Publicitat
Societat · 7 de Juny de 2022. 09:40h.

La Catalunya lliure de peatges s'embussa

Augment del trànsit i del nombre d'accidents

La Catalunya lliure de peatges s'embussa

Milers de conductors van tornar a viure ahir una tornada a casa de cap de setmana, en aquest cas pont de la Segona Pasqua, amb cues a les carreteres. Especialment a les de la costa, i sobretot amb retencions quilomètriques a l'AP-7, la via més complicada.

La Catalunya lliure de peatges, una vella reivindicació d'ERC que l'any 2012, quan estava a l'oposició, es va adherir a la campanya "no vull pagar"; es va fer realitat al setembre del 2021. Des d'aleshores s'han cronificat els problemes en aquesta autopista: hi ha més volum de vehicles, també el de camions, i hi ha augmentat la sinistralitat. Ahir hi va haver cues de fins a 20 km als trams nord i sud.

Les retencions a l'autopista AP-7 sumaven una quarantena de quilòmetres en ambdós sentits aquest dilluns a dos quarts de sis de la tarda en plena operació tornada, segons les dades que facilita el Servei Català de Trànsit (SCT).

En concret, l'antiga via de pagament registrava a aquella hora 24,5 quilòmetres de retencions en sentit nord, 15 a Vilafranca del Penedès cap a Barcelona, 7 al Vendrell, també cap a la capital catalana, i 2,5 a Altafulla.

En sentit sud hi havia quatre trams afectats, 10 a la Roca del Vallès, 4 a Fogars de la Selva, 2 a Sant Celoni i 2 més a Llinars del Vallès. L'SCT va informar que fins a les quatre de la tarda han tornat a l'àrea metropolitana més de 95.000 vehicles, el 33% dels previstos fins a la mitjanit.

També és preocupant l’augment de la sinistralitat que ha registrat aquesta autopista des que s'han aixecat les barreres. L’increment generalitzat del trànsit ha convertit l’AP-7 en la via amb més accidents greus o mortals registrats des de començament d’any, amb 13 víctimes mortals, gairebé un 20% del total. I al darrere de l’AP-7, la C-32, la C-31, la C-14 i l’N-II.

La Generalitat estudia prendre mesures per intentar solucionar la sinistralitat i ha plantejat a la Direcció General de Trànsit (DGT) reduir la velocitat a l’autopista dels 120 als 110 quilòmetres per hora. Interior, per la seva banda, vol fer un marcatge als camions establint controls per assegurar que es respecten els temps de descans i que es condueix amb les condicions adequades.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#11 pepe, andorra, 08/06/2022 - 09:21

el problema es q nadie ha hecho nada, solo se pone el cazo para cobrar, vender los servicios a los lobbies de turno y punto. Ni cuarto cinturon, ni liberar el peaje de la antigua A16 o bajar el precio, q son seis eurazos mas el túnel si subes de tarragona, q eso tambien, entre la incompetencia y la codicia del señor feudal, así estamos.

#10 Barcelonés, Barcelona no es Cataluña, 07/06/2022 - 18:40

ays, con lo bien que se vivía en tiempos del Padrino ampliando la concesión de las autopistas de año en año a cambio de pasta gansa para su bolsillo, cubriendo la contrata con un par de parches de asfalto aquí y allí para que no se diga, e inaugurando algún tramo nuevo de dos kms en dos kms, que no ganaban para cinta de cortar

#9 Gregari, VNG, 07/06/2022 - 16:12

Si disminuimos la velocidad en una vía, disminuye la capacidad de ésta, o sea menos vehículos por hora, más km de retenciones.

#9.1 Joe, Tarragona , 07/06/2022 - 17:52

Exacto,no tienen ni idea de que hacer,pues a tocar las bolas.

#8 Telamarinera , Vng, 07/06/2022 - 16:10

Otro tiro de Cat a su pié.
El egoísmo de los gestores de ACESA y la poca cabeza de los políticos, han conseguido q millones de turistas no paguen peaje, que los pueblos “silentes” dejen de percibir Ibi, cientos de puestos de trabajo, desaparecidos; una tecnología de gestión para estar presente en muchos países.. a “ norris”.

#7 Pan con tomate y jamón ibérico, II*II Seguim fent el ridícul.., 07/06/2022 - 14:26

Señoras y señores votantes de esta comunidad autónoma, aquí tienen un ejemplo de lo que ocurre cuando los deseos de la secta separatista se cumplen... Y no falla... todo lo que tocan lo convierten en mierda.

Senyor Pla, aquesta gent no ha pres nota d'allò que vostè va dir a Nova York. "I això qui ho paga...?"