Publicitat
Societat · 6 de Setembre de 2012. 13:06h.

Europa defensa el "pagament per ús" en els peatges

Tremosa demana que sigui una "imposició" en cas que Espanya sigui rescatada

Europa defensa el "pagament per ús" en els peatges

Imatge d'un peatge

L’eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, va preguntar a la Comissió Europea la seva opinió sobre el sistema d’autopistes i autovies a l’Estat espanyol, que ha contestat que dóna suport al principi de “l’usuari pagador” de manera generalitzada com a manera de finançar el manteniment de la infraestructura, així com també el cost de la seva construcció.

I a més, afegeix que "en una conjuntura de crisi econòmica i de reducció de la despesa pública en infraestructures, aquestes inversions necessitaran d’una aplicació més general del principi de l’usuari pagador per poder compensar els dèficits de finançament actuals i previstos en el futur”.
 
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha demanat reiteradament, i sense èxit, al Ministeri de Foment, que aquest sistema homogeni de “pagament per ús” s’implanti a totes les vies ràpides de l’Estat espanyol.
 
Davant aquesta resposta, Ramon Tremosa ha preguntat a la Comissió Europea si en el cas que Espanya sigui rescatada aquestes recomanacions passarien a ser imposicions, per tal de racionalitzar i homogeneïtzar el sistema viari espanyol i aturar la discriminació als usuaris catalans.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#4 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 06/09/2012 - 13:40

Un secesionista defendiendo homogeneizar el conjunto de España.... curioso.

#4.1 xucamulla, Girona, 06/09/2012 - 14:17

Ai Mohammed, Mohammed, Mohammed. El més curiós d'aquí ets tu. D'on ets? Nascut a Catalunya?, a un altre lloc de la península?, En un altre pais?. Si ets d'aquí, simplement dir-te que les mafies espanyolistes fan creure falsetats a la millor de les persones. O ets un talp espanyolista infiltrat?

#4.2 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 06/09/2012 - 14:44

Lo que no resulta curioo porque por desgracia es tónica habitual es que el secesionismo como demuestra su mensaje sea incapaz de otra cosa que no sea insultar, menospreciar o difamar a España y los españoles.

#4.3 Xipolleig, Barcelona, 06/09/2012 - 14:56

Mira amic Mohammed , jo estic en contra dels pagaments de peatges d'obres ja amortitzades, sigui on sigui, però ja que sembla que haurem de conrinuar pagant és que hi hagi llocs com Madrid on els peatges són mímims perquè s'han fet autovies arreu i les paguem gent que mai les emprarem .

#4.4 Tio Canya, Ala Frugell, 06/09/2012 - 14:57

Home,no ès aixis,nomès qu¡ ens ajudi a pagar totes les autopistes de Estat i aixís unes autopistes catalanes ja amortizades des de fa 15 anys,nomes es pagui la conservació.També retornar Ceuta, Melilla, Perejil, Xafarines,Peñons de Velez i la Gomera, Alhucemas i els seus illots i pedruscos al Maroc

#4.5 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 06/09/2012 - 18:27

Quien cobra el peaje de las autopistas catalanas no es el Estado central sino empresas privadas muy bien relacionadas además con el partido secesionista en el poder...

#4.6 Xipolleig, Barcelona, 06/09/2012 - 19:15

Mohammed les empreses concessionàries són de tot menys independentistes i són amigues del sector de Convergència més favorable a seguir formant part del subsistema català de la casta espanyola.La mateixa que governa des de fa vora de 400 anys, amb interrupcions anecdòtiques. Menys mentides

#3 ccc, bcn, 06/09/2012 - 13:40

però clar, la meva empresa ven a tot Espanya, em puixarien els costos de transport. així doncs, 'mal de muchos mal de todos' menys els de sempre q sempre guanyan, pq a qui cedirà l'estat la gestió dels peatjes? a mi? no, a una gran corporació amb experiència en el sector, abertis? per exemple

#2 ccc, bcn, 06/09/2012 - 13:35

'mal de mucho consuelo de tontos' és el primer q em ve al cap. Però després veig q és just, no hi ha diners i qui fa servir els serveis els ha de pagar, podriem fer el mateix amb d'altres, transport públic per exemple, si jo no puc anar en metro pq haig de pagar part del billet a qui si pot?

#2.1 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 06/09/2012 - 13:43

El problema es que definir eso de quien se "beneficia" de los servicios publicos no es tan evidente como los ultraliberales pretenden hacernos creer... Este argumento llevado al extremo supone el fin mismo del Estado (sea el español o cualquier otro)

#1 fernandomartinez@, bse, 06/09/2012 - 13:24

Además pide que todos los peajes, sean gestionados por Albertis, y también pide que todos los políticos de España ganen lo mismo que los políticos catalanes, porque si los políticos catalanes tienen que pagar peajes y los otros también, no es justo que ganen menos.