Publicitat
Societat · 13 de Febrer de 2012. 10:32h.

El príncep fa estudiar català a les seves filles

Pilar Urbano augura que serà "el rei de l'Espanya federal"

El príncep fa estudiar català a les seves filles

Felip, amb les sevs filles

La periodista Pilar Urbano, en una entrevista a La Vanguardia, és partidària que "el príncep vagi adquirint poders de mica en mica". En aquest sentit considera que "si es vol monarquia i no república coronada, cal observar una litúrgia i establir una tradició".

"Perquè, preparat, el príncep ho està moltíssim: sap que les seves filles, les infantines, a més d'anglès, estan aprenent xinès i català?", indica, a més de considerar això una "declaració d'intencions molt intel·ligent: si el rei ha estat el de la democràcia; el seu successor, Felip, podria ser el de l'Espanya federal".

"Seria una missió històrica a l'alçada de la del seu pare, que va ser investit com a hereu de Franco, però va saber renunciar a tots els seus poders en pro de la democràcia. Estic segura, després de més de dues-centes entrevistes amb personatges clau de les elits perifèriques , que la perifèria prefereix entendre's amb el monarca i s'entendria amb el rei Felip molt millor que amb el govern de Madrid de torn ", conclou.

Publicitat
Publicitat

28 Comentaris

Publicitat
#21 Sisebuto, madriles, 14/02/2012 - 12:24

un borbón ¿austraciacista?

#20 No em representen ni els vull, Fora Borbons de catalunya, 14/02/2012 - 10:52

Aquest sr. te un càrrec impost. Ningú ha demostrat que sigui vàlid ni adequat. no ha passat per selecció de personal, li han donat una vida regalada i vivenda de franc.... que plegui del seu ofici d'esperador per arribar al tron i es posi a treballar. ella la barbie cirurgies.. fora!

#19 jaumet, barcelona, 13/02/2012 - 22:30

El princep llegueix els text en Català amb una correcció més que acceptable, emocionant. Aquest fet és simptoma de dues coses, es prepara les coses i té certa estima cap el nostre idioma. A mi personalment en fa molt bona pinta. Pots ser un sapastre lleguint com l'Aznar i fer pena.

#17 Anna, Barcelona, 13/02/2012 - 18:03

Té por del desprestigi de la Corona i de l'independentisme en alça de Catalunya. Sap que sense Catalunya seria una monarquia molt escarransida.
O potser pensa en una Catalunya independent formant part d'una mateixa corona?
Jo vull una Catalunya independent amb un cap d'estat votat per la gent.

#17.2 #17.1.Gombau, Vidrà, 13/02/2012 - 18:32

Anna de Barcelona, l'has clavada.Crec que el que tu escrius és el que creiem la majoria de catalans. Naturalment els que ens sentim només catalans, ja que els que es consideren "tant catalans com espanyols" penso que com no saben ni on naveguen, tampoc tenen criteri propi en aquest tema.

#17.3 pepe, andorra, 13/02/2012 - 18:52

Gombau, los q piensan como tu son chupiguais y los q no son una porqueria. Resumen para estudiantes de la ESO y projectos de Jonan de Baraka. ¿de verdad q piensas a veces o solo te limitas a deposicionar tus paridas mentales?

#17.4 Jordi, Zaragoza, 14/02/2012 - 17:50

Gombau, calladito disimulas mejor tu estupidez.

#15 JJJJ, BcN, 13/02/2012 - 16:35

Ja tenim família reial per al nostre estat sobirà català! Visca Felip VI, rei dels països catalans!!

#15.1 pepe, andorra, 13/02/2012 - 18:54

Seria Felipe VI Rey de Aragon y Conde de Barcelona como mucho. Y Tampoco seria una mala solución eso de volver al feudalismo y absolutismo, eso si, las familias de siempre seguirían teniendo los mismos chollos q hace 500 años, q cambian muchas cosas para q todo siga igual.