Publicitat
Societat · 20 de Novembre de 2014. 12:43h.

"En català? Bon dia i bona tarda"

La fiscal en cap de Barcelona es nega a respondre les preguntes dels periodistes després de llegir un comunicat en castellà

La fiscal en cap de Barcelona, Ana Magaldi, s'ha negat a fer declaracions en català i tampoc no ha acceptat preguntes dels periodistes. “En català? Bon dia i bona tarda”, ha dit després que una periodista li demanés un tall en català del comunicat que ha llegit en castellà.

“Jo sé parlar català -ha afegit-. Ja els ho he dit: ‘bon dia i bona tarda’, però per cortesia amb els mitjans que són de fora de Catalunya, doncs parlo en un dels dos idiomes oficials”. “No penso contestar cap pregunta”, ha apuntat abans d’abandonar la sala.

Magaldi ha assegurat que no s'ha "desmarcat" de la posició de la Fiscalia Superior de Catalunya sobre la querella del 9N perquè ella no pot entrar a valorar-ho. "No m'he desmarcat de la posició de la Fiscalia Superior sobre el 9-N, sinó que no em correspon opinar" perquè “és competència exclusiva de la Fiscalia Superior de Catalunya i del fiscal general de l'Estat”.

“No és cert que jo em desmarqui ni hagi pretès que altres fiscals es desmarquin de la posició de la Fiscalia Superior de Catalunya i ha criticat que “ s'ha volgut donar aparença d'una "actitud insurreccional que no es correspon amb la realitat". "Em fa pensar que a algú o a alguns els interessa", ha conclòs.

Ana Magaldi
Publicitat
Publicitat

112 Comentaris

Publicitat
#45 jfp, Vilanova, 22/11/2014 - 11:21

Es lamentable que en aquest puzzle mal fet anomenat Espanya es pugui fer carrera menynspreant als catalans. Aquesta profesional de les lleis no pot menysprear valors tant constitucionals com la convivencia lingüística. Ha de dimitir o se l'ha de cesar ja.

#44 Joan, Olesa de M., 21/11/2014 - 19:08

Però si té un accent català total, aquesta dona. Se les vol donar de castellanoparlant i es nota d'una hora lluny que és més catalanoparlant i de poble que un servidor. No hi ha res més ridícul que un català de soca-rel volent passar per castellà de tota la vida.

#43 Lluis, Esplugues Llobregat, 21/11/2014 - 13:46

L'agressivitat quan no el despreci destil·lat per aquesta senyora en la roda de premsa la incapacita per actuar amb la necessària imparcialitat com a fiscal a Barcelona, espero que el Sr. Torres Dulce igual que va cessar al fiscal Sol per procliu a la consulta cessi a aquesta senyora pel contrari,

#41 Xipolleig, Barcelona, 20/11/2014 - 20:00

Aviam si ara no m'ho censuren, sembla que a e-notícies ja han arribat advertències sobre que aquesta senyora és intocable.
No es pot confiar en el rigor i l'equanimitat d'una senyora que considera als catalanoparlants ciutadans de segona com els negres d'Alabama de l'any 1963

#41.1 Arturo, Barcelona, 20/11/2014 - 21:23

Cínico, sabes perfectamente el idioma que hablamos en Cataluña los "negros de Alabama".

#40 LLUISA, terrassa, 20/11/2014 - 18:41

UN 10 PARA ESTA SRA.¡¡¡

#40.1 Xipolleig, Barcelona, 20/11/2014 - 20:01

Hi ha gent que considera que es mereix un 10 en Charles Manson per tant , a aquestes alçades de la pel.lícula un ja s'ho espera tot

#40.2 Almogaver, La Figuera, 20/11/2014 - 20:27

Lluisa: agafa el carro i torna "palpueblo". Fes-nos un favor a tots!!!

#40.3 patufet, san adrian, 20/11/2014 - 22:18

Como se enteren el Rivera y la Camacho alias "amantes del bilingüismo" te hacen devolver la senyera que te regalaron para disimular el 12O.Podriais aprender de Artur y su exquisita educación.

#40.4 jfp, Vilanova, 22/11/2014 - 11:24

Tens rao Lluisa: un 10 en menyspreu, un 10 en manca de profesionalitat, un 10 en llepaculs, un 10 en incendiaria i un 10 en intrasigencia.