Publicitat
Societat · 13 de Gener de 2012. 18:02h.

Els funcionaris de presons cobren un complement contra l'absentisme laboral

UGT considera que "ha estat un èxit perquè s'ha reduït l'absentisme del 15% al 5%"

Els funcionaris de presons cobren un complement contra l'absentisme laboral

Imatge d'una protesta dels funcionaris de presons

El funcionaris de presons cobren un complement destinat a evitar l'absentisme laboral, segons ha sabut e-notícies. La retallada d'aquest complement -de 133 a 90 euros bruts al mes- és un dels temes que enfronta els sindicats dels funcionaris de presons amb el Departament de Justícia.

Xavier Martínez, de la UGT de Presons, ha admès l'existència de l'anomenat complement de presència efectiva, però ha assegurat que quan es va introduir "l'Administració va voler emmascarar un increment retributiu".

En la seva opinió, "ha estat un èxit perquè s'ha reduït l'absentisme del 15% al 5%" de manera que "ha estat beneficiós per tots". "La conselleria s'ha estalviat calés i tot", ha insistit.

L'altre motiu específic que enfronta sindicats i Administració és la compensació dels festius treballats que ara és de 16 dies i que el departament vol retallar a entre 10 i 14. Els funcionaris gaudeixen d'aquests festius -que combinats poden resultar tres setmanes hàbils més de vacances- per conveni independentment si treballen o no tots els festius de l'any.

Martínez considera que això justifica tant les protestes d'avui -que han afectat a cinc centres penitenciaris- com les de dimarts i dimecres passat quan van fer una concentració davant la Direcció de Serveis Penitenciaris -alguns fins i tot hi van passar la nit- i la presó de Quatre Camins.

"No poden haver-hi dues classes de funcionaris -afegeix-: "a nosaltres ens apliquen la retallada dels funcionaris de la Generalitat i ara com a funcionaris de presons". El dirigent de la UGT calcula que, tot plegat, "pot significar un 25% menys anual".

Els funcionaris de l'Administració catalana han patit fins ara la retallada del complement específic de les pagues extres, del pla de pensions, del fons social i del complement de productivitat.

Xavier Martínez insisteix que "és un tema de dignitat" al que cal afegir "unes condicions laborals tercermundistes" i "la massificació de les presons". "Ara mateix tres funcionaris estan custodiant fins a 500 presons a la Model: els de la primera i segona galeria".

Les protestes d'aquest divendres han afectat a cinc centres penitenciaris: Brians I, Brians II, Quatre Camins, Joves Quatre Camins i Tarragona amb uns 800 funcionaris.

Catalunya té uns 5.000 funcionaris de presons que fan 40 hores setmanals -el de l'Administració de la Generalitat és 37,5 hores- en cinc torns de vuit hores -matí, tarda o nit- a la setmana. El sou brut anual és d'uns 36.000 euros amb un sou al mes d'uns 2.000.

Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#6 jordi, l'h, 13/01/2012 - 23:26

els funcionaris???

un càncer pel país!!!!

#5 Marc, Barna, 13/01/2012 - 19:36

Que facil és manipular per treure un titular. Els únics que arriben a 36000 euros són els que fan nits i guàrdies rotatives treballant festius i caps de setmana. El sou mitjà és de menys de 30000. I no és cap bestiesa quan t'has de revolcar pel terra amb sidosos i hepatítics.

#5.1 Ignàs Nas, Badalona, 14/01/2012 - 03:29

Menys de 30000! Quina misèria! Tots els mileuristes us compadim de tot cor.






#5.2 Montserrat , Barcelona, 14/01/2012 - 15:01

Que potser us van posar una pistola al pit per presentar-vos a les opos de funcionari de presons? O és que sou tant poc llestos que no sabíeu on us ficàveu? Jo cobro menys de 30000 euros i encara em retallaran més el sou. I no em paguen per no fer absentisme. Quina barra que teniu!!!

#3 Tomppa, Sabadell, 13/01/2012 - 19:11

A Catalunya no hi ha rics només esclaus que paga i envia diners cap a Espanya ... sindícats a Catalunya són una broma de mal gust que no mereix a èxistir.

#2 iravals, alta cerdanya, 13/01/2012 - 19:06

aquets espanyols camuflats es podrien posar el tricornio per acabar-ho de adovar.

#1 Ignàs Nas, Badalona, 13/01/2012 - 19:01

Quina vergonya! Cobrar un complement per anar a traballar! Es clar, com que als funcionaris no els poden sancionar per fer el "vago" els han de premiar perque no el facin. Això és com una malaltia mortal per a un pais.

#1.1 alroes, Barcelona, 14/01/2012 - 09:39

si tant valent ets, posa't tú a treballar a la presó, amb tota la xusma que hi ha. Juga't la vida cada dia, o arrisca't a gafar alguna malaltia infecciosa, treballa caps de setmana, tardes i nits i després demana que et paguin mil euros. Ho faries?? doncs calla't i deixa de dir animalades

#1.2 Montserrat , Barcelona, 14/01/2012 - 15:03

Alroes: no és una qüestió de valentia. És una qüestió de fer la feina a la qual has optat (amb els beneficis i les incomoditats). El problema és que només voleu els beneficis. I a sobre, els mortals mileuristes encara us hauríen de compadir. Va home, va. Que ningú et va obligar!!!

#1.3 Ignàs Nas, Badalona, 14/01/2012 - 16:41

alroes, jo em jugo la vida cada día a dalt d'una bastida per mil euros. I, moltes vegades, al costat tinc treballant els que acabent de sortir de la preso.

#1.4 juan ramon, barcelona, 29/04/2014 - 14:16

Bon dia,
Gràcies,"alroes", per contestar a tota aquesta gent,
que ni ha treballat ni treballarà mai a presons; dels
20 anys que he treballat a la privada no he trobat ni
trobaré mai més(per això vaig guanyar una oposició)
gent més compromesa ni millor preparada per treballar a presons

#1.5 juan ramon, barcelona, 29/04/2014 - 14:23

Són companys que donen tot el que poden o saben
encara que, després de perdre companys interins ,
la gent s'ha desencisat molt. Jo des de que treballo
aquí he de dir que he agafat una pneumònia i una
varicel.la i per agafar la baixa a més del sou m'han descontat el pipe