Publicitat
Societat · 13 de Gener de 2012. 09:58h.

El negoci del segle de la Infanta

Va invertir a Aizoon 1.500 euros i va guanyar-ne 571.000, segons El Mundo

El negoci del segle de la Infanta

Els ducs de Palma, en una imatge d'arxiu

La infanta Cristina va guanyar 571.000 euros en tres anys amb la promotora familiar Aizoon després d'haver invertit 380 vegades menys, és a dir, 1.503 euros, segons informa El Mundo. La plusvàlua obtinguda pel seu marit, Iñaki Urdangarin, és idèntica, ja que comparteixen la propietat al 50%. Aquesta empresa patrimonial va ser emprada pel duc de Palma per desviar fons públics captats irregularment per l'Institut Nóos.

L'espectacular increment del valor de les accions de la parella a Aizoon consta a la declaració de la renda de l'exercici 2006 que Cristina de Borbó i de Grècia va presentar al juny de l'any següent. Les dades aportades per la filla menor del Rei, i que consten en el sumari del 'cas Urdangarin', són concloents: "El valor del patrimoni de Aizoon SL (50%) és de 572.406 euros".

Iñaki Urdangarin i la infanta Cristina van aportar 1503 euros cadascun per constituir la promotora immobiliària familiar Aizoon l'11 de febrer de 2003. La societat limitada es va convertir ràpidament en una màquina de guanyar diners gràcies, fonamentalment, als contractes públics que el duc de Palma va aconseguir amb la Generalitat valenciana (3,5 milions d'euros) i el Govern balear (3 milions).

Una part substancial dels diners recaptats per l'Institut Nóos va anar a parar a les arques de la societat familiar dels ducs de Palma. Els investigadors han conclòs que el 95% dels ingressos de Aizoon provenien de Nóos.

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#6 Sidre Faenador, Diagonal, 13/01/2012 - 23:59

Suposo que acabarà sortint. El sou de "la Senyora" a la Caixa és de 200.000 euros anuals, no de 90.000. Els serveis informàtics de la Caixa són els millors de l'estat i tot està controlat, tot, tot i tot. I sempre queda rastre, oi Fornesa. (clau informació privilegiada venda accions)

#6.1 Josep, Lleida, 14/01/2012 - 18:32

además el presunto chorizo del Urdangarín este, esta ganando unos 700.000 euros al año en Telefónica. Por suerte me di de baja de esta compañia hace 2 años.

#5 David, L'Hospitalet, 13/01/2012 - 14:33

República Federal i si els espanyols no ho volen, independència.

#4 Almogàver , La Sagrera , 13/01/2012 - 12:15

Ai carai amb aquesta Infanta,
no hi ha rosa sense espina,
i a la senyora Cristina
sense angoixa ni suor,
li creix del test la planta
sense posar-hi llavor.
Mentre l'Iñaki canta:
Jo soc el sembrador!!!

#4.1 Terraxa, Terrassa, 13/01/2012 - 14:27

brillant!!!

#3 gemma, bcn, 13/01/2012 - 11:43

Doncs perfecte. Quan la justicia espanyola, que es igual para todos, els engarxoli i els faci retornar tots els calers robats al poble, s'acabaran les retallades...

#3.1 alroes, Barcelona, 13/01/2012 - 13:08

santa inocència que teniu alguns

#3.2 gemma, bcn, 13/01/2012 - 16:30

No et preocupis, noi. Era una ironia. Tots sabem que aquest parell, ni aniran a la presó ni perdran el palauet de medalles

#2 Gerard, Basilea, 13/01/2012 - 11:12

Núñez, Millet, Laporta, Gaspart, Urdangarin, Infanta Cristina, Manolo Escobar (que viva España), els Estopa, Carlos el Yoyas, Jorge Berrocal (GH1), Anglada, Alejandro Echeverría, Sanchez-Camacho, Rivera, Trias, Joan Clos, Chacón, ZP, Marc Sabatés, etc. tenen una cosa en comú .........

#2.1 Inocenci, Castellar del Vallés, 13/01/2012 - 11:28

... Macià Alavedra, Lluis Prenafeta, Ferrán Falcó, Joan Cogul, Angel Colom, o Javier de la Rosa, l´anomenat "empresari model" per Jordi Pujol (aquell a qui va encarrgar Port Aventura, vaja).

#2.2 carracuca, barcelona ESPAÑA, 14/01/2012 - 01:12

....Canut, Escobar, Bernat, Torres, Valls, Grau, Patsy, Pichi, Lemus, Cubero, Calvo, Bosch, Rahola, Basté, Cuní, Nolla, Folch, Poquí, Mir, Lozano, Lesan, PituAbril..., una lista interminable tienen esa misma cosa en común, siguen el cencerro del mulá.

#2.3 angel, CARDEDOL, 16/01/2012 - 19:17

Pitufo, Pinocho, Spiderman, Superman, Scoby Doo, Hommer Simpson, Marco, Heidi, etc. tenen una cosa en comú .........