Els Bombers de la Generalitat han aconseguit estabilitzar a les 20.57 h l’incendi que s’ha produït avui a les 14.11 h a La Pobla de Massaluca (Terra Alta). A aquella hora, els Bombers rebien una alerta per una columna de fum que s’alçava a prop de la carretera T-7231, a mig camí de La Pobla i del municipi de Faió, a la comarca aragonesa del Baix Aragó-Casp i ja en territori de la província de Saragossa.
De la cinquantena de dotacions mobilitzades, unes 20 han estat vehicles d’aigua i 11 corresponien a mitjans aeris de la Generalitat. A més, s’han mobilitzat 2 avions de vigilància i atac del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic estacionats a Reus; un hidroavió de gran capacitat desplaçat també pel MITECO, un helicòpter de comandament dels Bomberos de la Diputación Provincial de Zaragoza i un helicòpter dels Mossos d’Esquadra, que ha col·laborat en tasques de comandament.
Per part del cos d’extinció aragonès, s’han sumat a les tasques d’extinció 2 brigades helitransportades amb 12 bombers, 2 brigades terrestres amb 12 efectius més, 1 bomba forestal pesada, 2 guaites i un tècnic analista d’incendis.
Axí, els treballs d’aquest vespre, segons ha explicat el cap de la Regió d’Emergències de Terres de l’Ebre, l’inspector Ricard Expósito, consistiran en tancar el flanc esquerre, el més llarg i que donaria continuïtat al foc cap a Catalunya, i que es podria veure compromès en cas de tempesta seca amb vent. Aquest flanc encara continua actiu però el comportament del foc està dins la capacitat d’extinció. A les 19.30 h, els Agents Rurals fixaven l’extensió de la zona afectada en 58.89 hectàrees. El potencial d’extensió de l’incendi superava les 1.200 hectàrees.