Publicitat
Societat · 16 d'Octubre de 2015. 17:52h.

El PP 'ressuscita' la variant de Vallirana a dos mesos de les eleccions

Les obres van començar l'any 2003

El PP 'ressuscita' la variant de Vallirana a dos mesos de les eleccions

Foto de les obres de la N-340 (Imatge de l'Ajuntament de Vallirana)

Vuit anys després de la data en que haurien d’haver finalitzat les obres de la variant de Vallirana, la Ministra de Foment, Ana Pastor, ha visitat la zona i ha assegurat que els treballs “van a bon ritme”. Pastor ha apostat perquè el desdoblament estigui acabat al 2017 “si no hi ha cap problema”.

Les obres es van iniciar al 2003 i havien de finalitzar al 2007. Els treballs s’han aturat en diverses ocasions per imprevistos (els operaris es van topar amb un material que no preveien a l’hora d’excavar un túnel) i per la manca de finançament arran de la crisi econòmica.

La variant de Vallirana alleugerirà el volum de trànsit que ha de suportar la N-340 al seu pas per aquesta localitat del Baix Llobregat. Concretament, es preveu que el traçat alternatiu doni servei als 19.000 vehicles de mitjana que travessen diàriament el nucli urbà de Vallirana.

La infraestructura, de 2,4 quilòmetres de longitud, tindrà un túnel de dos tubs -un per cada sentit de circulació- d’1,4 quilòmetres cadascun i que es construiran sota una zona residencial.



També s’han planificat tres galeries d’emergència que comunicaran els dos tubs del túnel; així com les corresponents instal·lacions d’enllumenat, ventilació, megafonia i telèfons d’emergència.

Per tal d’evitar el pas de les rieres i donar accés al nucli urbà de Vallirana, s’han projectes sis estructures, dues de drenatge transversal i una longitudinal.

A més, es contemplen dos enllaços per connectar la variant amb la N-340 sentit Tarragona i Barcelona.

La inversió total estimada per completar les obres de la variant de Vallirana a la N-340 és de prop de 143 milions d’euros.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#5 ABERTIS, barcelona, 18/10/2015 - 10:09

AIxò no és toca si no és fa de peatge i ens doneu la concessio

#4 Poca-solta, Barcelona, 17/10/2015 - 07:31

Son dos canons (un una mica tort) que ha fet instal·lar Mad Mas perquè "Madrid" es convenci que això del procés va de bo.

#3 Hector, Bcn, 16/10/2015 - 22:21

Ara que s'acaba el mandat i venen eleccions a fer a tota pressa per raspar vots, total com les pagara el seguent, que es busqui la vida, i si son ells ja demostren que no els costa pararles, igual per la fibalitzacio del seguent mandat les tornarien a remprendre de cara les noves eleccions...

#2 Xipolleig, Barcelona, 16/10/2015 - 19:54

Tranquils que un cop es facin les eleccions les obres es tornaran a aturar. La qüestió primordial és que entre Catalunya i València no hi hagi alternativa a l'autopista.
Ja se sap que per anar de Barcelona a València si un vol anar per autovia ha de passar per la Villa y Corte