Publicitat
Societat · 20 de Gener de 2009. 21:51h.

Els 80 km/h s'escampen a la resta de l'Estat

Tráfico planeja aplicar la velocitat variable als accesos a Madrid

Els 80 km/h s'escampen a la resta de l'Estat

Pere Navarro, director general de Trànsit

La direcció general de trànsit es planteja implantar la velocitat variable en un dels accessos a Madrid aquesta primavera. Segons Catalunya Ràdio, el límit màxim de velocitat serà de 80 quilòmetres per hora, però durant la franja horària nocturna es podrà circular més de pressa. El subdirector general de formació per la seguretat viària, Antoni Riu, ha explicat que el model que volen implantar és diferent del de Barcelona. Comenta que es podria començar a implantar de la mateixa manera, “fixant velocitats de l’entorn de 80 quilòmetres per hora almenys en horari diürn”, però en el cas de Madrid s’estudiarà “si hi ha la possibilitat que hi hagi altres limitacions de velocitat en horaris de molt baixa intensitat de circulació”.

Els plans d'estalvi energètic del govern espanyol ja preveien aquesta mesura i ara s'ha decidit portar-la a la pràctica amb una prova pilot que, si funciona, s'estendrà als accessos d'altres grans capitals espanyoles. La DGT acabarà d'enllestir el projecte aquest trimestre per començar-lo a implantar immediatament.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#4 sav, barcelona, 30/01/2009 - 11:55

mai hagués pensat que la manía que li vaig agafar al aznar la pogués sentir vers un catalá, saura marxa!!!

#3 Pep, Vic, 21/01/2009 - 08:17

Ja fa més de dos anys que anat per autopista pel nord de França vaig poder comprovar la velocitat variable (70 km/h) per contaminació. Mentre els catalans ens creiem els millors i avançats que els Espanyols no anem bé.

#2 Lidia, Igualada, 21/01/2009 - 07:39

Pel que es veu a Madrid son mes coherents que aqui a Cat. Deu ser perque NO tenen gent tant inepte com el Saura, aixi anem i aixi anirem mentre hi hagi ICV al govern catala

#1 Juanc, Barcelona, 20/01/2009 - 23:10

Esta medida demuestra un desconocimiento total de como funcionan los motores modernos.
Con un plan renove drástico eliminando los motores de carburador y diesel sin catalizador, se acaba el problema de NOX y PM. generados por el automovil.