Publicitat
Societat · 27 de Setembre de 2017. 19:13h.

El TSJC quadra als Mossos

El tribunal ordena a la Policia de la Generalitat col·laborar amb els cossos de seguretat de l’Estat per impedir l’1-O

El TSJC quadra als Mossos

Josep Lluís Trapero i Carles Puigdemont, en una imatge d'arxiu

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ordenat als Mossos d'Esquadra que col·laborin amb la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per impedir que s’obrin els locals de votació del referèndum de l’1-O. La interlocutòria de la magistrada Merces Armas assegura que “els Mossos d’Esquadra, Guàrdia Civil i Policia Nacional hauran d’actuar conjuntament” i prestar “en tot moment l’auxili i el suport necessari” per fer complir les instruccions judicials.

“Impedir, fins a l’1 d’octubre, la utilització de locals o edificis públic per a la preparació de la celebració del referèndum”, afirma el TSJC. Pel que fa als centres que es trobin en instal·lacions compartides de serveis públics en funcionament el dia 1 d’octubre, el TSJC ordena el tancament d'aquelles zones on s'hi estigui preparant o celebrant la votació.

La interlocutòria també insta a impedir “l’activitat i/o apertura d’establiments públics que s’utilitzin com a infraestructura logística i/o de càlcul”, com per exemple centres de processament, de recompte o de gestió de vots.

Per altra banda, Mercedes Armas, que és la jutgessa que investiga el govern per convocar el referèndum suspès pel Constitucional, demana a la Fiscalia que deixi d'actuar en relació a l’1-O perquè ho assumeixi el TSJC.

Publicitat
Publicitat

28 Comentaris

Publicitat
#18 CATA...QUEEEE, Montcada i Reixac, 28/09/2017 - 14:20

Trapero...un extremeño de Sta.Coloma...que le pesan las medallas...

#17 Aran non ei Catalonha, Arties, 28/09/2017 - 09:15

Este Trapero que ridiculo con tanta nedalla, parece un personaje de los Hnos. Marx.
Asi......... es el comandante en jefe del ejercito de los mozzos.

#17.1 Karhu, Bcn, 28/09/2017 - 13:03

Se te olvida que tambien ha dicho que la fiscalia vaya a afinar pianos, que no pinta nada ordenando nada aqui?

#16 Pepon, Bcn, 28/09/2017 - 01:51

Ahora las órdenes las dicta una magistrada y los mossos ya tienen claro a quien deben obedecer. Y si no lo hacen se meten en un buen lío.

#16.1 Karhu, Bcn, 28/09/2017 - 13:04

Se te olvida que tambien ha dicho que la fiscalia vaya a afinar pianos, que no pinta nada ordenando nada aqui?

#15 Carlos Gomez, lilas, rojas y amarillas, 28/09/2017 - 01:29

"Julià D'Assange @Casfetera Hace 10 Horas

Llàstima que els mossos no tinguessin aquesta exquisida preocupació per la proporcionalitat quan van detenir Juan Andrés Benítez."

#14 Jordi br, L'h, 27/09/2017 - 22:19

Cuantos agent es se necesitan para evitar que 2millones de personas voten?

#14.1 Daniel, Barna, 28/09/2017 - 01:29

Jordi, que no te enteras: "El secretario general de la Comisión de Venecia, Thomas Markert, aseguró hoy que el referéndum convocado en Cataluña no cumple con los estándares de su institución"

Votar en algo que no respeta los principios de Referendums del Consejo de Europa?? Tu mismo Jordi, hala a votar... y luego pide a Europa que os reconoz