Publicitat
Societat · 18 de Gener de 2012. 20:11h.

Els Mossos fan la guitza als conductors per les retallades

Un portaveu sindical admet que es fan controls de trànsit exhaustius "pel malestar general"

El portaveu del Sindicat de Policia de Catalunya, David Miquel, ha afirmat que agents dels Mossos d'Esquadra poden fer controls aleatoris de trànsit pel "malestar general" al cos arran de la política de retallades del Departament d'Interior com el que es va trobar el conseller d'Interior, Felip Puig.

El dirigent sindical ha manifestat, d'entrada, que "no ens consta", però que els agentes les poden fer "durant la seva jornada laboral en qualsevol moment" i que "es pot haver triat en una hora punta i de manera més exhaustiva" en una entrevista amb e-notícies durant la manifestació de funcionaris.

Tot seguit ha admès que pel "malestar general no només hi ha aquestes accions que s'estan duent a terme, sinó que n'hi ha moltes més i aniran sortint conforme el Departament d'Interior no rectifiqui en la seva decisió d'imposar a unes retallades draconianes que afecten en definitiva a la seguretat dels agentes i a la qualitat dels serveis que reben els ciutadans".

"I ho ha de pagar el conductor?" ha preguntat e-notícies. "El conseller d'Interior va prioritzar la seva pressa personal a la seguretat viària" perquè "era un control de cinturó i de casc com es fan arreu de Catalunya".

Miquel reclama "material de qualitat per començar" perquè "no disposem de les armilles" i hi ha "400 vehicles menys arreu del territori", però nega que amaguin reclamacions salarials darrere de reivindicacions professionals, tot i que recorda "la tipicitat que tenim els cossos especials de la Generalitat".

"Pel tipus de feina hem d'estar reconeguts pel Departament d'Interior, no aplicant les retallades", però acaba afirmant que no hauria d'haver-hi retallades "a cap funcionari".

Els Mossos protesten a la manifestació contra les retallades
Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#11 Joan Mercadé, Sant Cugat del Vallès, 21/01/2012 - 15:00

És ben curiòs, només protesten els que tenen la feina fixa i assegurada per tota la vida!! ......i els aturats que els bombin!!!

#11.1 Manel, Esplugues de LLobregat, 21/01/2012 - 20:38

I que tal si surten al carrer a protestar? O potser a alguns ja els hi esta bé això cobrar l'atur i no fer res tocant-se els pebrots a casa, tenint-los de mantenir els que estem treballant? Potser la meva sigui una contestació fora de lloc, però esta al mateix nivell que la teva afirmació, o no?

#11.2 Manel, Esplugues de Llobregat, 21/01/2012 - 20:41

I que consti que no ho dic pels mossos. Amb les seves darreres accions i amb reiteració, per a mi han perdut tot el crèdit que els hi tenia. Només dessitjo que els dissolguin i els fiquin dins del cos de la guàrdia civil, que alli estaran militaritzats i cobrant 1.026 €. S'ho estan guanyant a pols.

#10 datos, b, 20/01/2012 - 08:06

los sueldos de los mossos y mossas. Cuadro:


http://www20.gencat.cat/docs/governacio/Funcio Publica/Documents/Empleats publics/Retribucions/2010/juny 2010 - contenció/Arxius/Mossos.pdf

#9 ccc, bcn, 19/01/2012 - 11:57

algú em pot dir quan guanya un mosso quan surt de l'acadèmia? tinc entès q uns 1800€/mes. I els bombers cobren més? Pq aquest és el païs q CiU crea, de polícies i bombers q guanyen més q els ingeniers

#9.1 ddd, Barcelona, 19/01/2012 - 19:30

Clar, els salaris els fixa CiU. Els 7 anys anteriors també, oi?

#9.2 retallat, tordera, 20/01/2012 - 00:36

I fa pocs anys, quan un analfabet que no tenia ni el graduat escolar guanyava 3000 euros per ser un peo i un policia no guanyava ni la meitat i portava a les seves esquenes diversos examens de la fase d'oposicio que?¿

#9.3 ccc, bcn, 20/01/2012 - 07:08

No els últims 7 anys, però si inicia el desplegament i és la qeu compra els Passats com a cotxes patrulla i fixa la política salarial, la que desde el começament creu q s'ha de pagar be a la polícia per animar als joves patriotes

#8 joan, manresa, 19/01/2012 - 09:57

Tot el mal qué estan fent es un fí prebuscat,una cosa son las protestas i altre cosa es buscar desprestiguiar al Cos,i axó ya u han aconseguit.Només cal esperar una reacció lógica i amb seny de la part d'aquest Cos,que encare te responsabilitat.Han de recordar que están al servei de Catalunya

#6 Quim, bcn, 18/01/2012 - 22:20

Ah, però mentre ho facin en català, cap problema. Ja veureu que ni la Rahola ni el Quico Sallès ni el Toni Soler ni tots aquests que van posar el crit al cel per lo del castellà en diran ni piu.

#6.1 Quim el demagog inculte, bcn UE, 19/01/2012 - 00:34

Perquè són molt més intel.ligents que tu i saben què és un atac a un dret que els Mossos han de defensar i què és una rebequeria. Busca al diccionari la paraula demagògia.

#6.2 Quim, bcn, 19/01/2012 - 10:48

Demagògia: "Política fonamentada en la utilització de mètodes emotius i irracionals per a estimular els sentiments dels governats perquè acceptin promeses i programes d?acció impracticables". Realment no hi veig gaire relació... Em sembla que l'inculte aquí és un altre.

#6.3 ccc, bcn, 19/01/2012 - 11:55

Quim, sembla la definició de la política independentista catalana.

#6.4 Quim, bcn, 19/01/2012 - 15:03

Totalment cert, ccc.