Publicitat
Societat · 16 de Maig de 2014. 18:47h.

Gais i lesbianes, contra l'arquebisbe de Tarragona

Jaume Pujol apareix de travesti en un cartell

Gais i lesbianes, contra l'arquebisbe de Tarragona

Una imatge del cartell amb la cara de l'Arquebisbe de Tarragona

La celebració del Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia, que té lloc aquest dissabte 17 de maig, ha deixat una polèmica a Tarragona arrel de l’aparició d’un cartell amb la imatge de l’Arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol Balcells, amb la cara pintada com un transvestit.

El cartell anuncia una concentració pel dissabte a les vuit de la tarda a la plaça del Mercadal de Reus, convocada pel Col·lectiu Gai, Lesbià, Bisexual i Transsexual del Camp de Tarragona H2O, i l’assemblea Brot Bord. Junt amb la imatge de l’Arquebisbe també hi ha la frase ‘Verge Santa, quanta homofòbia!’.

Els dos col·lectius ja han criticat més d’un cop a Jaume Pujol pel que consideren comentaris homòfobs, concretament els que va fer en una aparició a Televisió de Catalunya, quan va descriure els comportaments de gais i lesbianes com a poc adequats per a la societat.

Per aquesta raó, el manifest que es llegirà a l’acte retraurà les paraules i l’actitud de l’Arquebisbe, així com també del govern municipal de Reus, format per CiU i el PP. Fa unes setmanes, aquests partits van votar en contra d’una moció presentada per la CUP al consistori per declarar Reus com a municipi per la diversitat sexual.

Publicitat
Publicitat

40 Comentaris

Publicitat
#25 Jaume, Londres, 18/05/2014 - 15:20

Sentint com es de mal pensada, grollera la gent, I veient la falta de respecte que tener alguns heteros alfa I/o teolegs em fan venue ganes de montar un lobby gai que lluiti per lo nostre i en contra de lo seu, envers de intentar respectar a tothom i no fotrem en la vida dels demes. Anevos a cag....

#25.2 Jordi, Berlín, 18/05/2014 - 16:56

Vigila l'eina, Jaume, que la deixaràs tacada i no et podràs guanyar la vida.

#24 TV3 n'és un niu, aviat caldra ser-ho x trobar feina, 17/05/2014 - 17:15

Tant gais són els uns com els altres.

#24.1 josep lopez, trem, 18/05/2014 - 10:00

I quin mal hi ha ?

#24.2 Josep, Terrassa, 18/05/2014 - 15:30

T'ha dit algú que ho deixis de ser, López?... únicament que no ho vulguis imposar als altres.

#22 Joan, Barcelona (Espanya), 17/05/2014 - 15:38

Sóc gai i només em represento jo mateix, no aquests "col.lectius" que parlen en nom meu. No sóc catòlic, però tampoc estic a favor d'aquesta inquisició d'alguns gais que es passen el dia controlant què diu tothom. No tots som iguals.

#22.1 Elisenda, Barcelona, 17/05/2014 - 15:51

Joan, llegeix-te la Maria (#15.3)

a la pàgina següent.

#22.2 Joan, Barcelona (Espanya), 17/05/2014 - 19:00

Estic d'acord en què no existeix cap col.lectiu, però no estic d'acord amb que tots els gais odiem les lesbianes o al revés. Hi ha de tot. Generalitzar, com a qualsevol tema, sol ser molt injust.

#22.3 Criteri, Mollet, 17/05/2014 - 21:18

aquests "carnavals" i sorides de to gais, més haviat fa que la gent els miri amb antipatia

#22.4 Totalment d'acord amb la Maria, un de Barcelona, 18/05/2014 - 15:33

el Joan el que vol dir és que només pot generalitzar ell: "no hi ha col.lectius gais, però no es pot generalitzar"...

#21 Jordi, ,, 17/05/2014 - 13:58

No sé a qué viene tanto revuelo.
Es lo mismo que hace el polonia con todos los que no son nacionalistas.

#21.2 pip, igualada, 17/05/2014 - 15:43

cert, tot TVE és un Polònia 24 hores al dia.

#20 Rafael David, Málga, 17/05/2014 - 13:15

¿Qué es mejor burlarse del obispo o descubrir si lo que dice el obispo es verdad o mentira? ¿Las relaciones sexuales entre personas del mismo sexo no puede ser valoradas de forma negativo o positiva si asiste la razón a los argumentos?