Publicitat
Societat · 5 de Març de 2012. 16:56h.

Full de ruta cap a la independència

La societat civil sobirianista convoca per dissabte una Assemblea Nacional al marge dels partits

Full de ruta cap a la independència

Membres de l'ANC, en una foto d'arxiu

La societat civil sobiranista constitueix dissabte l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) amb la intenció de marcar un full de ruta cap a la independència de Catalunya. Fins ara, s'hi han adherit a la iniciativa gairebé 5.000 persones, alhora que s'han constituït o són en fase de constitució, més de 250 assemblees territorials.

L'objectiu de l'ANC és forçar que "les institucions, i concretament la Generalitat encapçalin un lideratge clar i identificable des de tot arreu del món a favor d'una causa que ha de ser pacífica, tranquil·la, però contundent a favor de l'emancipació de Catalunya com un nou estat a Europa", segons ha indicat Ferran Requejo, catedràtic de l'UPF i membre del Consell Permanent de l'assemblea.

Requejo ha reclamat que els partits amb aquesta sensibilitat política "conflueixin transversalment amb un programa de caràcter secessionista clar". El moviment, que es considera hereu de l'Assemblea de Catalunya, espera omplir mig Palau Sant Jordi.

La Plataforma pel Dret a Decidir (PDD) és una de les entitats que donen suport a l'ANC. De fet, "des de la preparació de la Conferència Nacional que es va fer l'any passat", al mes d'abril. "Creiem que l'enfortiment de l'ANC és indispensable per aconseguir la independència del nostre país".

L'ANC començarà dissabte a les 10 del matí, amb temes d'organització interna. Després, a la segona part, "s'aprovarà el full de ruta i es constituirà l'ANC". Els organitzadors esperen comptar amb la presència de "destacades personalitats de la societat catalana".

Publicitat
Publicitat

53 Comentaris

Publicitat
#15 Tomppa, Sabadell, 06/03/2012 - 13:14

Moviments sense representació polític no serveis per res. Mireu moviment d'indignats ... podien tenir suport ( fins quan imperialistes i ultres espanyols ho van apropiar com la seva plataforma propi ) de majoria absoluta de socitat però al final societat va fotar la gent que creu en Déu ...

#15.1 INDEPENDENTZIA, MADRIT, 06/03/2012 - 13:58

En canvi jo penso exactament el contrari. Penso que els partits politics només serveixen per embolicar la troca i que sense un moviment com la ANC capaç d'aglutinar totes les diferents sensibilitats de la societat catalanai no aconsseguirem mai la independència del Nostre País.

#15.2 pepe, andorra, 06/03/2012 - 14:23

ya hablo el ultra catalanista, los ultras sois cuatro gatos, el problema es q los ultras catalanistas están sostenidos con dinero publico; los ultras españoles hace años q no pintan nada, desde la matanza de atocha, pero entiendo q se necesite un enemigo para justificar la verborrea y la demagogia.

#15.3 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 15:22

D'independentistes declarats en som 900.000.

#15.4 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 15:30

Per què no demostres el que dius, Pepe?

#14 Angel de Roda, Roda de Ter, 06/03/2012 - 12:41

Ni full de ruta ni tonteries. Independencia inmediata i sense esperar. España ens roba. Prou !!!

#14.1 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 14:11

Doncs et necessitem, Àngels, a l'Assemblea Nacional Catalana! Apunta-t'hi!

#14.2 pepe, andorra, 06/03/2012 - 14:25

Si piensas q los políticos catalanes q te han estado robando hasta hoy, van a dejar de hacerlo después de la independencia es q eres mas ingenuo de lo q parece. Ademas q estos chicos de la asamblea, discriminan a la gente en función del idioma q hablan.

#14.3 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 15:33

Au, va, home. Som una entittat privada, i com a tal emprem la llengua que creiem més adient sense excloure ningú.

#13 Joan, Barcelona, 06/03/2012 - 11:32

JA HI HA 11.830 PERSONES QUE HAN DONAT LA CARA PER LA INDPENDÈNCIA!!! a www.DonaLaCara.cat

#12 carracuca, barcelona ESPAÑA, 06/03/2012 - 00:48

llenar medio sant jordi ya es todo un éxito si se tiene en cuenta que en la famosa mani del 10/J/2010 nos vendieron la trola de que eran millón y medio. Luego las urnas de verdad y no esas de cartón en plan dominguero que se montaban los chiruquetas indepes, han puesto a cada cual en su sitio.

#12.1 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 11:29

En quin lloc, nacionalista espanyol pancastellà? Les consultes populars varen sondejar una part del poble català amb una organització impecable i amb mitjans escassos. I tot i així aconseguírem 900.000 vots. Un bon punt de partença per a arribar al referèndum sobre la independència!

#12.2 connio fracesc, VIELHA, 06/03/2012 - 12:53

otra vez por aquí dando la tabarra?. Colado como eres un paniaguado que te pagan por esto. Tu CI debe de ser muy bajo, porque afirmar que los butirreferendums fueron impecables, no tiene parangon en el el mundo fabulado en el que que vives.

ARAN IS NOT CATALONIA

#12.3 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 14:05

Ets tu qui deus tenir un encefalograma pla. Sobretot perquè ni t'has pres la molèstia de saber com va funcionar tot allò. Ara, de perbocar mala bava sense contrastar informació, això si que ho saps fer.... pollastre....

#12.4 pepe, andorra, 06/03/2012 - 14:32

Francesc, descalificar a alguien pq te cuenta las verdades es demostrar q se carecen de argumentos. Y si te crees la milonga de q con la independencia se solucionaran los problemas es q eres mas ingenuo de lo q parece. En las elecciones os votan cuatro y el gato. Esa es la realidad.

#12.5 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 15:26

Ja t'ho he dit 900.000 mil, xicot. en les consultes. I a la manifestació doncs uns 700.000 pel cap baix.

#12.6 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 15:28

Aquest xitxarel.lo i tu sou els qui no us heu pres la molèstia d'informar-vos gens ni mica sobre l'ANC ni sobre les consultes. Moveu el cul, xatos.,

#12.7 Anna, Terrassa, 07/03/2012 - 10:03

#12Carracuca,

Pepe, connio i tots els que sou com sou. Sé que us fa por i us espanta el fet que us quedeu sense la gallina dels ous d'or, però ja va essent hora que s'acabi el "cornut i pagar el beure". De no ser així, d'aquí a poc, els supermercats seran assaltats per tots ls qui busquen

#12.8 Anna, Terrassa, 07/03/2012 - 10:06

#12...al

contenidor mentre a la resta d'espanya cada dia sopen llagostins i caviar amb els nostres diners. Ha arribat l'hora de divorcira-nos. Ah, per cert, cada vegada som més els que ho desitgem i no pas tots catalans.
VISCA CATALUNYA LLIURE!

#10 Patufet, Santa Coloma de Gramenet, 05/03/2012 - 21:04

Endavant amb les maniobres de distracció. No fos que la gent tingui temps de posar-se a pensar i se us acabi el xollo.

#10.1 Francesc, Barcelona, 06/03/2012 - 11:25

Distracció? Però si es al contrari! Es concentració devers un propòsit per sortir del marasme espanyol. I el xollo no el tenim pas nosaltres el tenen les regions -vejatz miracle!- de l'antic regne de Castella: el país més subvencionat en tota la,història de la humanitat.