#37.1 pep, manresa, 11/07/2011 - 20:57

Doncs els que voten ERC tampoc em sembla a mi que siguin gaire més intel.ligents que els que voten CiU

#36 carracuca, barcerlona ESPAÑA, 10/07/2011 - 20:04

Fernando Alonso ha ganado, también. L.León Sánchez en el Tour pero, sobretodo, mañana es el PRIMER ANIVERSARIO de aquel maravilloso 11/julio/2010 en el que ESPAÑA se proclamó CAMPEONA DEL MUNDO DE FÚTBOL y todos lo celebramos en las calles de Cataluña. Glória a los héroes del DEPORTE ESPAÑOL

#36.1 Joan, Barcelona, 10/07/2011 - 22:28

I ell tan content! L'estat ESP acaba de demostrar per enesima vegada la seva incapcitat per donar benestar i dignitat i ell content!. L'estat ESP està intervingut i ell content. Un estat PIG en diuen i ell content. La ESP de pandereta de sempre! Vaja tot un orgull! Quina miseria d'estat ESP!

#35 El patriota, BCN, 10/07/2011 - 19:54

Collons, que no volem més autogovern, volem la INDEPENDÈNCIA, i si tenim fractura social millor, aixì sabrem d'una vegada els que són catalans i els que volen ser espanyols.

#35.1 xavi, barna, 10/07/2011 - 23:26


No t,has enterat de res. No es tracta de triar, ja que una majoria de catalans ens considerem tambe espanyols. No fem tant de soroll ni tenim la cobertura mediatica que te la minoria independentista, pero som bastant educats i generalment no responem als insults que ens dediqueu sovint.