Publicitat
Societat · 14 d'Octubre de 2015. 21:38h.

El PP se'n recorda ara de la variant de Vallirana

Ana Pastor visitarà demà les obres de la N-340

El PP se'n recorda ara de la variant de Vallirana

Els veïns de Vallirana fa més de 20 anys que reclamen la variant.

Quan fa 12 anys es van iniciar les obres de la variant de Vallirana, ningú es podria imaginar que el projecte continuaria en marxa una dècada després. I és que aquesta infraestructura havia d’estar enllestida al 2007, però les continues aturades que han patit els treballs han convertit en una quimera complir amb el calendari previst a principis de segle.

La variant de Vallirana pretén posar fi al pas de 30.000 vehicles que, diàriament, travessen l’interior del poble, concretament el carrer Major del municipi. Aquesta és l’única ruta sense peatges que uneix el Baix Llobregat i el Barcelonès amb l’Alt Penedès i les comarques tarragonines. Un projecte, doncs, que vol solucionar els problemes de connectivitat entre Barcelona i Tarragona per l’N-340, així com millorar la seguretat viària. 

Les obres van iniciar-se el 2003 i es van suspendre per primera vegada el 15 de març de 2005, després que les primeres voladures deixessin al descobert unes mines de guix i plom al traçat de la carretera. Una descoberta que va empènyer al govern espanyol a aturar els treballs provisionalment com a mesura de precaució. Encara més quan el record de l’esfondrament del túnel del Carmel continuava sent molt viu.

Quatre anys més tard, i després de múltiples reunions entre la Generalitat i l’Executiu central, el Ministeri de Foment va decidir reprendre les obres, però amb el traçat modificat. En tot cas, les màquines només van estar funcionant fins el 2011. Era època de retallades pressupostàries i la variant de Vallirana va ser un dels projectes que va patir les tisores de José Luís Rodríguez Zapatero.

Durant tot aquest temps, les manifestacions veïnals i les reunions polítiques han estat una constant. El territori no ha deixat de reivindicar les obres de la N-340 com una infraestructura de màxima prioritat, però va ser un tràgic accident el que va impulsar la represa dels treballs. Un home de 83 anys moria en ser atropellat per un camió mentre intentava creuar el carrer Major, en ple centre de la ciutat.

Sis mesos després de l’accident, el 17 de novembre de 2014, es reprenien les obres de la variant amb l’arribada de les excavadores a la zona per tal de perforar els túnels, treballs que van començar el passat mes de març.

Ara, amb la visita de la ministra de Foment, Ana Pastor, a la zona de la variant de Vallirana a la carretera N-340, el PP vol demostrar que se’n recorda d’una reclamació que els veïns del poble i la comarca fa més de dues dècades que reivindiquen.

Publicitat
Publicitat

2 Comentaris

Publicitat
#2 zenaida, Barcelona, 14/10/2015 - 23:34

A los del PP ya les vale!!!
Y a los de aqui también!!!
En lugar de tanta tontería Sres. De CIU, ERC, etc, etc
Podrían dedicarse a reclamar???
Y los otros podrían tener un poco más de vergüenza torera y dejarse los unos, los otros y todos a NO hacerse propaganda cuando vienen las elecciones...???

#1 Josep, Cervello, 14/10/2015 - 22:29

Ja era hora! Fa molts anys que tindria que ser feta!
A altres llocs per molt menys trànsit els hi fan una autovia.