El Govern no desobeirà l'Estat espanyol i complirà amb les ordres i el tipus de confinament que decreti l'Executiu central, perquè “és qui en aquests moments té les competències”. La consellera de Presidència i portaveu, Meritxell Budó, ho ha dit a la pregunta de si la Generalitat “pensa fer alguna cosa de manera unilateral si Sánchez no atén la petició del president Torra de no aixecar les darreres restriccions laborals i de confinament”.
“En decretar l'estat d'alarma varen aprofitar per fer també la recentralització a tot el que feia referència en temes de seguretat, protecció civil i sanitat”, ha criticat. També ha reclamat a l'Executiu central que retorni les competències, perquè “qui més coneix la situació de Catalunya és el Govern de Catalunya”.
Budó ha recordat que les mesures del Govern espanyol per a fer front el coronavirus “van arribar 15 dies tard”. “Demanem que el Govern espanyol no es torni a equivocar i que escolti els científics i tècnics”, ha afirmat. A més, ha reclamat a l'Estat un protocol de deconfinament perquè “no torni a haver cap error per part del govern de l'Estat espanyol”.
Respecte la proposta del Govern central de fer uns pactes de la Moncloa, Budó ha adverti que “si es tracta d’uns pactes per rellançar l’economia, i són amb lleialtat, amb acord i consens, ho estudiarem. Si es tracta d’una nova recentralització, no ens hi trobaran”.
D'altra banda, la consellera de Presidència ha explicat que “aquest cap de setmana ens ha arribat molt material sanitari, compres directes que ha fet la Generalitat”. “Continuem amb aquest 90% de la Generalitat i només un 10% de l’Estat”, ha lamentat.
