Publicitat
Societat · 13 de Febrer de 2019. 11:33h.

El fiscal desmenteix les defenses punt per punt

Replica el "relat alternatiu" dels advocats

El fiscal desmenteix les defenses punt per punt

El fiscal de l'Estat, Javier Zaragoza, ha replicat punt per punt el "relat alternatiu" de les defenses en la vista prèvia del judici del procés al Tribunal Suprem i ha deixat clar que "no es jutja l'independentisme ni el projecte sobiranista".

Zaragoza ha carregat contra les intervencions de les defenses perquè, segons ell, "pretenen crear una visió distorsionada de la realitat" i ha subratllat que "aquest és un judici en defensa de la democràcia espanyola, de l'ordre constitucional, d'un sistema polític democràtic".

També ha qualificat de "fal·làcia" que els encausats estiguin "perseguits per les seves idees" i ha afegit que "aquí es persegueixen accions, les que van ocórrer durant mesos a Catalunya". "Accions que han superat els límits dels drets reconeguts a la Constitució", ha assenyalat.

El fiscal ha destacat que "l'activitat política no justifica utilitzar milers de ciutadans per impedir el compliment de les lleis i resolucions judicials, ni desobeir el Tribunal Constitucional, ni convocar milers de ciutadans per retenir i tenir gairebé segrestada una comitiva judicial, ni promoure agitar milers de ciutadans que, com a murs humans, han protegit les urnes sabent que se'ls abocava a l'enfrontament violent, ni posar els Mossos al marge de la llei, ni convocar un referèndum i tampoc destinar fons públics per finançar un procés il·legal".

"Cap d'aquestes accions són emparables pels drets constitucionals", ha sentenciat José Zaragoza, que ha assenyalat que "quan els líders polítics violen les normes constitucionals amb accions gravíssimes i fets violents no és estrany que la justícia reaccioni". "Cap dels acusats és o ha estat perseguit per les seves idees, sinó per les seves accions", ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#10 Vlac, Barcelona, 14/02/2019 - 06:44

El fiscal Javier Zaragoza ha sido claro y alcorisano. No ha aportado nada más de lo que se ha dicho en estos comentarios por los constitucionalistas y que los sordos indepres no quieren oir.
Le falto un matiz : Los presos no irán a la cárcel por sus ideas. Irán por gilipollas !!

#9 Frank, Madrid, 14/02/2019 - 01:38

El relator y experto independiente de la ONU Alfred de Zayas está siguiendo el juicio al procés de muy cerca y lo demuestra con una serie de tuits denunciando"violación de derechos europeos por parte de España".Según él, esta violación podría justificar la puesta en marcha del artículo 7 del Tratado de Lisboa, que puede llegar a excluirnos de

#8 Albert, BCN, 13/02/2019 - 23:02

Zascas del fiscal a los letrados de las defensas... como no espabilen a estos les van a caer la pila de años... lo mejor es que reconozcan sus delitos y se dejen de tonterias

#7 Leonidas , Santa Coloma, 13/02/2019 - 16:21

La fiscalia ha elegido claramente el camino de la venganza en vez del camino de la verdad.

#7.1 Cris, Barcelona , 13/02/2019 - 18:34

Los que eligieron el camino de la tontería, si no querían ser juzgados, fueron los que se saltaron la ley. Ahora los independentistas son un llanto. Actos consecuencias y menos victimismo

#7.2 Laughter, L'H-España, 13/02/2019 - 19:13

LLevo varios años esperando que se haga justicia con las infamias protagonizadas por estos chiflados, y por fín mi anhelo parece que se va a cumplir. Si tú quieres llamarlo venganza, por mí no hay ningún problema. Como soy humano, seguramente en mi deseo de justicia, también haya algo de búsqueda de venganza. ¿Porque no? no lo niego.

#7.3 Veciana, Barcelona, 13/02/2019 - 19:49

Lo que tú digas,Pequeño Saltamontes.

#7.4 Soloesmiopinion, Tabarnia, 13/02/2019 - 19:57

Pues si después de cinco requerimientos del tribunal no se enteraron de la verdad, es que son bastante lerdos.

#6 Luigi., Barcino, 13/02/2019 - 16:08

Después de siete años, de oir únicamente los argumentos de los secesionistas, me parece mentira que haya llegado el momento de desenmascararlos.

#6.1 Laughter, L'H-España, 13/02/2019 - 19:18

Es verdad, por fín se va a poner los puntos sobre las íes a tanto disparate vomitado durante tantos años por estos secuaces y sus terminales mediáticas y apesebradas. Y si termina con 15 años por cabeza, habrá merecido la pena la espera. Es hora de poner el cava en la fresquera para que vaya cogiendo la temperatura.

#6.2 Soloesmiopinion, Tabarnia, 13/02/2019 - 19:58

Claro, aquí no está la Terribas ni el "periodista" de turno para cortar la argumentación del qué opina diferente.