Societat · 3 de Febrer de 2018. 12:15h.

El comunicat d'Òmnium no parla de Puigdemont

Marcel Mauri l'esmenta a pregunta de periodistes

El comunicat d'Òmnium no parla de Puigdemont

Marcel Mauri

Òmnium Cultural ha demanat als partits sobiranistes "màxima unitat i generositat per poder garantir tan aviat com sigui possible la investidura, la formació de govern i la restitució de les nostres institucions".

El portaveu de l'entitat Marcel Mauri ha llegit una declaració, que no es posiciona a favor de la candidatura de Carles Puigdemont. Òmnium exposa que "ens calen solucions serenes, fermes i el més àmpliament compartides que respectin els resultats expressats per la ciutadania el 21-D a les urnes".

"A partir de les legítimes estratègies de cada partit -ha dit-, demanem que es treballi des del sobiranisme per fixar uns objectius mínims de país que siguin àmpliament compartits i que permetin sumar més persones al projecte republicà i avançar en la seva materialització".

Marcel Mauri ha instat les forces polítiques sobiranistes que "assumeixin la responsabilitat que els han donat les urnes, que parlin clar a la ciutadania i expliquin amb la màxima transparència quines són les estratègies que cadascú creu que cal seguir a partir d'ara".

També ha exposat que "som davant d'un camí llarg, però que serà irreversible si així ho decideix la ciutadania" i ha reclamat que "no ens deixem espantar per la força d'un Estat que utilitza tots els mecanismes per silenciar-nos, però alhora fem un exercici d'autocrítica i sinceritat amb nosaltres mateixos".

Després de llegir la declaració i a pregunta dels periodistes, el dirigent d'Òmnium ha dit que "per a nosaltres el candidat és aquell que la majoria de diputats han decidit que sigui, en aquest cas és Carles Puigdemont". 

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#9 Rogeli, Tornabous, 03/02/2018 - 14:29

Odium Cultural sempre cerca el caball guanyador.
I Puigdement esta kaput

#9.1 Jordi BR, L'H, 03/02/2018 - 17:47

El procés el dirigim 2.1 milions de persones. Els líders están de pas, ja sigui Mas, Junqueras, Forcadell, Muriel, Sánchez o Cuixart. Cal ajudar Puigdemont fins que es pugui, quan ja no, un altre; perquè la democracia i la llibertat no permet passos enrera

#9.2 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 03/02/2018 - 21:11

"Els líders están de pas" Lo que no está de paso son los partidos, ingenuo, que son los que controlan Odium y l'ANaCi. Los demás a golpe de pito. Bueno tu no, que seguro que tu eres de los que tocan el pito.
La democracia os la habéis pasado por la entrepierna día sí y día también. Menos cuento.

#9.3 Jordi br, L'h, 03/02/2018 - 22:11

Que sabràs tu democracia? Fins que no surtis de la secta i llegeixis premsa que no es la de la secta, Seas capaz de intercambiar opiniones con alguien que piensa diferente, Quizas ese día volveras a ser democrata y me alegrare. Mientras no te quites la venda de la secta, solo haces que enterrarla. Abre los ojos!!!!!

#9.4 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 04/02/2018 - 10:20

Quiero abrir los ojos Jordi. Enséñame. ¿Porqué quieres separarte del resto de españoles?

#8 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 03/02/2018 - 14:26

"som davant d'un camí llarg, però que serà irreversible si així ho decideix la ciutadania"

Sois más falsos que un euro de plástico. Ya hubo unas votaciones convocadas en plan plebiscitario por el Mas (inútil) y salió que la mayoría de la ciudadanía no estaba por el prusés. ¿lo respetasteis? No.
A seguir engañando.

#8.1 Jordi BR, L'H, 03/02/2018 - 17:45

Carles no eras más tramposo ni mentiroso porque no te entremas. En las elecciones del 2015 das por seguro que los votantes de Podemos (Fachin por ejemplo), los Animalistas y los de Unió hubieran votado que NO en un referéndum?
Te voy a decir un secreto, vuestros ídolos Albert e Inés os mienten día tras día mientras esconden la Gurtel bajo sus pi

#8.2 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 03/02/2018 - 21:14

Los resultados fueron los que fueron. Si te quieres dedicar a hacer cábalas allá tu. De ahí viene la situación a la que nos habéis llevado, de no respetar unas elecciones que os salieron rana.
Te voy a contar un secreto, te creó Pujol que, al parecer no te ha mentido nunca.

#8.3 Jordi br, L'h, 03/02/2018 - 22:20

Jajaja Pujol???? Mientras yo le gritana botifler los tuyos le elegian español del año y era el mejor socio de todos los gobiernos de España. Él fue el freno al independentismo y se lo agradecísteis tapandole los trapicheos, tu conoceras mejor a Pujol que yo, vuestro gran estadista

#8.4 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 04/02/2018 - 10:22

Si algún día te dedicas a pensar un poco más igual ves la relación. Está ahí. Tanto da que le gritases botifler. Sin él el separatismo habría sido algo muy, pero que muy residual.

#7 M, Sabadell, 03/02/2018 - 13:45

Cuanto mas se derrumba el proceso mas se esfuerzan en mantenerlo vivo, hacen igual que hicieron otros con Franco, mantenerrlo artificialmente, pero al final la realidad se impone siempre.
Lo malo es que a pesar de ello continúan habiendo franquistas, y a pesar de ello continuará habiendo independentistas, aunque lógicamente cada vez mas residuales

#7.1 Jordi br, L'h, 03/02/2018 - 22:25

Si hay el doble de independentistas que votos de C's y nosotros somos residuales, entonces c's sería...polvillo?
Mentalizate el proceso acabarà en independencia, en 3, 5, 10, 20 o 25 años, pero no vamos a parar, y vuestra actitud es la que afianza mas nuestro sentimiento de democracia y libertad

#7.2 M, Sabadell, 03/02/2018 - 23:34

De ilusión también se vive, y nunca debéis perderla, para afinar más pongamos 25, 50 100, años, y aún así lo dudo mucho, aunque no lo veremos como es natural.
Y no se debe perder nunca el afianzamiento de la democracia y de la libertad, pero por favor, primero se deben cumplir las leyes, porque sino ya no hablamos de democracia, es otra cosa.

#6 Carlos Gomez, no reirse mucho que da singlot, 03/02/2018 - 13:31

Sembla que tenim als nostres falangistes una mica inquiets oi ?

No hi ha res mes atordidor per la patria que veure trontollar la consolidada menjadora per fer saltar totes les alarmes. Ja estan en DEFCON 1 i hi ha molta angoixa

El 155 i sobre tot el magistrat Llarena estan sent devastadors.

#5 Lobisome, BCN, 03/02/2018 - 13:01

Dónde está la noticia de la entrevista a Otegui? Ya empezamos aquí también?... pues sí que estamos buenos...