Publicitat
Societat · 22 de Febrer de 2013. 17:12h.

Els últims de les Filipines

El Casal Tramuntana homenatja els soldats morts a ultramar

Els últims de les Filipines

Una imatge del cartell publicitari

Els integrants del Casal Tramuntana de Barcelona participaran aquest dissabte en un homenatge "als patriotes catalans que van lluitar per Espanya a ultramar", a Cuba i Filipines. Un grup d'associats sortirà del local, situat al carrer de la Independència de la capital catalana, fins al cementiri de les Corts.

Segons aquesta associació, "l'acte pretén demostrar que els catalans sempre hem lluitat per Espanya". "També pretén demostrar que els catalans mai no hem lluitat contra els nostres germans espanyols per la independència. Rafael de Casanova era un austriacista i no pas un independentista", han remarcat.

L'entitat ha recordat unes paraules de Casanova per defensar aquesta afirmació. "Se confia de tots com a fills de la pàtria, amantes de la llibertat, acudiran als llocs senyalats, a fi de vessar gloriosament sa sang i sa vida per son rei, per son honor, per la pàtria i per la llibertat de tota Espanya". "Per Catalunya i per Espanya!", han conclòs.

Publicitat
Publicitat

94 Comentaris

Publicitat
#50 John Wayne, L'Oest, 23/02/2013 - 20:46

No se qué pensaréis, pero creo que aquellos que por el motivo que fuera, perdieron allí la vida, no merecen ninguno de los comentarios que aquí escribimos y si, un poco de reconocimiento y respeto.

#50.1 pep, manresa, 24/02/2013 - 22:46

I tant, tot el meu reconeixement i respecte per unes pobres persones que van ser portades a l'escorxador a defensar les propietats dels terratinents, oligarques i militars espanyols, els fills dels quals per cert, no hi van anar

#49 spanish, Madrid, 23/02/2013 - 18:02

de estos Homs y sus secuaces no se acuerdan.......tengo que verlo recogiendo mierdas de perro

#48 mira si es senzill, bcn, 23/02/2013 - 15:48

Casanova, que ja sabem q no era indepe, va dir "per la pàtria i per la llibertat de tota Espanya"...de la qual cosa és pot deduir ben facilment que no són la mateixa cosa en absolut, i que quan parla de pàtria és refereix a Catalunya.

#47 fideli, rdnes, 23/02/2013 - 15:48

l'imperi español ja no és negoci... adéu españa!... ara més ens val advocar pel nostre dret i no l'estranger español!

#46 sierra00, barcelona, 23/02/2013 - 15:35

Si el tamborilero del Bruch se hubiera tocado los congojos, ahora esta región ( Ni país ni nación, ni leches ) seria un departamento franchute donde ni se hablaría el dialecto, ni los nazis separatistas pintarían nada.
Dad gracias a España y no la robéis mas, que estamos hartitos de tanto cretino

#46.1 pep, manresa, 24/02/2013 - 22:51

No t'esforcis, no tenim cap intenció de seguir robant a Espanya, pel vostre bé espanyols, independitzeu-vos ja d'una punyetera vegada de la pèrfida Catalunya si voleu que Espanya sigui una gran nació neta, noble, culta, rica, lliure, desvetllada i feliç