Publicitat
Societat · 3 de Setembre de 2012. 10:55h.

Immigrants intenten arribar a través d'illots del nord d'Àfrica

Una vuitantena de subsahariansocupen una illa de l'arxipèlag d'Alhucemas a tocar del Marroc

Immigrants intenten arribar a través d'illots del nord d'Àfrica

Imatge de l'illa de Tierra

Uns 70 immigrants han ocupat un illot espanyol -illa de Tierra-, que es troba a l'arxipèlag d'Alhucemas a tocar del Marroc. Es tracta d'un grup de persones d'origen subsaharià, entre les quals hi ha tres menors. A l'illot ja hi havia 19 persones que hi havien arribat el passat dimecres, 29 d'agost. Ara, més d'una vuitantena de persones esperen poder-se quedar a Espanya.

Els ministres espanyols de l'Interior i d'Afers Exteriors han obert ja gestions amb les autoritats marroquines per solucionar aquest incident. De moment, però el govern espanyol, a part de 3 nadons i 3 dones que sí que han estat traslladats, ha decidit deixar-ne la majoria a l'illot de Tierra, mentre negocien amb el Marroc una solució compartida.

Des del maig han arribat desenes d'immigrants subsaharians a diversos illots, sense aixecar polseguera com en aquest cas, que ha posat en alerta els cossos diplomàtics de tots dos països, amb el record de l'incident de l'illot de Perejil el 2002, quan les tropes espanyoles van desallotjar un grup de policies marroquins que l'havien assaltat.

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#5 Séneca, Barcelona, 04/09/2012 - 11:43

A la colla de traïdors i insolidaris que xalen amb aquesta situació, els agradaria que els moros ocupessin les Illes Medes? I Llivia? Tant s'ho val que aquest illot fregui el Marroc; si és d'Espanya ho és.

#5.1 fells, barcelona, 04/09/2012 - 11:59

Els polítics, els intel.lectuals i la gent en general, solen aplicar el determinisme en les seves evaluacions. I aquesta falta de seny és la que ha provocat la majoria de guerres. Per lo mateix, Portugal hauria d'esser d'Espanya i Andorra, la meitat d'Espanya i la meitat de França.

#5.2 pepe, andorra, 04/09/2012 - 13:01

mejor determinista q maniqueo ciego.

#4 Tio Canya, Ala Frugell, 03/09/2012 - 19:44

Jo crec qu' el millor seria aquesta illa fos propietat de la cabra de la Legio. Que la regalin ja d' una vagada, aixó ès mantenir l' idea del Imperio. Aquestes illes són Espanya ?????. Quina miseria de p´`is.

#3 Que enviin l exercit, bcn, 03/09/2012 - 13:33

I on han traslladat les dones i els nadons ?. Al Marroc segur que no. Altres 6 persones mes que menjaran dels nostres impostos. Quina vergonya de govern que tenim. Perque no envien l exercit ?

#3.1 pepe, andorra, 04/09/2012 - 13:03

ha sido el ejercito el q a ido, pero en vez de echarles lo q han echo es darles comida y mantas. Lo cual tampoco es incompatible. Eso si, vaya mandras q dejan q les ocupen el islote y mas viendo q se están tocando el higo todo el día en Alhucemas.

#2 Que enviïn a la cabra de la Legión!, BCN, 03/09/2012 - 13:25

Ja veureu quin orgull patriòtic que podràn lluir els seguidors de la Roja.

#1 francesc, bcn, 03/09/2012 - 12:10

A veure per a què volen els espanyols aquests pedrots a tocar de les platges de Marroc, tipus Perejil??? Que fotin el favor de regalar-los a Marroc a canvi de les concessions pesqueres i no emprenyin més.

#1.1 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 03/09/2012 - 20:40

Puestos a regalar peñascos a nuestros vecinos marroquíes yo empezaría por Montserrat.

#1.2 daniel, Barcelona(Catalunya, Europa), 04/09/2012 - 08:07

Espanya no pots regalar allò que no és seu i Montserrat és de Catalunya. Us haurieu d'acostumar a viure i comptar amb allò que és vostre i no amb allò que no us pertany.

#1.3 pepe, andorra, 04/09/2012 - 13:04

En todo caso sera de los católicos, cuando hablas así de Cataluña me recuerda cuando en los 30 se hablaba de Alemania.

#1.4 Francesc, Badalona, 05/09/2012 - 08:35

#1.2

daniel, Barcelona(Catalunya, Europa). España (Castella en aquella època) ja va regalar la Catalunya Nord sense que fós seva. Estan molt mal acostumats però això se'ls hi acaba