Publicitat
Societat · 25 d'Octubre de 2011. 12:16h.

El 45% votaria a favor de la independència

El 24 ho faria en contra i el 23% s'abstindria

El 45% votaria a favor de la independència

Estelades, duran la manifestació del 10-J

El 45% dels catalans votaria a favor de la independència de Catalunya si es celebrés un referèndum d'autodeterminació. Els electors d'Esquerra (94,5%) i Solidaritat Catalana per la Independència (95%) són els que majoritàriament es decantarien pel si. En canvi, els electors de CiU estan dividits en aquesta qüestió, ja que només el 56% votaria 'sí'.

Per contra, un 24% ho faria en contra i el 23% s'abstindria.Cal destacar que tant els electors del Partit Popular (73%) com de Ciutadans (82%) es decanten majoritàriament pel 'no'.

Els motius que portarien a la gent a votar a favor de l'autodeterminació de Catalunya serien la capacitat i desig d'autogestió econòmica (32%), que Catalunya milloraria (13,7%), el sentiment indentitari (11,7%), el sentiment d'incomprensió (9,9%), la conceptualització indentitària de Catalunya com a nació (9,2) i guanyar capacitat de decisió (8,9%) entre d'altres.

Per últim, els motius dels que hi votarien en contra són la preservació de la unitat d'Espanya (35,5%), el sentiment identitari (13,9%), els partidaris del procés globalitzador (12,3) i els que consideren que no seria positiu per a Catalunya (10,5%), entre d'altres,

Publicitat
Publicitat

62 Comentaris

Publicitat
#36 Pocasoltes, Barcelona, 26/10/2011 - 21:29

Qué paradoja para los nacionalistas españoles:Si se votara en Gibraltar, nadie querría ser español y eso sí que lo reconocen al no presionar por recuperar la Roca y en cambio no se reconoce la voluntad de los catalanes...

#36.1 Fran, Llinars, 01/11/2011 - 21:28

Esta clar que a Gibraltar votarien que no perque ningu es d´origen espanyol. Els autentics descendents de Gibraltar viuen a La Linea despres de ser expulsats de les seves cases. Obrir un llibre de tant en tant no fa mal.

#35 Abel, Benavarri (La Franja), 26/10/2011 - 09:31

Aquests que votarien que no pel presumpte desig de "globalització" ja us podeu imaginar qui son per desgràcia, els "indignaos espanyulerus". Jo també soc un indignat, però dels Països Catalans!

#34 Rodrigo, butxafava, 26/10/2011 - 07:06

Curiosamente en el apartado numero 28, que tipo de relacion desearia entre cataluña y españa?solo se manifiestan partidarios del estado propio (independencia) el 28,2%.Mientras que son partidarios de un estado federal el 30,4 y una comunidad autonoma el 30,3.......Muy curioso,no?

#33 XAVIER FABRA, españa, 26/10/2011 - 00:13

De igual forma, el 39,3% de los entrevistados asegura sentirse ?tan español como catalán?; un 29,5% dice ser ?más catalán que español?; y el 20,5% se declara ?solo catalán

#33.1 anacleto, Villagarcía de Arousa, 26/10/2011 - 17:39

Por lo tanto, los que se sienten muy catalanes o solo catalanes supera a los españolistas. Incluso a los que se mantienen entre dos aguas. Quedan por contabilizar los indecisos, pero con estos datos, ni aunque todos ellos se sintieran más españoles que el botellón, podría ganar el españolismo.

#32 xavier fabra, barcelona ESPAÑA, 26/10/2011 - 00:12

HE LEIDO LA LETRA PEQUEÑA DE LA ENCUESTA, naturlamente en este periodico subvencionado no sale , es de risa , jajajajaja

#32.1 Andresa, Girona, 26/10/2011 - 09:01

Fácil comprobar- hacemos el referéndum ya. Partidos nacionalistas, en cualquier país, tiene tendencia al fascismo ? manipulan prensa, encuestas, tele etc. Ya sabemos.

#32.2 Andrea, Girona, 26/10/2011 - 09:04

#32

Fácil comprobar- hacemos el referéndum ya. Partidos nacionalistas, en cualquier país, tiene tendencia al fascismo ? manipulan prensa, encuestas, tele etc. Ya sabemos.

#32.3 Aitor Tilla, Huelva, 26/10/2011 - 17:41

Tienes razón, andrea, lo vemos a diario con ABC, El La Razón, el Mundo, la COPE, Intereconomía, Veo 7, Es-radio, Libertad digital... Es lo que tiene el nacionalismo español: tendencia al fascismo.