El Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, a través del Memorial Democràtic, inicia el pròxim 19 de gener un programa d’actes a tot Catalunya "per homenatjar els homes i dones que van lluitar per la democràcia i els drets nacionals de Catalunya i van patir la repressió franquista".
En total se celebraran 25 actes a tot el territori, després que el passat octubre el Palau Sant Jordi de Barcelona acollís un primer homenatge als represaliats pel franquisme que va reunir prop de 5.000 persones.
Ara, l’objectiu és "homenatjar les víctimes de la repressió franquista de forma territorialitzada, facilitant així l’assistència dels propis testimonis a l’acte. Alhora, es lliurarà un diploma de reconeixement a cada persona que va patir privació de llibertat durant la Guerra Civil o la dictadura, un document simbòlic que ja han lliurat altres països com França i, a l’Estat, la Junta d’Andalusia".
El document, signat pel president José Montilla i el conseller Joan Saura, es lliura “en reconeixement per la seva contribució a la causa de la llibertat i la democràcia durant la guerra civil i la dictadura franquista”. El text afegeix “Sigui el seu compromís durant aquells anys de foscor exemple de generositat, dignitat, coratge i amor a la llibertat, a la democràcia i a Catalunya per a les generacions posteriors”.
El Govern lliurarà un diploma als represaliats del franquisme
“En reconeixement per la seva contribució a la causa de la llibertat"

Saura, amb exiliats de la República (foto: Eva Guillamet)
¡A por ellos!
7 Comentaris
I els repressaliats x la republica a les xeques o al "paseo" quan? aquets dl tristpartit i sobretot en Saura viu nomes d´aquestes patomimes i d remoure el passat,doncs visio d futur cap ni un.Van d comunistes caspossos quan son d visa.
Que bien y que bonito queda eso de "por su contribucion a la libertad"....¿la libertad del comunismo de Stalin?pues vamos apañaos con la "libertad" de las dictaduras...ya sean fascistas,nazionalsocialistas o comunistas...
Sr Ex-presa,intueixo per lògica que ha de tenir una edad!millor que accepti el diploma que li han de donar perquè el govern que pugui venir si ha de ser de CiU de digne no en te res.només un govern d'ERC i per tant la INDEPENDENCIA seria digne pel pais
Represaliats, amb una s...
Oh,a la foto es veu una bandera tricolor republicana.La mateixa bandera que van portar els antifeixistes de Madrit quan cantaven"No Pasaran".Mira ves per on.Aquests si que van defensar la República mentre aquí la burguesia es va vendre per quatre llenti