La vaga de quatre hores convocada pel sector del taxi a tota Catalunya per aquest dimecres s'ha donat per finalitzada pocs minuts després de les 14 hores, una vegada representants d'Élite Taxi, el Sindicat del Taxi de Catalunya i l'Agrupació Taxi Companys s'han pogut reunir amb representants del PSC, ERC, Junts, CUP i els 'Comuns' al Parlament, però han decidit excloure Vox d'aquesta ronda de contactes.
El portaveu d'Élite i la cara més visible de les últimes vagues del sector a Catalunya, Tito Álvarez, s'ha referit a Vox en una roda de premsa, subscrita per la CUP i En Comú Podem, i ha declarat que "nosaltres no ens asseiem amb feixistes". També ha aprofitat la compareixença davant els mitjans per manifestar que "estem convençuts que es pot evitar que les empreses VTC es fiquin a Catalunya, desvirtuïn els serveis públics i ho destrueixin tot com està passant en la Comunitat de Madrid, que és una autèntica selva".
Tito Álvarez ha advertit que "venen les municipals i que el sector del taxi porta 40.000 vots en la butxaca". Per això s'ha dirigit als partits "que no defensen les famílies que depenen del taxi: tenim memòria i en les urnes parlarem". De fet, Álvarez va demanar el 24 d'abril del 2019 el vot per a Podemos en les eleccions generals del 28 d'abril. En un àudio que ha enviat als associats d'Elit Taxi, Álvarez va dir que "el diumenge ens juguem el futur" i que "el vot útil del taxi i de la gent treballadora és a Podemos".
Els sindicats del sector han qualificat la mobilització d'aquest dijous com un "avís" de cara al decret que el Govern planteja de cara a octubre per a regular el sector. Els taxistes demanen que es reguli un límit d'un Vehicle de Turisme amb Conductor (VTC, és a dir, vehicles de companyies com Uber o Cabify) per cada 30 taxis. Aquest decret arribarà al final de la moratòria de quatre anys, l'anomenat Decret Ábalos, que ha permès que els VTC operin amb relatives poques limitacions.
Els impulsors de la convocatòria insisteixen que una sentència del Tribunal Suprem del 2018 avala aquesta ràtio i denuncien que han connivència entre les administracions i les empreses de VTC. "La coincidència de l'argumentari de les autoritats de competència i els lobbies de grans plataformes digitals de transport que volen desballestar el sector del taxi, ens fan estar segurs de tenir raó", han afirmat des d'Elit Taxi.