Publicitat
Societat · 25 de Gener de 2023. 16:54h.

Els antiavalots pringuen

Més de 40 agents a punt de ser jutjats, però ningú no és responsabilitza per les càrregues policials de l'1-O

Els antiavalots pringuen

Francisco Miralles, magistrat del jutjat d'instrucció número 7 de Barcelona, ha tancat la instrucció per les càrregues de l'1 d'octubre del 2017 i ha decidit enviar a judici 45 agents i deslliurar-ne 20 més. Ara són les acusacions -Fiscalia i acusacions particulars- les que han de redactar l'escrit d'acusació per asseure els agents al banc dels acusats.

Tots són agents de la Policia Nacional, que podrien ser autors de delictes de lesions i, fins i tot, de "delictes previstos als articles 174 i 175 del Codi Penal" que fan referència a tortures i contra la integritat moral dels votants i que comporten penes de 2 a 4 anys de presó.

La investigació se centra en els agents que van protagonitzar les càrregues i els seus comandaments sobre el terreny, però no arriba a la cúpula operativa i política que va decidir l'actuació durant l'1-O. De fet, el maig del 2021, l'Audiència de Barcelona ja va deixar clar que no se'ls 'investigaria perquè va descartar que hi hagués cap ordre concreta d'actuar "amb contundència" l'1-O.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#13 Ojotuerto, Calafell.TAB, 26/01/2023 - 09:47

Han estado en Davos. Habría que conocer si los pilotos de Falcon están vacunados. Open society. Soros, Ongs, señalar Mossos vía Twitter. Denunciar policías...... Pero en Davos.... Más de 5.000 policías, para "su seguridad"....... Haz lo que veas no lo que te digan......

#12 motxo, Girona, 26/01/2023 - 09:03

Tremendamente injusto. Defienden el orden constitucional i los que lo rompen de rositas. Subrealista

#11 Ramonet, Tarragona, 25/01/2023 - 23:15

En una democràcia plena i en un entorn civilitzat no es pot exercir violència contra votants pacífics, estigui o no autoritzada la votació. (Els partidaris d'aquesta violència i els que la van ordenar no són ni demòcrates ni civilitzats).

#11.1 Soloesmiopinion, Tabarnia, 26/01/2023 - 07:25

Los que se saltan el sistema votado por la mayoría con falsos referèndums y utilizando el dinero negro de todos, tampoco son demócratas ni civilizados. Tampoco lo son los que vandalizaron Catalunya los años siguientes.

#11.2 Ojotuerto, Calafell.TAB, 26/01/2023 - 09:48

Tabarnia !!!!!

#11.3 Anem a pams, Chez Titole, 26/01/2023 - 10:07

No és digne muntar un acte polític ilegal, situar criatures i vells a primera línea per que siguin estomacats mentre t'ho mires des del despatx per la tele.

#11.4 Chris, Lleide (RIP Cromañonia), 26/01/2023 - 15:09

Fué un éxito para las ventas de Voltarén.

Tu no entiendes la democracia en occidente, Ramonet. Según dices, bajo tu perspectiva, cualquier país de Europa debe de estar gobernado por bárbaros peores que los nostrats. Y la democracia está movilizada por revolucionarios de sofá y simpatizantes del Marxismo

La realidad es otra, espabila.

#11.5 Patumeiro, SantPatumet, 29/01/2023 - 18:18

Vuelve a Venezuela, con los roedores

#10 Marc de Vich, Vich, 25/01/2023 - 20:40

No sé de qué votación hablan, ese día no había convocada ninguna votación, lo que había eran desordenes públicos agravados, según ellos, por no decir delitos de sedición, convocados y jaleados por las más altas esferas de los lazis que temían perder su hegemonía en las elecciones autonómicas, con trampas 15 esc, baja participación y ley l

#9 Res de nou, Chez Titole, 25/01/2023 - 19:14

M'ha volat el comentari, Si quan t'estomaquen desprès d'entrar per la finestra un dels brètols que ha entrat a robar rellisca i es trenca el colze, pots estar segur que seràs acusat de maltractaments a persones indefenses. I si el del colze és de fora, seràs acusat de racista.