Publicitat
Societat · 9 de Novembre de 2011. 19:03h.

En defensa del català a la Catalunya Nord

Neix una associació de joves amb l'objectiu de promoure la cultura catalana

En defensa del català a la Catalunya Nord

Imatge d'un acte de JCN (Imatge: Facebook JCN)

Un grup de joves de la Catalunya Nord ha creat una la JCN, Joves de Catalunya Nord, una associació que té com a objectiu la promoció de la cultura i de les tradicions catalanes mitjançant diverses accions relatives a la llengua, les festes, els espectacles i qualsevol altra activitat lúdica i cultural.

A més, l'associació aspira a "ajudar a la construcció dels Països Catalans on també els joves de Catalunya Nord vindríem a fer país". Tanmateix, volen deixar clar que la JCN ni està relacionada ni "té afiliació a cap partit o moviment polític".

Joves de la Catalunya Nord ha creat un grup a la xarxa social Facebook, que ja compta amb més de 140 membres, on, entre d'altres coses, es promocionen actes relacionats amb Catalunya.

Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#6 LOLA, BARCELONA, 10/11/2011 - 17:53

Molts catalans de Barcelona haurien d'apendre d'aquests altres catalans sense complexos i que reivindiquen simplement poder gaudir de la seva llengua i cultura!! per quan a barcelona? quan podrem parlar en català a barcelona sense que ens mirin malament els immigrants espanyols???

#5 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 10/11/2011 - 00:57

Su entusiasmo y amor denota que están generosamente subvencionados por Catalunya Sud. El corazón en su senyera es una buena idea. A ver si los JERC, Maulets, CAJEI, etc. les imitan. Lo de poner estrellas separatistas, rojas o blancas, cada día queda más anacrónico.

#5.1 oriol, Perpinyà, 10/11/2011 - 08:58

Només vull aportar com precisió que no tenim CAP subvenció de Catalunya Sud....

#4 emilio, a, 09/11/2011 - 22:50

sospecho que los medios de comunicacion que se ha hecho eco de "esto" son todos de Barcelona y ninguno de Perpiñá..

#4.1 Josep, Girona, 10/11/2011 - 12:04

Emilio, prova d'anar a aquí: http://www.lindependant.fr/8.p hp , es diu L'Independant i és un diari francès, de dretes. No entenc que sempre parleu sense tenir puta idea del que dieu.

#3 Miralles, Barcelona, 09/11/2011 - 20:28

Ho tenen molt cru a França... I ho fan gratis et amore? no m'ho crec.

#3.1 oriol, Perpinyà, 09/11/2011 - 21:28

Representa més la idea que "nosaltres tenim la independència al cor", que som fraternals entre catalans. No ho cal veure com un signe de "gratis et amore" però com una adaptació simbòlica que agrada a la jovent del nord.

#3.2 Josep, Barcelona, 10/11/2011 - 01:09

Miralles, sempre he treballat per Catalunya perquè vull la independència i la reunificació, mai no he cobrat cap duro, al revés he posat els meus diners, tan costa pensar que algú treballa per ideals? No deus ser el Miralles d´un diari espanyol molt anticatalà que no ho pots entendre

#2 Ricard, Badalona, 09/11/2011 - 20:13

Molts ànims. Ens calen catalans patriotes, conscients i cultes perquè mai se'ns apagui la flama de la nostra identitat nacional. Felicitats per la iniciativa.