Un dispositiu de deu agents del cos de Mossos d'Esquadra vigila les 24 hores del dia durant tots els dies de l'any el domicili de l'expresident Carles Puigdemont a Girona encara que es trobi a milers de quilòmetres de distància, segons revela el periodista Albert Soler en el seu llibre 'Barretinas y estrellas: Un paseo por el esperpéntico circo del independentismo' (Editorial Península).
"És el domicili de Carles Puigdemont, el Vivales, millor dit, el seu exdomicili, i a l'interior del mòdul prefabricat se situa permanentment, vint-i-quatre hores al dia, tres-cents seixanta-cinc dies a l'any, una patrulla policial que -diuen- vetlla per la seva seguretat encara que ell es trobi a milers de quilòmetres" explica el periodista del Diari de Girona al seu llibre.
"El dispositiu ocupa un total de deu agents policials, que en torns de dos s'instal·len durant hores al mòdul, el seu interior està equipat amb càmeres de vídeo, internet i altres avenços tecnològics" detalla Soler, que considera aquesta vigilància "una anomalia".
"Que tres anys després de ser cessat de les seves funcions i de la seva fugida a Bèlgica, la policia catalana continuï vigilant el domicili, no deixa de ser una anomalia. Tal com em va comentar un responsable dels Mossos, legalment ja s'ha complert àmpliament el termini de vigilància policial a expresidents, però és que, en aquest cas, ni tan sols hi viu" indica, apuntant que l'ordre és "de la conselleria d'Interior".